Sváteční vysílání ovládla Česká televize, její program sledovala polovina diváků u obrazovek. Nejsledovanějším pořadem posledních šestnácti let je pohádka Krakonošovo tajemství

Vánoční vysílání České televize je již tradičně, více než deset let, nejvyhledávanějším na tuzemském televizním trhu. A to jak během dne, tak i v hlavním vysílacím čase. Dohromady si nenechala sváteční program ČT ujít bezmála polovina diváků u televizních obrazovek. Pohádku Krakonošovo tajemství vidělo v televizi nebo v iVysílání více než 3,6 milionu diváků starších čtyř let. Stala se tak vůbec nejsledovanější premiérovou vánoční pohádkou vysílanou 25. prosince, a to od začátku měření sledovanosti v roce 1997. Zároveň se jedná o nejsledovanější TV pořad od roku 2006.

Nejvyhledávanějším pořadem letošního Štědrého dne na všech tuzemských stanicích byla televizní premiéra pohádky Tajemství staré bambitky 2, která k obrazovkám přilákala přes 3,2 milionu diváků starších čtyř let (živě v TV, odloženě v TV a v iVysílání) s podílem na publiku bezmála 61 %.

Druhé místo štědrovečerního žebříčku obsadil druhý díl příběhu Anděl páně, který viděly přes dva miliony diváků. Trojici nejsledovanějších pořadů tradičně uzavřely Pelíšky, které si pustila polovina všech diváků, kteří měli v danou dobu zapnutou televizi, dohromady více než 1,6 milionu lidí.

Tajemství staré bambitky 2

První svátek vánoční patřil premiéře pohádky Petera Bebjaka Krakonošovo tajemství, kterou dosud vidělo 3,6 milionu diváků starších čtyř let (živě v TV, odloženě v TV a v iVysílání).

Druhou nejsledovanější vánoční pohádku České televize od roku 1997, kdy bylo zahájeno měření sledovanosti a zároveň nejsledovanější pořad na všech TV od roku 2006, si pustilo 64,5 % diváků u obrazovek. Kromě dalších pohádek, jako třeba O vánoční hvězdě nebo Lotrando a Zubejda, bodovaly ve vysílání České televize také filmy Marie Poledňákové Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny. O programovou nabídku České televize na první svátek vánoční projevili diváci rekordní zájem, podíl na sledovanosti dosáhl na 46,87 %, což je rovněž nejvíce od roku 1997.

Diváckou oblíbenost vánočního programu České televize potvrzuje i fakt, že čtrnáct z patnácti nejsledovanějších pořadů odvysílala právě Jednička České televize.

Zdroj dat: ATO – Nielsen Admosphere, 27. 12. 2022, živá v TV + TS0-3