Stav nádražních budov po celém Česku se postupně lepší. Správa železnic je má na starosti od roku 2016, v následujících pěti letech zrekonstruovala 284 objektů. Loni k nim přibylo dalších 36 míst. Výsledkem prací byly zpravidla nové odbavovací prostory, bezbariérový přístup, toalety i nabídka služeb. Do stavebních úprav přitom směřovalo přibližně 2,3 miliardy korun. Letos bude částka určená na tyto účely ještě o 200 milionů vyšší. Rekonstrukce se přitom dočkají další desítky nádraží.
Mezi nejvýznamnější projekty, které se loni dokončily, patří jednoznačně oprava fasády Fantovy budovy na hlavním nádraží v Praze nebo rekonstrukce budovy v Havířově.
Upravených prostor se dočkali také cestující ve stanicích :
- Veselí nad Lužnicí,
- Roztoky u Prahy,
- Čerčany,
- Přeštice,
- Hradec Králové hl. n.,
- Úpořiny,
- Vimperk,
- Prachatice
- Holešov.
Hotovo je i v:
- Horšovském Týně,
- Trutnově,
- Mníšku u Liberce,
- Nové Pace,
- Velvarech,
- Štramberku,
- Hostinném nebo Mořkově.
Během loňského roku dále pokračovaly významné renovace památkově chráněných nádražních budov, a to v Plzni, Českých Budějovicích a Pardubicích. Intenzivně se pracovalo také na opravě interiérů pražské Fantovy budovy.
„Pokud všechno půjde podle plánu, veřejnosti prostory představíme letos na podzim. Pro cestující zde vznikne nová kavárna a také business lounge,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Během roku pokračovala také přestavba nádraží :
- v Berouně,
- Vsetíně,
- Písku,
- Tachově,
- Moravském Berouně,
- Podbořanech,
- Bohosudově,
- Kostelci u Jihlavy,
- Adamově,
- Šakvicích
- Babicích nad Svitavou.
Od podzimu mohou cestující v příměstské dopravě využívat i nové prostory v Praze-Vysočanech, kde vznikla nová odbavovací hala. Usilovně se pracuje i na přestavbě celé stanice, především pak na výstavbě dvou zbývajících nástupišť.
Významná rekonstrukce historické nádražní budovy loni odstartovala ve stanici Teplice v Čechách.
První etapa se soustředí na obnovu střechy, celé fasády a 1. nástupiště. Nové objekty se začaly stavět v Aši, Chodově a pražském Radotíně. Stavební práce se zahájily rovněž v Sokolnicích-Telnici, Bílině, Benešově nad Ploučnicí, Krásné Lípě, Světlé nad Sázavou, Karviné hl. n., Rožnově pod Radhoštěm, Rybništi, Jablonném nad Orlicí, Bystřici (na Třinecku) a Třebovicích v Čechách.
V průběhu letošního roku by pak měla odstartovat například obnova nádražních budov ve stanicích Ostrava-Vítkovice, Jaroměř, Letohrad, Hodonín, Hlinsko v Čechách, Střelice, Senice na Hané či Jindřichov ve Slezsku.