Správa železnic loni zrenovovala další desítky nádražních budov

Stav nádražních budov po celém Česku se postupně lepší. Správa železnic je má na starosti od roku 2016, v následujících pěti letech zrekonstruovala 284 objektů. Loni k nim přibylo dalších 36 míst. Výsledkem prací byly zpravidla nové odbavovací prostory, bezbariérový přístup, toalety i nabídka služeb. Do stavebních úprav přitom směřovalo přibližně 2,3 miliardy korun. Letos bude částka určená na tyto účely ještě o 200 milionů vyšší. Rekonstrukce se přitom dočkají další desítky nádraží.

Mezi nejvýznamnější projekty, které se loni dokončily, patří jednoznačně oprava fasády Fantovy budovy na hlavním nádraží v Praze nebo rekonstrukce budovy v Havířově.

Upravených prostor se dočkali také cestující ve stanicích :

  • Veselí nad Lužnicí,
  • Roztoky u Prahy,
  • Čerčany,
  • Přeštice,
  • Hradec Králové hl. n.,
  • Úpořiny,
  • Vimperk,
  • Prachatice
  • Holešov.

Hotovo je i v:

  • Horšovském Týně,
  • Trutnově,
  • Mníšku u Liberce,
  • Nové Pace,
  • Velvarech,
  • Štramberku,
  • Hostinném nebo Mořkově.

Během loňského roku dále pokračovaly významné renovace památkově chráněných nádražních budov, a to v Plzni, Českých Budějovicích a Pardubicích. Intenzivně se pracovalo také na opravě interiérů pražské Fantovy budovy.

„Pokud všechno půjde podle plánu, veřejnosti prostory představíme letos na podzim. Pro cestující zde vznikne nová kavárna a také business lounge,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.     

Během roku pokračovala také přestavba nádraží :

  • v Berouně, 
  • Vsetíně,
  • Písku, 
  • Tachově,
  • Moravském Berouně,
  • Podbořanech,
  • Bohosudově,
  • Kostelci u Jihlavy,
  • Adamově,
  • Šakvicích 
  • Babicích nad Svitavou.

Od podzimu mohou cestující v příměstské dopravě využívat i nové prostory v Praze-Vysočanech, kde vznikla nová odbavovací hala. Usilovně se pracuje i na přestavbě celé stanice, především pak na výstavbě dvou zbývajících nástupišť.

Nová Paka

Významná rekonstrukce historické nádražní budovy loni odstartovala ve stanici Teplice v Čechách.

První etapa se soustředí na obnovu střechy, celé fasády a 1. nástupiště. Nové objekty se začaly stavět v Aši, Chodově a pražském Radotíně. Stavební práce se zahájily rovněž v Sokolnicích-Telnici, Bílině, Benešově nad Ploučnicí, Krásné Lípě, Světlé nad Sázavou, Karviné hl. n., Rožnově pod Radhoštěm, Rybništi, Jablonném nad Orlicí, Bystřici (na Třinecku) a Třebovicích v Čechách.

V průběhu letošního roku by pak měla odstartovat například obnova nádražních budov ve stanicích Ostrava-Vítkovice, Jaroměř, Letohrad, Hodonín, Hlinsko v Čechách, Střelice, Senice na Hané či Jindřichov ve Slezsku.