Spořitelna spouští dosud největší kampaň na kyberbezpečnost

Podzimní kampaň zaměřená na kyberbezpečnost je součástí dlouhodobého komunikačního konceptu #Silnější. Spořitelna do aktuální kampaně investuje vyšší desítky milionů korun. Kampaň z dílny agentury VMLY&R ve třech navazujících částech upozorní na tři aktuálně nejrozšířenější kyberútoky – falešné investice, sociální manipulace a zneužití osobních údajů. Součástí kampaně jsou i dvouminutové televizní minipořady v České televizi, které ukazují skutečné příběhy Čechů, kteří se stali obětí kyberpodvodníků. Spořitelně se meziročně podařilo snížit objem klientských škod u dokonaných kybernetických útoků o téměř polovinu. Cílem aktuální kampaně je pokračovat v edukaci klientů a dále snižovat objem škod.  

„Fakt, že se nám daří snižovat objem škod klientů v důsledku kyberpodvodů, je výsledkem systematického postupu proti kyberkriminalitě, který zahrnuje zejména kontinuální osvětovou komunikaci, nový systém detekce podvodných plateb využívající prvků umělé inteligence, a také speciální Kyberteam, který pečuje o klienty, u nichž akutně hrozí, že se stanou obětí kyberpodvodu, či se jí již stali,” říká Petr Zíma, manažer České spořitelny pro klientskou bezpečnost a bankovní identitu.

„Podzimní kyberbezpečnostní kampaň je součástí našeho dlouhodobého konceptu #Silnější a jejím cílem je pokračovat v intenzivní edukaci Čechů a zároveň podpořit další snižování objemu škod, které jednotlivým klientům bank nastávají v důsledku kyberpodvodů,” říká Monika Hovorková, která v České spořitelně odpovídá za značku a komunikaci a pokračuje: “Chceme snižovat počty podvedených a zvyšovat počty uvědomělých lidí, kteří už neříkají jen „mně se to stát nemůže“, ale naopak praktiky šmejdů znají, prokouknou je a úplně nejlépe své znalosti posílají dál, čímž učí, a tak i chrání své blízké.” dodává Monika Hovorková, která v České spořitelně odpovídá za značku a komunikaci.

TV 

  • Série spotů, upozorňujících na aktuální kyberrizika s hlavní hrdinkou Sárou, která vystupuje také v image kampani Spořitelny #Silnější. Sára se v jednotlivých spotech snaží poradit svým rodinným blízkým, jak nenaletět kyberpodvodníkům
  • 4 dvouminutové televizní minipořady, které zpracovávají čtyři skutečné příběhy klientů.  klientů Spořitelny. Ti podlehli falešným investicím, sociální manipulaci ve formě tzv. romantického podvodu a zneužití osobních údajů v důsledku phishingu.
  • Sponzorské vzkazy

ONLINE

  • V rámci bezpečnostní kampaně připravila Česká spořitelna ve spolupráci s Českou bankovní asociací edukační web www.chrantesvepenize.cz, na nějž odkazuje v rámci aktuální kampaně. Smyslem webu je nabídnout klientům konkrétní rady, jak rozpoznat kyberpodvody a jak se proti nim bránit. Zároveň klienty motivovat k tomu, aby v oblasti bezpečnosti vzdělávali i své blízké. S přípravou webových stránek pomohla Spořitelně agentura Wunderman Thomson Prague.

TISK/OUTDOOR

  • Kampaň poběží nejen v klasických tištěných médiích, ale také v dopravních prostředcích (vlaky, tramvaje, autobusy či metro).

Kampaň, která je součástí dlouhodobé komunikační linky #Slnější, připravil tým pod vedením Tomáše Novotného a Jakuba Hereše z VMLY&R a Terezy Svěrákové a Tomáše Dvořáka z OAK Prague. Spot produkovala společnost Creative Embassy v čele s režisérem Janem Švejkarem.