Dnes se jelo Rallye Dakar – 1. etapa: Háil – Háil (514 km celkově/333 km rychlostní zkouška).
Kamiony
Skvělý vstup do dakarské rallye má Martin Prokop. V úvodní etapě, která vytrestala řadu favoritů, dojel na třetím místě. Na stejné pozici skončil i Aleš Loprais mezi kamiony, po penalizaci ale klesl na pátou příčku.
„Z výsledku máme radost a věřím, že Kája má taky. Kvantum velbloudí trávy, spousta skoků a děr, ale to mám rád, i když z toho hodně bolí krční páteř,“ řekl Loprais.
V tradičně silné české třídě přidal Martin Macík šesté místo, vyhrál Rus Sotnikov.
Motorkáři
Velmi solidně si v první etapě vedl Jan Brabec, jenž na vítězného Sanderse ztratil 32 minut a 37 vteřin, což stačilo na 17. příčku. „Byl to těžký navigační den. Na jednom waypointu jsem udělal chybu a ztratil 12 minut. Ale jsem spokojený,“ uvedl Brabec.
Jen o dvě minuty víc nabral Milan Engel a skončil 21.
Naopak smolný den prožil Martin Michek, velká česká naděje. Minuty mu „naskakovaly“ hned v úvodu a jeho manko se postupně navýšilo na víc než hodinu.
Čtyřkolky: |
11. Tůma (ČR/Yamaha) -1:46:38, |
17. Kubiena (oba ČR/Yamaha) -16:37:58. |
Dakar Classic
Do závodu letos nastoupil Ondřej Klymčiw s novým spolujezdcem, když loňského navigátora Petra Vlčka, který letos nemohl z pracovních důvodů, nahradil Tomáš Böhm. Start to do ročníku 2022 nebyl vůbec špatný, když v celkovém pořadí dojeli na druhém místě, ale v průběhu dne ještě nakonec spadli na čtvrté. Za sebou ale nechali přes 130 dalších posádek kategorie Dakar Classic.
„Co k tomu dodat… tohle není fér… Dojedeš čtvrtej a stejně startuješ na 70. Trať úplně na kaši, takže boj o umístění overall (průřezem všemi třídami) je naprosto bez šance…
Tohle si nezasloužíme ani my a ani vy…“ říká naštvaně Klymčiw.
Celkem totiž v této kategorii letos jede 142 posádek! Mezi nimi je i Ollie Roučková, která řídí Suzuki Samurai. Také díky vyjetému pořadí v prologu startuje ze zadních pozic.
„Na to že to byla první etapa, nám pořadatelé připravili extrémně těžký terén. Považuji za velký úspěch, že jsme nikde nezapadli a vše jsme projeli. Jen rychlostní limity v etapách jsou hodně vysoko a my se starými auty, co mají malé motory, nejsme schopni dosahovat stanovených rychlostí. Dnes to bylo o jízdě v měkkém rozježděném písku. Vzhledem k tomu, že jedeme vzadu tak máme trať rozbitou na maděru a musím koukat kudy se dá jet.
Samík drží, jen nemá výkon. Slabý motůrek ničím nenahradíme. Bohužel vždy v přejezdech řešíme problémy: saní, dveří u spolujezdce, vybitá baterie, vytržený posilovač řízeni. Se vším si vždy poradíme, ale stoji nás to hodně minut a sil,“ popsala dojmy z první etapy Ollie Roučková.
„Uděláme ale maximum pro co nejlepší výsledek ,“ vzkazují čeští jezdci z Dakaru.
Video 1. etapa:
Foto: Czech Samurais