Skupina Škoda Transportation vyhrála výběrové řízení na trolejbusy do Ostravy

 Síť městské hromadné dopravy v Ostravě může být v budoucnu bohatší až o 18 nových nízkopodlažních bateriových trolejbusů. Dopravní podnik Ostrava (DPO) totiž dnes podepsal rámcovou smlouvu se skupinou Škoda Transportation na dodávku flotily 12 metrů dlouhých trolejbusů. Ty budou schopny jezdit minimálně 12 kilometrů i mimo trakční vedení a nabídnou tak dopravci větší flexibilitu v přepravě. Celková hodnota zakázky je 203 milionů korun, cena jednoho trolejbusu je 11,22 milionu korun a prvních 6 kusů by měl dopravce převzít začátkem roku 2023. V Ostravě jezdí aktuálně 34 trolejbusů od Škodovky dodaných v letech 2010 až 2018.


„Ostrava bude prvním městem v České republice, kde budou jezdit naše nové trolejbusy Škoda T’CITY. Tento nový modelový typ se od našich předchozích odlišuje zejména karosérií, kterou bude vyrábět naše sesterská společnost. Bude se tak jednat o snoubení spolupráce dvou společností ze Skupiny PPF, kdy každá společnost přinese do nového produktu to nejlepší,“ říká Tanya Altmann, Senior Viceprezident pro Bus Mobility Solutions ve skupině Škoda Transportation.



„Výběrového řízení se zúčastnili čtyři dodavatelé trolejbusů. Díky konkurenčnímu prostředí, které se v ČR v této oblasti dynamicky rozvíjí, jsme dosáhli výhodnějších cenových podmínek. Jsme rádi, že zakázka prošla i kontrolou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Vybrána byla nejlepší nabídka a nejlepší cena,“ uvádí Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO.

 

Nové trolejbusy budou mít kapacitu 80 cestujících, samozřejmostí je klimatizace celého vozu, USB porty na dobíjení drobné elektrotechniky a také kamerový systém. Zvýší se tak výrazně kvalita přepravy ve slezské metropoli, protože nové trolejbusy by měly nahradit své předchůdce – vozy Škoda 21 Tr.

Skupina Škoda Transportation je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za 85letou historii výroby trolejbusů dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14,5 tisíce trolejbusů. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a v severní Americe.


Škoda Transportation

Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídicí a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Transportation má v České republice několik dceřiných společností, například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka, Škoda Pars a Škoda Ekova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Ve svých společnostech zaměstnává přes pět a půl tisíce lidí. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala v posledním roce 1,73 miliardy Kč.

 

 

Skupina PPF

Škoda Transportation je součástí skupiny PPF. Skupina PPF investuje do řady odvětví – od finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. Svůj růst staví na rozvíjení tradičních i nových odvětví, budování moderní infrastruktury, digitální ekonomiky a propojení českého talentu a schopností s globálními příležitostmi. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. Skupina vlastní aktiva ve výši 44 miliard eur a zaměstnává celosvětově 98 000 lidí (k 30. 6. 2020). Daně z příjmu hradí společnosti ze skupiny PPF v každé z 25 zemí, kde podnikají a tvoří zisk.