ŠKODA ENYAQ COUPÉ RS iV: První čistě elektrický model sportovní řady RS

› Po modelu OCTAVIA RS iV činí ENYAQ COUPÉ RS iV další krok na cestě k elektrifikaci
› Zkratka RS, odvozená od Rallye Sport, označuje od roku 2000 nejsportovnější sériově vyráběné vozy značky ŠKODA
› ŠKODA pokračuje ve 120 let dlouhé tradici motorsportu, kde písmena RS používá již od roku 1974

 S vozem ENYAQ COUPÉ RS iV otevírá ŠKODA AUTO další kapitolu úspěšného příběhu vozů RS značky ŠKODA. Po voze ŠKODA OCTAVIA RS iV s plug-in hybridním pohonem je tento vůz prvním čistě elektrickým modelem sportovní řady RS. Jeho karoserie ve stylu kupé odkazuje také na závodní prototypy ŠKODA 180 RS a 200 RS, u kterých ŠKODA AUTO v roce 1974 poprvé použila označení RS, odvozené od Rallye Sport. V roce 1975 byla předstvena ŠKODA 130 RS, která dosáhla v roce 1977 dvojího vítězství na legendárním závodě Rallye Monte Carlo. Od roku 2000 nesou označení RS také nejsportovnější sériově vyráběné vozy značky ŠKODA.

SKODA-RS-130

ŠKODA RS – tato zkratka symbolizuje již 47 let úspěchy na závodních tratích a okruzích po celém světě.

Zároveň se tak více než dvě desetiletí označují nejsportovnější sériově vyráběné vozy značky ŠKODA. Písmena RS, odvozená z Rallye Sport, byla poprvé použita v roce 1974 u závodních prototypů ŠKODA 180 RS a 200 RS. O rok později měla premiéru legendární ŠKODA 130 RS. Toto kupé o hmotnosti 720 kg slavilo do roku 1983 mnoho úspěchů na mezinárodních závodech v rallye i na okruhu. V roce 1977 obsadil vůz 130 RS ve své třídě první dvě místa na závodě Rallye Monte Carlo a vyhrál také Rallye Akropolis. Byl úspěšný i na okruzích a v roce 1981 získal celkové vítězství v mistrovství Evropy cestovních vozů.