Polské hlavní město se již těší na nové soupravy metra, které se vyrábí v České republice. Dnes právě výrobce – skupina Škoda Transportation, slavnostně představila první kompletní soupravu. Ta je nyní na zkušební koleji v plzeňském závodě a chystá se na testovací jízdy. Ty budou probíhat postupně na několika místech – na zkušebním okruhu VÚŽ ve Velimi, v pražském metru i v metru ve Varšavě. Metro Warszawskie podepsalo se skupinou Škoda Transportation smlouvu na dodání až 45 šestivozových souprav metra. Celková hodnota kontraktu činí bezmála 8 miliard korun.
První zkompletovaná souprava metra Varsovia je připravena v našem plzeňském areálu na své první testy. Brzy ji bude dělat společnost souprava číslo dvě, která je nyní na finální montáži. Projekt aktuálně zaměstnává stovky lidí, a to nejen v rámci naší skupiny. Svařování hliníkových skříní a jejich lakování probíhalo v Ostravě, finální montáž a první testování pak v Plzni. Na vývoji a výrobě se však podílelo i mnoho dodavatelů z Polska.
Petr Brzezina, Prezident skupiny Škoda Transportation.
„Nejmodernější plně průchozí souprava metra pro Varšavu, mimo jiné vybavena rekuperací energie při brždění, vstupuje nyní do stádia oživování a typových zkoušek. Následovat bude další statické a dynamické oživování. Výhledově jsou to týdny až měsíce statických i jízdních zkoušek, abychom odladili vše potřebné k dokonalosti. Jedná se o standardní proces, který musí podstoupit všechny nové modely,“ doplňuje Zdeněk Sváta, Senior Viceprezident pro Realizaci ve skupině Škoda Transportation.
„Jsem velmi rád, že práce probíhají hladce a první nový vlak vyrobený pro Varšavu se začal testovat. Doufám, že se v hlavním městě objeví na jaře 2022. Obyvatelé Varšavy se něj hodně těší, protože v polovině příštího roku budou dokončeny práce na výstavbě dalších stanic metra v Bemowu a Targówku,“ říká Rafał Trzaskowski, primátor hlavního města Varšavy.
Na cestující čekají plně průchozí soupravy, které nabízí přehledný vnější i vnitřní informační audiovizuální systém.
Součástí metra jsou také oddíly pro vozíčkáře, kočárky i kola. Celkové kapacita jedné soupravy je 1 500 osob. Návrh vnitřního prostoru oddílu pro cestující – uspořádání, volba materiálů, návrh tvarů i barev – byl proveden s ohledem na vytvoření příjemného prostředí pro cestující i pro strojvedoucího. Tomu bude k dispozici i kamerový systém. Skříň vozů je hliníková a jejich výroba probíhala na největším obráběcím centru v Evropě, které slouží v ostravském výrobním závodě Škody Transportation. Délka jednoho vozu je zhruba dvacet metrů a celková délka soupravy je pak 118,2 metrů. Maximální rychlost nových souprav činí 90 km/h.
Soupravy umožňují plnohodnotné elektrodynamické brzdění při všech režimech obsazení soupravy s preferencí rekuperačního brzdění, při kterém je elektrická energie předávaná zpět do napájecí soustavy. Soupravy jsou vyrobeny podle EN a UIC norem.
Jedná se o průlomovou zakázku v oblasti městských kolejových vozidel, protože tendr ve Varšavě byl při vyhlašování jedním z největších v Evropě. Varšava se tak stane již osmým evropským hlavním městem, kde budou jezdit škodovácká vozidla. Součástí zakázky jsou také dodávky náhradních dílů, simulátor, rozšířené záruky a školení.
Skupina Škoda Transportation vyráběla již dvě generace metra pro ruský Petrohrad a pracovala také na modernizaci vozů pro pražské metro.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.
Tato stránka používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam soubory cookie. Jejím používáním s tímto vyjadřujete souhlasOk