Pro elektrifikaci autobusové linky č. 140 DPP hledá zhotovitele stavby nového trakčního trolejového vedení z Palmovky do Čakovic

 V rámci projektu elektrifikace autobusové linky č. 140 je nutné postavit více než 11 kilometrů nového trakčního trolejového vedení. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) proto vyhlašuje veřejnou zakázku na zhotovitele této stavby. Její předpokládaná hodnota je 290 milionů Kč, ve Věstníku veřejných zakázek by měla být uveřejněna nejpozději zítra, 22. července 2021. Novou infrastrukturu mezi Palmovkou a Čakovicemi DPP plánuje začít stavět na jaře příštího roku, výstavba potrvá 9 měsíců.

Nové trakční trolejové vedení pro elektrifikaci autobusové linky č. 140

Nové trakční trolejové vedení pro elektrifikaci autobusové linky č. 140 Palmovka – Miškovice bude DPP stavět ve třech úsecích: mezi Palmovkou a zastávkou Kundratka, mezi zastávkami Kelerka a Prosecká a mezi terminálem Letňany a obchodním centrem Čakovice. Jedná se celkem o 11,234 kilometrů nového trolejového vedení na trase trolejbusové linky č. 58, na kterou se změní autobusová linka č. 140 po dokončení celého projektu její elektrifikace. Zhotovitel kromě stavby trakčních stožárů a trolejového vedení položí také kabelovou trasu a vybaví technologií měnírny na Klíčově a v Letňanech, jakož i bateriovou stanici v Čakovicích. Z měníren na Klíčově, v Čakovicích a stávající v Prosecké ulici bude napájena trolejová síť linky č. 58, bateriová stanice v Čakovicích bude sloužit k nabíjení trakčních baterií trolejbusů. Zhruba 50 % trasy linky č. 58 do Miškovic bude pokrývat trolejové vedení, na zbylých úsecích trolejbusy pojedou v režimu na baterii. V současnosti je postaven zatím necelý kilometr trakčního vedení v Prosecké ulici, v úseku mezi zastávkami Kundratka a Kelerka.

 

Nabídky dodavatelů bude DPP hodnotit v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek podle ekonomické výhodnosti, tj. podle nejnižší nabídkové ceny bez DPH. DPP předpokládá vysoutěžení dodavatele a uzavření smlouvy s ním do konce letošního roku.

 

„Samotnou stavbu bychom rádi zahájili na začátku příští stavební sezóny, tj. ideálně na přelomu února a března 2022. Stavba by měla trvat maximálně 9 měsíců, předpokládáme její dokončení do konce října příštího roku. Zprovoznění trolejbusové linky č. 58 v celém úseku až do Miškovic předpokládáme na podzim příštího roku v návaznosti na dokončení paralelně běžící veřejné zakázky na nákup 15 kloubových bateriových trolejbusů určených právě pro tuto linku,“ uvedl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch a dodal: „V pondělí jsme v Prosecké ulici, konkrétně v úseku od křižovatky s ulicí Na Labuťce I po křižovatku s ulicí Na Rozhraní zahájili pokládání kabelové trasy, která nám v tomto cca 700metrovém úseku chybí. Stavbu realizujeme vlastními silami v koordinaci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK), která bude ve stejném úseku Prosecké ulice do konce letošního listopadu rekonstruovat vozovku a chodníky. Využíváme této výluky, abychom se, až vysoutěžíme zhotovitele, již nemuseli vracet do zrekonstruovaného úseku. Zhotovitel bude pokračovat stavbou nového trolejového vedení v navazujících úsecích.“

 

Elektrifikace autobusové linky č. 140 z Palmovky do Miškovic je prvním projektem, který znamená skutečný návrat trolejbusové dopravy do Prahy. DPP začal s přípravou tohoto projektu na jaře roku 2018. Mimo jiné díky vstřícnému a aktivnímu postoji městské části Praha – Čakovice a OC Letňany k realizaci tohoto projektu DPP letos na začátku března získal na tuto stavbu pravomocné stavební povolení. V návaznosti na něj DPP vyhlásil veřejnou zakázku na nákup 15 bateriových kloubových trolejbusů určených pro tuto linku. Kromě elektrifikace autobusové linky č. 140 DPP připravuje zavedení trolejbusů také na lince č. 119 na Letiště Praha (budoucí trolejbusová linka č. 59), na kterou bude nasazovat velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy.

Na jejich nákup DPP loni vypsal veřejnou zakázku, vítěze by měl znát na začátku letošního podzimu.

Rada hl. m. Prahy loni na začátku června schválila elektrifikaci dalších 4 autobusových linek na levém břehu Vltavy, konkrétně:

  • č. 131 Bořislavka – Hradčanská (budoucí trolejbusová linka č. 51)
  • č. 137 Na Knížecí – U Waltrovky (č. 52)
  • č. 176 Stadion Strahov – Karlovo náměstí (č. 53)
  • č. 191 Letiště Praha – Na Knížecí (č. 56)

Minulý týden RHMP rozhodla také o elektrifikaci autobusové linky č. 201 Nádraží Holešovice – Černý Most.

 

Trolejbusy budou v budoucnu jezdit z Prahy také do Středočeského kraje. Rady Středočeského kraje a hl. m. Prahy odsouhlasily projekt elektrifikace prvních dvou příměstských autobusových linek:

  • č. 375 z Českomoravské do Brandýsa nad Labem/Staré Boleslavi a
  • č. 377 z Letňan do Kostelce nad Labem.