Práce intenzivně pokračují i na dokončování dalších mostů přes vltavský plavební kanál Vraňany-Hořín.
Laterální plavební kanál Mělník – Vraňany
je průplav mezi Vraňany a Mělníkem v okrese Mělník. Jeho účelem je umožnit velkým říčním lodím plout po klidné hladině a vyhnout se nebezpečnému proudu v posledních peřejích na Vltavě před soutokem s Labem. Kanál je 10,1 km dlouhý.
Kanál se stavěl v letech 1902-1905 a kromě samotného prokopání a vyzdění kanálu byl současně postaven Vraňanský jez s vorovou propustí, u které kanál začíná. Přes kanál bylo počátkem 20. století vybudováno osm mostů a především dvoukomorové zdymadlo u Hořína, které překonává více než osmimetrový rozdíl hladin. Zdymadlo Hořín je technická památka.
Zdymadlo Hořín kanál rozděluje na horní a dolní část. Horní část kanálu má šířku 18 až 36 m, délku přes 6 km a hloubku 2,4 až 3 m. Po jeho délce jsou rozmístěna čtyři obratiště. Na začátku kanálu jsou 20 m široká vrata pro jeho uzavření v případě velké vody. Provoz v kanálu je jednosměrný a je řízen světelnou signalizací s výhybnou v Lužci nad Vltavou. Dolní plavební kanál v úseku Hořín – Mělník má šířku 18 až 40 m a minimální hloubku 2,5 m.
Zdroj: Wikipedie
Fotogalerie: JB Cysnews
Zdymadlo Hořín-najdete 5 rozdílů? Dnes technici poprvé cm po cm spustili staronový most do své spodní polohy a vše do sebe dokonale zapadlo 💪!Během 5 měsíců ještě kameníci dokončí všechna zdiva a elektrikáři zapojí systémy, aby se most pro vysoké 🚢otevřel na jediné tlačítko⚓️ pic.twitter.com/j418m4RPQS
— Ředitelství vodních cest ČR (@rvc_cr) October 27, 2020
Práce intenzivně pokračují i na dokončování dalších mostů přes vltavský plavební kanál u Hořína. V Lužci mizí poslední stopy původního mostu a dokončuje se nová komunikace s mostem 7 m nad plavební hladinou. Ve vjezdu do kanálu ve Vraňanech finišují práce na zpevnění dna a břehů. pic.twitter.com/7KOqqm4jzH
— Ředitelství vodních cest ČR (@rvc_cr) October 27, 2020
Největší český jeřáb osadil nový most přes plavební kanál v Lužci nad Vltavou