Pardubice investují do městské dopravy, nakoupí osm nových trolejbusů od Škoda Group

 Dopravní podnik města Pardubic navázal na dlouholetou spolupráci se Škoda Group a do své flotily si objednal nové dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 32 Tr. Kontrakt v hodnotě přesahující 107 milionů Kč zahrnuje výrobu osmi trolejbusů, které budou dodány v polovině roku 2025. Všechna vozidla budou vybavena trakčními bateriemi pro jízdu bez trolejového vedení, nabídnou také moderní vybavení, jak pro cestující i řidiče.

Čtyři trolejbusy Škoda 32 Tr výrobce osadí bateriemi s dojezdem minimálně 12 km.

Druhá polovina získá malou trakční baterií umožňující nouzový dojezd. Trolejbusy nabídnou také moderní informační, odbavovací i kamerový systém, poskytující pohodlný a bezpečný zážitek z cestování.

„Důvěra je základem každého dlouhodobého partnerství. Je až skoro neuvěřitelné, že Škodovácké trolejbusy jsou v pardubických ulicích k vidění přes 70 let. Pardubice si zaslouží spolehlivou veřejnou dopravu, která splňuje ty nejnáročnější požadavky cestujících, řidičů i provozovatele. A k tomu jsou samozřejmě zapotřebí kvalitní vozidla. Rád vidím, že si Dopravní podnik města Pardubic opět vybral nás. Dokazuje to, že přesně takové naše trolejbusy jsou,“ uvedl Radek Svoboda, Ředitel společnosti Škoda Electric ve Škoda Group.

„V Pardubicích je v současné době v provozu 62 trolejbusů, které všechny dodala společnost Škoda Group. Ve flotile je k dispozici devět 15metrových trolejbusů, všechny ostatní jsou dlouhé 12 metrů. Během května se k nim připojí deset dalších ze smlouvy, kterou Škodovka uzavřela s pardubickým dopravním podnikem v červenci 2023. Po uskutečnění dodávky z právě podepsané smlouvy bude mít náš dopravní podnik polovinu trolejbusového vozového parku vybavenu vozy s trakčními bateriemi. Je to významná přidaná hodnota pro provoz a umožňuje nám podstatně efektivněji řešit dopravní obslužnost“, konstatuje Tomáš Pelikán, ředitel DPMP a.s.

 Ekologické vozidlo pro 21. století

Trolejbus Škoda 32 Tr je dvanáctimetrové, plně nízkopodlažní vozidlo. Vůz je klimatizován, a to jak v prostoru pro cestující, tak v kabině řidiče. Je vybaven moderním informačním systémem, USB porty pro dobíjení mobilních zařízení a pohodlnými sedadly. Varianta pro Pardubice má instalovány poloautomatické sběrače. Úspory elektrické energie je dosaženo prostřednictvím rekuperace brzdné síly.

 

Základní technické parametry

  • Délka vozidla bez sběračů: 12 000 mm
  • Šířka vozidla: 2 550 mm
  • Výška včetně sběračů: 3 370 mm
  • Maximální rychlost: 65 km/h
  • Nástupní plošina: manuálně ovládaná u druhých dveří