OZP umožní lékařům předepisovat léky i vyšetřovat po telefonu, emailu, videu

   Oborová zdravotní pojišťovna umožní všem svým smluvním lékařům předepisovat léčivé přípravky a zdravotnické prostředky i na základě elektronické konzultace lékaře s pacientem, tedy po telefonu, emailu, prostřednictvím videohovoru a podobně. OZP také praktickým lékařům pro děti i pro dospělé a ambulantním specialistům i zubařům umožní provádět některé typy vyšetřeni pacientů distančně, tedy bez fyzické přítomnosti pacienta v ordinaci – po telefonu nebo prostřednictvím podobných elektronických aplikací.

 

„Musíme v současné situaci lékařům ulevit. Pomoct jim s tím, aby pacienti chodili do ordinace osobně, jen pokud to je nezbytně nutné, a zároveň zohlednit, že konzultace po telefonu jsou obsáhlejší a náročnější. Nyní také nebude nutná osobní návštěva v ordinaci lékaře pro recept na další opakovaně předepisované léky. Obdobně budeme taková vyšetření hradit i ambulantním specialistům,“ vysvětluje Radovan Kouřil, generální ředitel Oborové zdravotní pojišťovny.

 

„Víme, že zejména praktičtí lékaři a ambulantní specialisté dnes v řadě případů musí ordinovat za zavřenými dveřmi, protože nechtějí riskovat karanténu, a tím pádem kompletní uzavření ordinace. Těm, kteří i takto pokračují v práci, patří náš obrovský dík. Vzhledem k tomu, že vyšetření takovým způsobem již probíhají, je v době nouzového stavu jen logické a také správné, aby i za tato vyšetření dostali zaplaceno. Nově jsme takto vyšli vstříc i stomatologům,“ dodává Radovan Kouřil.

Radovan Kouřil, generální ředitel Oborové zdravotní pojišťovny.

Vedle vyšetření u praktických lékařů a ambulantních specialistů OZP umožní i distanční způsob terapie svých ošetřovaných pacientů přes videohovory i klinickým psychologům a logopedům.

 

Všechna takto vedená vyšetření a terapie, respektive preskripce léků nebo zdravotnických prostředků, musí být pečlivě zaznamenaná ve zdravotnické dokumentaci pacienta. Mimořádná opatření budou platit do odvolání, respektive po dobu vyhlášeného nouzového stavu na území ČR z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s výskytem koronaviru.

  

Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví (OZP)

 

OZP je s více než 730 tisíci klienty třetí největší zaměstnaneckou pojišťovnou v České republice. Své pobočky má ve všech krajských městech a spolu s dalšími klientskými centry v řadě významných sídel v Česku je dostupná na celkem 40 pracovištích. OZP poskytuje svým klientům nonstop Asistenční službu a elektronickou komunikaci, zejména portál VITAKARTA, který umožňuje bezpečně využít služby nabízené OZP bez nutnosti osobní návštěvy pobočky.

 

Svou dobrou pověst mezi zdravotnickou veřejností si OZP trvale zabezpečuje včasnou úhradou všech svých závazků. Pro veřejnost je pak atraktivní zejména tím, že nabízí široké spektrum služeb a vysokou kvalitu, profesionalitu a spolehlivost, s jakou jsou tyto služby poskytovány v optimální síti smluvních partnerů.