Nové Maserati GranTurismo

 Jedna z ikon značky je zpět: Maserati představuje nové GranTurismo, které předznamenává novou kapitolu příběhu, jenž se započal před 75 lety s Maserati A6 1500.

 

GranTurismo coupé kombinuje vysoký výkon typický pro sportovní vůz s komfortem vhodným na dlouhé vzdálenosti, a to jak ve verzi s výkonným spalovacím motorem, tak ve verzi s nejinovativnějšími řešeními 100% na elektřinu.

To udává laťku a je ztělesněním konceptu „Ostatní jen cestují“. Tento model posouvá Dům trojzubce kupředu do budoucnosti: je to první vůz v historii značky, který zavádí 100% elektrickou pohonnou jednotku.

Z estetického hlediska představuje design vozu GranTurismo ideální rovnováhu mezi krásou a funkčností, bez okázalosti.  Nepopiratelně má jedinečné a okamžitě rozpoznatelné linie: autentický tvar vhodný k překrytí nejlepší mechaniky ve své třídě, zdůrazňující čistotu svých forem a své rafinované designové prvky.

Klasické proporce vozů této značky zůstaly zachovány, přičemž dlouhá kapota a střed karoserie jsou protnuty čtyřmi blatníky. Naopak linie střechy dynamicky klesá, aby zdůraznila křivku sloupku znázorňující ikonické logo trojzubce.

GranTurismo, vyvinuté v inovační laboratoři společnosti Maserati a vyráběné ve výrobním centru Mirafiori v Turíně, je 100% vyrobeno v Itálii a ztělesňuje „italský luxusní výkon“, koncept typický pro všechny modely Maserati.

 

Nové kupé je vybaveno revolučním motorem V6 Nettuno dostupným ve dvou verzích:  Modena s 3,0litrovým motorem V6 Nettuno Twin Turbo o výkonu 490 koní; Trofeo, vysoce výkonné verzi založené na stejném motoru vylepšeném na maximální výkon 550 koní.

Alternativou je GranTurismo Folgore vybavené 100% elektrickým pohonem na baterie.

Systém Folgore je založen na 800voltové technologii a byl vyvinut s využitím nejmodernějších technických řešení odvozených z Formule E. Nabízí vynikající výkon, který umožňují tři výkonné 300kW motory s permanentními magnety.

Baterie má nominální kapacitu 92,5 kWh a využitelnou kapacitu 560 kW, aby se na kola nepřetržitě přenášela síla přibližně 760 koní.  Specifické nastavení a inovativní uspořádání baterie vede k omezení výšky vozu na 1353 mm, aniž by byl ohrožen jeho sportovní charakter. Tvar bateriové sady, známý jako „T-bone“, je součástí přístupu „nulového kompromisu“ společnosti Maserati a vyhýbá se umístění bateriových modulů pod sedadla, zejména jejich přesouváním kolem středového tunelu, a proto výrazně snižuje H-bod vozu.

Maserati GranTurismo Folgore

 

Z hlediska technické architektury je nový model výsledkem inovativního projektu, který v co největším rozsahu využívá lehké materiály, jako jsou hliník a hořčík, spolu s vysoce výkonnou ocelí. Takovýto multimateriálový přístup vyžadoval vytvoření nových výrobních postupů, jež vedly k nejlepším úrovním hmotnosti ve své třídě.

Tento přístup jde ruku v ruce s novou elektrickou/elektronickou architekturou Atlantis High, založenou na zprávách canFD zasílaných rychlostí až 2 ms. Systém také přichází s pokročilými funkcemi kybernetického zabezpečení 5. úrovně a funkcemi flash-over-the-air. Středobodem je modul řídícího systému vozidla Vehicle Domain Control Module (VDCM), 100% projekt společnosti Maserati sestávající ze softwaru, který poskytuje 360° ovládání všech nejdůležitějších systémů automobilu pro nejlepší zážitek z jízdy za všech podmínek.

Moderní kabina vozu Maserati GranTurismo je v interiéru vybavena inovativními systémy, včetně multimediálního systému Maserati Intelligent Assistant (MIA), nejnovějšího infotainmentu, komfortního displeje, který spojuje hlavní funkce v integrovaném dotykovém rozhraní, digitálních hodin a displeje Heads-up (k dispozici jako volitelná výbava).

GranTurismo také nabízí „všeobecný zvukový zážitek“, zaručený ikonickým typickým zvukem motoru Maserati, a to i v elektrické verzi díky inovativní práci inženýrů v inovační laboratoři Maserati. Zvukový zážitek dotváří pohlcující 3D zvukový systém Sonus faber.   Audio systém navržený a vyrobený italskými mistry zvuku nabízí dvě úrovně přizpůsobení, jimiž lze získat až 19 reproduktorů a 3D zvuk s výkonem až 1 195 W pro hloubku ostrosti a skutečně jedinečnou kulatost zvuku.*

Při uvedení na trh je GranTurismo k dispozici také v PrimaSerii 75. výročí uvedení na trh, což je limitovaná série s exkluzivním obsahem věnovaná nedávnému 75. výročí tohoto vozu.

Sportovní charakter, luxus a pohodlí: tím, že se nové GranTurismo zaměřuje na požadavky zákazníků již od nejranějších fází vývoje, umožňuje společnosti Maserati vyřešit neřešitelné – spojit sportovní výkon s komfortem vhodným na dlouhé vzdálenosti, a to jak s výkonnými spalovacími motory, tak s nejinovativnějšími 100% elektrickými řešeními. To udává laťku v segmentu.

 

* Zvukový systém jako standard: 14 reproduktorů, výkon 860 W. Volitelný zvukový systém: 19 reproduktorů, výkon 1 195 wattů

Maserati S.p.A.

Značka Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou na první pohled rozeznatelné díky své výjimečné osobnosti. Jejich styl, technologie a přirozeně exkluzivní charakter dokáží uspokojit i ty nejnáročnější zákazníky s vytříbeným vkusem a v automobilovém průmyslu po celém světě jsou stále považovány za vzor. Jde o automobily s tradicí, každý z nich znovu definuje charakter italských sportovních vozů v oblasti designu, výkonu, pohodlí, elegance a bezpečnosti a v současnosti jsou nabízeny již na trzích v sedmdesáti zemích. Ambasadory tohoto dědictví jsou reprezentativní sedan Quattroporte, sportovní sedan Ghibli, Levante, které je prvním SUV od Maserati, a Grecale, zbrusu nové SUV, které je „každodenní výjimečností“. Všechny tyto modely se vyznačují použitím nejkvalitnějších materiálů a zapojením výjimečných technických řešení. Ghibli, Levante a Grecale jsou nyní k dostání také v hybridní verzi. Jedná se o kompletní řadu vybavenou 4-válcovými benzínovými motory s hybridním ústrojím, motory V6 a V8, s pohonem zadních nebo všech kol, která je ztělesněním DNA značky s trojzubcem. Na špičce této řady je pak supersport MC20 poháněný přelomovým motorem V6 Nettuno s technologiemi vycházejícími z vozů F1, které jsou nyní poprvé dostupné i u pohonné jednotky standardně vyráběných vozů.