Nová ŠKODA OCTAVIA je prostornější, má emotivnější vzhled a nabízí více možností konektivity

Čtvrtá generace nejprodávanějšího modelu OCTAVIA dosahuje nových dimenzí. Má emotivnější vzhled, je lepší, prostornější, bezpečnější a nabízí ještě více možností konektivity než kdy předtím. Srdce značky ŠKODA je delší a širší než vůz předchozí generace. Nabízí také ještě větší zavazadlový prostor. Díky novému designovému jazyku značky ŠKODA působí OCTAVIA ještě emotivněji. Nový koncept interiéru kombinuje skvělou funkčnost a velkorysou nabídku prostoru s kvalitními materiály a promyšlenými designovými prvky. Moderní možnosti konektivity a nové asistenční systémy zajišťují ještě větší úroveň bezpečnosti a komfortu.

Slova Bernharda Maiera

„OCTAVIA má pro značku ŠKODA velký význam. Proto jsme tento vůz zcela nově vyvinuli. Výsledkem je nejlepší OCTAVIA všech dob, která je prostornější, praktičtější a bezpečnější než kdy předtím. Nová generace, která přichází právě v době šedesátiletého výročí, znamená velký krok kupředu. Během uplynulých šedesáti let se OCTAVIA podílela na pozitivním vývoji společnosti ŠKODA AUTO a také značky ŠKODA. Jsem přesvědčen, že nová generace pomůže tento pozitivní vývoj nadále udržet.“

Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier

V roce 60. výročí zahájení výroby modelu OCTAVIA představuje společnost ŠKODA AUTO čtvrtou novodobou generaci. Jedná se o nejlepší vůz OCTAVIA všech dob, který dále posiluje svou pozici nejprodávanějšího modelu a srdce značky ŠKODA. Díky více než 6,5 milionům vyrobených vozů je OCTAVIA historicky nejprodávanějším modelem značky vůbec. V České republice i mnoha jiných zemích po celém světě je již řadu let zavedeným pojmem, a to díky modernímu designu, moderní technice, úspornosti, praktičnosti, vysoké kvalitě a také vynikajícímu poměru ceny a užitné hodnoty.

Nová OCTAVIA

 

Nová OCTAVIA dále narostla a díky novému designovému jazyku a novým proporcím působí ještě emotivněji a dynamičtěji než úspěšná třetí generace. Nová OCTAVIA je s 4 689 mm o 19 mm delší než předchůdce, nová OCTAVIA COMBI je delší o 22 mm. Šířka narostla o 15 mm. Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě narostl u vozu OCTAVIA COMBI o 30 l na 640 l. Zavazadlový prostor modelu OCTAVIA má 600 l, tedy o 10 l více než u předchozí generace. Zcela nově pojatá příď je tvořena novým předním nárazníkem a ostře řezanými, nižšími předními světlomety se standardně dodávanými LED potkávacími, dálkovými světly a světly pro denní svícení. LED technologii využívají i zpětná, brzdová a zadní mlhová světla. Protáhlou siluetu vozu OCTAVIA COMBI zvýrazňuje nově tvarovaný, plochý střešní nosič. Až devatenáctipalcová kola z lehké slitiny určená pro všechny varianty vozu dodávají vozu dynamický vzhled. Nově jsou nabízeny barvy karoserie černá Crystal, modrá Lava a modrá Titan. Paket Chrom je součástí výbavového stupně Style.

Motory

Čtvrtá generace vozu OCTAVIA bude k dispozici se širokou škálou úsporných a k životnímu prostředí šetrných hnacích ústrojí. Poprvé je nabízen plug-in hybridní model OCTAVIA iV, kombinující benzinový motor, elektromotor a převodovku DSG. Vylepšené benzinové motory jsou zčásti vybaveny moderní mild-hybridní technologií. Naftové motory nové generace Evo vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku. Výkonové spektrum široké nabídky motorů sahá od 81 kW (110 k) až po 150 kW (204 k). ŠKODA OCTAVIA G-TEC nabízí díky zásobníkům s kapacitou 17,7 kg zemního plynu dojezd až 523 km při provozu na zemní plyn.

Hybridní pohon

Kombinace benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru ve voze OCTAVIA iV nabízí celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu v režimu WLTP až 55 km. Benzinové motory 1,0 TSI a 1,5 TSI nové generace Evo jsou v kombinaci s automatickou převodovkou DSG jako verze eTEC vybaveny mild-hybridní technologií. Nový 48V řemenový startér-generátor v kombinaci se 48V lithium-iontovým akumulátorem umožňují rekuperaci brzdné energie, zlepšení dynamiky hnacího ústrojí prostřednictvím elektromotoru tzv. boostem nebo také tzv. plachtění, čili jízdu zcela vypnutým spalovacím motorem. U naftových motorů generace Evo je při úpravě výfukových plynů využíván nový proces Twin Dosing, při kterém dochází k vstřikování AdBlue® před dva katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Adaptivní podvozek DCC s volbou jízdního režimu Driving Mode Select, který je k dispozici na přání, nabízí poprvé také v rámci jednotlivých jízdních režimů možnost navolit si pomocí posuvné lišty dle vlastních preferencí jednotlivá nastavení, například tlumicí charakteristiky, charakteristiky řízení nebo řazení automatické převodovky DSG.

 

Legendární ŠKODA OCTAVIA slaví 60. výročí