Čtvrtá generace nejprodávanějšího modelu OCTAVIA dosahuje nových dimenzí. Má emotivnější vzhled, je lepší, prostornější, bezpečnější a nabízí ještě více možností konektivity než kdy předtím. Srdce značky ŠKODA je delší a širší než vůz předchozí generace. Nabízí také ještě větší zavazadlový prostor. Díky novému designovému jazyku značky ŠKODA působí OCTAVIA ještě emotivněji. Nový koncept interiéru kombinuje skvělou funkčnost a velkorysou nabídku prostoru s kvalitními materiály a promyšlenými designovými prvky. Moderní možnosti konektivity a nové asistenční systémy zajišťují ještě větší úroveň bezpečnosti a komfortu.
Slova Bernharda Maiera
„OCTAVIA má pro značku ŠKODA velký význam. Proto jsme tento vůz zcela nově vyvinuli. Výsledkem je nejlepší OCTAVIA všech dob, která je prostornější, praktičtější a bezpečnější než kdy předtím. Nová generace, která přichází právě v době šedesátiletého výročí, znamená velký krok kupředu. Během uplynulých šedesáti let se OCTAVIA podílela na pozitivním vývoji společnosti ŠKODA AUTO a také značky ŠKODA. Jsem přesvědčen, že nová generace pomůže tento pozitivní vývoj nadále udržet.“
Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier
V roce 60. výročí zahájení výroby modelu OCTAVIA představuje společnost ŠKODA AUTO čtvrtou novodobou generaci. Jedná se o nejlepší vůz OCTAVIA všech dob, který dále posiluje svou pozici nejprodávanějšího modelu a srdce značky ŠKODA. Díky více než 6,5 milionům vyrobených vozů je OCTAVIA historicky nejprodávanějším modelem značky vůbec. V České republice i mnoha jiných zemích po celém světě je již řadu let zavedeným pojmem, a to díky modernímu designu, moderní technice, úspornosti, praktičnosti, vysoké kvalitě a také vynikajícímu poměru ceny a užitné hodnoty.
Nová OCTAVIA
Nová OCTAVIA dále narostla a díky novému designovému jazyku a novým proporcím působí ještě emotivněji a dynamičtěji než úspěšná třetí generace. Nová OCTAVIA je s 4 689 mm o 19 mm delší než předchůdce, nová OCTAVIA COMBI je delší o 22 mm. Šířka narostla o 15 mm. Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě narostl u vozu OCTAVIA COMBI o 30 l na 640 l. Zavazadlový prostor modelu OCTAVIA má 600 l, tedy o 10 l více než u předchozí generace. Zcela nově pojatá příď je tvořena novým předním nárazníkem a ostře řezanými, nižšími předními světlomety se standardně dodávanými LED potkávacími, dálkovými světly a světly pro denní svícení. LED technologii využívají i zpětná, brzdová a zadní mlhová světla. Protáhlou siluetu vozu OCTAVIA COMBI zvýrazňuje nově tvarovaný, plochý střešní nosič. Až devatenáctipalcová kola z lehké slitiny určená pro všechny varianty vozu dodávají vozu dynamický vzhled. Nově jsou nabízeny barvy karoserie černá Crystal, modrá Lava a modrá Titan. Paket Chrom je součástí výbavového stupně Style.
Motory
Čtvrtá generace vozu OCTAVIA bude k dispozici se širokou škálou úsporných a k životnímu prostředí šetrných hnacích ústrojí. Poprvé je nabízen plug-in hybridní model OCTAVIA iV, kombinující benzinový motor, elektromotor a převodovku DSG. Vylepšené benzinové motory jsou zčásti vybaveny moderní mild-hybridní technologií. Naftové motory nové generace Evo vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku. Výkonové spektrum široké nabídky motorů sahá od 81 kW (110 k) až po 150 kW (204 k). ŠKODA OCTAVIA G-TEC nabízí díky zásobníkům s kapacitou 17,7 kg zemního plynu dojezd až 523 km při provozu na zemní plyn.
Hybridní pohon
Kombinace benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru ve voze OCTAVIA iV nabízí celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu v režimu WLTP až 55 km. Benzinové motory 1,0 TSI a 1,5 TSI nové generace Evo jsou v kombinaci s automatickou převodovkou DSG jako verze eTEC vybaveny mild-hybridní technologií. Nový 48V řemenový startér-generátor v kombinaci se 48V lithium-iontovým akumulátorem umožňují rekuperaci brzdné energie, zlepšení dynamiky hnacího ústrojí prostřednictvím elektromotoru tzv. boostem nebo také tzv. plachtění, čili jízdu zcela vypnutým spalovacím motorem. U naftových motorů generace Evo je při úpravě výfukových plynů využíván nový proces Twin Dosing, při kterém dochází k vstřikování AdBlue® před dva katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Adaptivní podvozek DCC s volbou jízdního režimu Driving Mode Select, který je k dispozici na přání, nabízí poprvé také v rámci jednotlivých jízdních režimů možnost navolit si pomocí posuvné lišty dle vlastních preferencí jednotlivá nastavení, například tlumicí charakteristiky, charakteristiky řízení nebo řazení automatické převodovky DSG.