Nová éra je otevřenější: aplikace KB+ pro nevidomé, eScribe pro neslyšící nebo start Touch Card

V půlce dubna letošního roku Komerční banka spustila novou éru bankovnictví, která sebou přinesla i spoustu novinek pro znevýhodněné klienty s různým druhem handicapu. Nejvýraznější změna pro tyto klienty je nová aplikace KB+, kterou již klienti využívají pro komunikaci s bankou a která teď ještě více vyhovuje lidem s poruchou zraku. Zároveň Komerční banka společně s Mastercard postupně zavádí nový standard designu karet s unikátními výřezy – tzv. Touch Card.

 „Vývoj nového bankovního core systému v uplynulých třech letech přinesl mnoho změn: novou mobilní aplikaci KB+, nové internetové bankovnictví, nové služby pro klienty nabízející ještě lepší klientský zážitek a mnoho dalšího. Ve spolupráci s našimi handicapovanými klienty jsme navrhli inteligentní produkty a služby, abychom reagovali na jejich požadavky a potřeby.“Miroslav Hiršl, člen představenstva zodpovědný za retailové bankovnictví Komerční banky

Aplikace KB+ je nyní více přístupná i lidem s poruchou zraku.

Aplikace umožňuje předčítání pro nevidomé, zvětšení písma nebo mód vysokého kontrastu, a to na obou mobilních platformách (iOS i Android). KB+ se stává jejich jedinou bankovní aplikací, která má v sobě zahrnutý i KB Klíč. Ověření platby a přihlášení jsou přidány také přímo. Na začátku října letošního roku aplikace KB+ překročila hranici 60 tisíc uživatelů a její využívání roste. Jen za posledních 30 dní proběhlo přes půl milionu přihlášení.

Další podzimní novinou pro klienty s poruchou zraku je nový standard designu karet s unikátními výřezy – tzv. Touch Card.

„KB společně se společností Mastercard představuje jako první banka v Česku nový standard platebních karet Touch Card, jehož povrch usnadní použití lidem s úplnou nebo částečnou ztrátou zraku. S rostoucími počty nově vydávaných karet bez reliéfního embosování je pro osoby s postižením zraku obtížnější rozeznat, jaký typ karty právě drží v ruce. Toto hmatové řešení umožní klientům snadno a bezpečně určit nejen typ karty, ale i její orientaci.“Jitka Haubová, členka představenstva a provozní ředitelka KB

Klienti KB s poruchou sluchu mají také možnost využít službu eScribe.

Díky, které se rozhovor klienta a bankovního poradce na pobočce živě přepisuje na obrazovku monitoru. Ke konci roku 2022 měla Komerční banka 152 z celkového počtu 216 poboček v bezbariérovém režimu a z 850 bankomatů bylo 776 bezbariérově přístupných.