Modernizace trati Praha – Kladno postupuje dál a budeme mít vlakové spojení na letiště Praha

Projekt Modernizace trati Praha – Kladno s odbočkou na Letiětě Praha dosáhl významného milníku. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dosáhla významného pokroku v přípravě modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla. K úseku Kladno – Kladno-Ostrovec získala územní rozhodnutí a již připravuje dokumentaci pro stavební povolení. V rámci tohoto stupně povolovacího řízení chce investor spolupracovat s kladenskou radnicí zejména na podobě zastávky Kladno město. Modernizace trati spočívá především ve výstavbě druhé koleje a úpravě železničních stanic a zastávek.

K úseku Kladno – Kladno-Ostrovec SŽDC získala územní rozhodnutí a míří ke stavebnímu povolení. U dalších 2 úseků běží povolovací procesy. vlak na letiště nabírá konkrétní podobu.

 

Nepočítáme-li finišující rekonstrukci Negrelliho viaduktu, je kladenský úsek první, k němuž jsme v rámci přípravy železnice na letiště obdrželi územní rozhodnutí. Jde o významný milník celé investice, protože pokud vše půjde dobře, v roce 2021 vybereme dodavatele stavby a o dva roky později by tento úsek mohl být hotový. Souběžně jsme na velmi dobré cestě v rámci povolovacího procesu u dalších dvou úseků, takže trať na letiště začíná mít reálné obrysy,“ řekl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

„Rád bych vyzdvihl přínosy této stavby pro obyvatele Kladna a okolních obcí. Modernizovaná trať a doprovodné investice velmi zkvalitní dopravní propojení celé lokality. Na své si přijdou i cyklisté, protože na plánovaném parkovišti B+R (bike + ride) budou moci v bezprostřední blízkosti stanice Kladno město zaparkovat až 84 jízdních kol. Díky spolupráci s městem a dalšími partnery je projekt také koordinován s plánovanou cyklostezkou Kladno – Praha-Bubny,“ uvedl David Ježek, hlavní inženýr projektu železnice na letiště ze SŽDC.

Stavba s názvem Modernizace trati Kladno (včetně) – Kladno-Ostrovec (včetně) významně zvýší bezpečnost a komfort přepravy a také dopravní obslužnost regionu. Všechny stanice a zastávky budou bezbariérové, železniční přejezdy nahradí mimoúrovňová křížení a trať bude vybavena moderním zabezpečovacím a sdělovacím zařízením. Součástí investice je také vybudování dvou parkovišť P+R s téměř 300 parkovacích míst u stanice Kladno.

Projekt železnice na letiště zahrnuje několik dílčích staveb, které jsou aktuálně v různých fázích povolovacího procesu. Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je ve výstavbě, územní řízení probíhá k úsekům Praha-Ruzyně – Kladno a Praha-Bubny – Praha-Výstaviště. Ve druhém případě již bylo vydáno nepravomocné územní rozhodnutí. Ke zbývajícím úsekům probíhá příprava dokumentace pro územní řízení.

Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla je jedním z největších dopravních projektů v ČR, reprezentuje nezbytnou infrastrukturní odpověď na předpokládaný rozvoj letecké dopravy. Modernizace poslední přípražské trati zařadí hlavní město i Kladno mezi moderní evropské aglomerace s železničním napojením letiště.

O PROJEKTU

Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla je prioritní dopravní stavbou české vlády a jedním z nejrozsáhlejších připravovaných infrastrukturních projektů v ČR. Jejím cílem je napojit Letiště Václava Havla na železnici a modernizovat stávající jednokolejnou trať mezi Prahou a Kladnem, největší středočeskou aglomerací s nejvyšším počtem dojíždějících. Praha se tak zařadí mezi desítky evropských velkoměst s přímým napojením mezinárodního letiště na železnici. Na Letiště Václava Havla povede nově vybudovaná odbočka ze stanice Praha-Ruzyně. Železniční infrastruktura se rozšíří o 6 nových zastávek. Modernizovaná trať z Masarykova nádraží do Kladna by měla být v celém úseku dvoukolejná a elektrifikovaná, ve špičce tak na ni bude možné vypravit až 6 párů osobních a spěšných vlaků za hodinu.

Praha- Kladno projekt