- Vítězství Mitche Evanse v Soulu posouvá titul mistra světa jezdců do nedělního posledního závodu sezóny
- Vedoucí průběžného pořadí Stoffel Vandoorne skončil pátý a snížil svůj náskok na 21 bodů s maximem 29 bodů, které jsou k dispozici v posledním závodě
- Oliver Rowland skončil druhý po startu z Pole Position
- Lucas di Grassi se zapsal do historie třetím místem a stal se prvním jezdcem Formule E, který překonal 1000 bodů, v neděli se má stát jediným jezdcem, který bude soutěžit ve všech 100 závodech Formule E
Hana Bank Soul E-Prix sobotní závod
Mitch Evans jel pod tlakem, aby si udržel své šance na titul a ukrojil si bodový náskok Stoffela Vandoorna, když novozélandský pilot postoupil ze třetího místa na roštu a vyhrál 2022 Hana Bank Seoul E-Prix.
Pilot týmu Jaguar TCS Racing vytlačil Olivera Rowlanda (Mahindra Racing) z dráhy, když se britský pilot snažil dostat ze špinavé stopy, okruh byl stále promočený po dřívějším lijáku. Evans poté objel Lucase di Grassiho (ROKiT Venturi Racing) přesunem do zatáčky 3 v úvodním kole a neohlédl se.
Bylo to úvodní kolo plné incidentů, protože jízda více aut v předposlední zatáčce způsobila 45minutovou pozastavení při Red Flag. Sébastien Buemi, Oliver Askew, André Lotterer, Dan Ticktum, Oliver Turvey, Nick Cassidy, Norman Nato a Nyck de Vries všechny zasáhl aquaplaning a narazili do zdi. Diváci na stadionu zalapali po dechu, když viděli, že de Vriesův Silver Arrow 02 dostal pod Buemiho Nissan, který se zastavil na voze holandského pilota. Naštěstí nedošlo k žádnému zranění.
Po restartu Mitch Evans po většinu závodu snížil na pohodlný třísekundový náskok před Rowlandem. Britský pilot byl rád, že zpečetil své první umístění na stupních vítězů v sezóně a své první s týmem Mahindra. Mezitím Rowlandův budoucí týmový kolega z Mahindry, Lucas di Grassi, získal své 39. pódium na třetím místě a stal se prvním jezdcem ve Formuli E, který překonal hranici 1000 bodů. V neděli se má stát jediným jezdcem v šampionátu, který startoval ve všech 100 E-Prix.
Jake Dennis (Avalanche Andretti) zajel nejrychlejší kolo a získal čtvrté místo, zatímco Vandoorne si udržel body na pátém místě. Jean-Éric Vergne (DS TECHEETAH) měl matematickou šanci vyhrát šampionát v závodě, ale jeho šesté místo ukončilo jeho nepravděpodobnou jízdu o titul. Pascal Wehrlein (TAG Heuer Porsche Formula E Team), Robin Frijns (Envision Racing), António Félix da Costa (DS TECHEETAH) a Nick Cassidy (Envision Racing) skončili na bodovaných pozicích.
Takže o mistrovství světa jezdců se rozhodne v posledním závodě sezóny, kdy Vandoorne a Evans budou bojovat o prvenství v sezóně 8.
Mercedes-EQ je na čele mistrovství světa týmů s 301 body, ale ROKiT Venturi Racing může německého výrobce ohrozit.
Po sobotním úvodním závodě v Soulu bude nedělní 16. závod, závěrečný závod vůbec největší sezóny ABB FIA Formule E Mistrovství světa , která zahrnuje 16 závodů v 10 světových městech.
Druhý závod Hana Bank Seoul E-Prix bude také 100. E-Prix v historii Formule E a bude znamenat konec éry závodních vozů Gen2, před debutem zcela nového závodního vozu Gen3 v příští sezóně. Slibuje, že to bude vzrušující odpoledne pro fanoušky, týmy a partnery mistrovství světa ABB FIA Formule E.
MITCH EVANS, JAGUAR TCS RACING, #9
„To byl plán [udržet závod šampionátu ]. Od Londýna bylo hodně práce, abychom se ujistili, že můžeme tento výsledek uskutečnit. Dnešní ráno bylo složité, neměli jsme úplně tempo, ale pak přišel déšť v pravý čas – kvalifikoval jsem se vepředu – a měl jsem dobrý start. Závod byl opravdu těžký , podmínky se neustále mění, takže díky týmu, že mě provedl. To je to, co jsme potřebovali, nevzdáváme se, takže budeme v neděli bojovat dál. Jestli mohu udělat double? To je plán, už se mi to jednou podařilo, tak to pojdme zkusit znovu.“
OLIVER ROWLAND, MAHINDRA RACING, #30
„Nemohu si přát víc, byla to těžká sezóna. Získat Pole Position a 18 bodů je pro tým samozřejmě fantastické. Věděli jsme, že tento rok bude těžký, je to můj první rok s týmem, ale na příští rok pracujeme opravdu tvrdě a jsem rád, že mohu celému týmu a těmto fanouškům poskytnout skvělý výsledek.“
LUCAS DI GRASSI, ROKiT VENTURI RACING, #11
„Je to opravdu velká čest zde závodit, úžasné místo, úžasní fanoušci – všem patří velký dík. Dnes jsme udělali maximum pro tým na mistrovství konstruktérů a pro mě osobně, abychom dosáhli na své 39. pódium a 1010 bodů, takže jsem velmi šťastný a budeme hodně slavit! Nemohlo to být lepší, tato trať a lidé v Soulu byli úžasní, nemohli jsme mít lepší den. Bojovali jsme velmi tvrdě, získali jsme co jsme mohli, vyvarovali se chyb – a děkuji týmu za auto, které mi dali, a děkuji fanouškům za podporu.“
Zdroj: Formula E