Maserati MSG Racing vstoupilo do nové éry Formule E na E-Prix Mexico City, přičemž týmu skončilo jen těsně za první 10 na Autódromo Hermanos Rodríguez. Piloti Edoardo Mortara a Maximilian Günther získali neocenitelný náhled během zahájení 9. sezóny a po povzbudivém předsezónním testu předvedli slibné počáteční tempo.
E-Prix Mexico City
Náročná kvalifikace, ve které oba piloti nedosáhli na etapy Duelu, způsobila, že dvojice pilotů stasrtovala z 16. a 17. místa.Edo postoupil na 15. místo v úvodním kole, když předjel Rene Rasta z McLarenu, i když závod byl rychle přerušen, když po kolizi Robina Frijnse vyjel Safety Car.
Akce byla obnovena v pátém kole, ale byla znovu zastavena o kolo později, když Jaguar Sam Birda zastavil na trati s technickou poruchou. V devátém kole se pole opět rozjelo se zelenou vlajkou.
Edo a Max při restartu předjeli penalizovaného Dana Ticktuma, zatímco ten předjel i Rasta, který aktivoval Attack Mode, na 15. místě.V 18. kole nešťastná rotace a kolize donutily Eda odstoupit, takže Max zůstal po zbytek závodu jediným jezdcem týmu.S aktivací Attack Mode udělal německý pilot dobrý pokrok, aby mohl v závěrečných kolech útočit na body a v závěrečné jízdě předjel Jean-Erica Vergneho z DS Penske a skončil 11.
Devátá sezóna Formule E bude pokračovat 27. a 28. ledna dvojzávodem na okruhu v Rijádu v Diriyah zapsaném na seznamu světového dědictví UNESCO.
Závod v číslech
Edoardo Mortara
- FP1: P6
- FP2: P19
- Kvalifikace: P16 [1:13,618, skupina B]
- Závod: DNF
- Získané pozice: N/A
- Nejrychlejší kolo : 1:14,648
- Umístění v šampionátu: P19 [0 bodů]
Maxmilián Günther
- FP1: P10
- FP2: P16
- Kvalifikace :P17 [1:13,742, skupina A]
- Závod :P11
- Získané pozice: +6
- Nejrychlejší kolo: 1:14,754
- Umístění v šampionátu : P11 [0 bodů]
James Rossiter, šéf týmu, Maserati MSG Racing
„Byl to těžký den, ale v motoristickém sportu se nejvíce naučíte ze svých špatných dnů – ne z těch dobrých. Špatná kvalifikace nás postavila do zadu, ale v závodě jsme se dokázali vrátit silní a Max bojoval ze 17. na 11. místo a skončil těsně za bodovanými pozicemi. Edo během závodu předváděl opravdu silné tempo a jeho incident v první zatáčce byl nešťastný. Je to škoda, protože jeho tempo bylo skvělé. Máme se hodně co učit a je toho hodně dat, která musíme z tohoto víkendu zpracovat, abychom mohli být v lepší pozici pro příští závod v Diriyah.“
Edoardo Mortara, pilot, Maserati MSG Racing
„Tento víkend nepatřil k našim nejlepším. Po tempu, které jsme měli ve Valencii, bylo pro mě těžké najít ve voze dobrý rytmus, zvláště v jednom kole. Podařilo se mi vrátit se v závodě a myslím, že až do havárie jsme byli v dobré pozici, zejména s naším tempem a po energetické stránce. Bylo pro mě docela náročné najít dobrou rovnováhu na pneumatikách a vypadl jsem v první zatáčce. Pečlivě prozkoumáme naše data, pochopíme, co se stalo, a vrátíme se do Diriyah.“
Maximilian Günther, pilot, Maserati MSG Racing
„Tento víkend byl pro nás jako tým náročný. S vysokou nadmořskou výškou bylo docela těžké dostat pneumatiky do správného bodu, což ovlivnilo naše tempo v kvalifikaci. Když jsme startovali zezadu, naše tempo v závodě bylo mnohem lepší a naše efektivita a strategie se ukázaly jako konkurenceschopné. Podařilo se mi posunout se o několik míst vpřed, ale bohužel jsme byli těsně pod top 10. Z tohoto víkendu jsme získali spoustu dat a teď musíme jen prozkoumat náš výkon, soustředit se na pokrok a vrátit se silnější v Rijádu.“
Giovanni Sgro, šéf Maserati Corse
„Maserati se vrátilo k závodění, a přestože výsledek nebyl takový, v jaký jsme doufali, byla Mexico City E-Prix pro nás všechny vzrušující a nezapomenutelná. Motoristický sport je nepředvídatelný. V první řadě se nám ulevilo, že je Edo v pořádku. Max bojoval ze 17. místa, aby skončil těsně mimo bodované 11. místo. Tento první závod byl skvělou zkušeností a nyní zaměřujeme svou pozornost na závod v Saúdské Arábii.“
Zdroj: Maserati