Lidé si na Dáme jídlo objednávali na Silvestra i na Nový rok více než dřív. Nákupy na Dáme market vzrostly téměř třikrát

 Češi si objednávali jídlo z restaurací i poslední den loňského roku. Trend je jasný, lidé si čím dál tím víc váží volného času stráveného s rodinou a přáteli. Oproti Silvestru 2019 je nárůst počtu objednávek prostřednictvím platformy Dáme jídlo 114 %. Zvýšený zájem o rozvoz byl patrný i na Nový rok, kdy nadále rostla obliba tradiční čočky s uzeným. Značný nárůst zaznamenaly také rychlé nákupy z online prodejen Dáme market, které oproti běžnému období vzrostly téměř třikrát.

 

Silvestr potvrdil jasný trend, kdy si Češi zvykli objednávat si jídlo z restaurace až domů. Oproti roku 2019 představuje nárůst počtu objednávek 114 %. Oproti roku 2020, kdy byla špička doručování v odpoledních hodinách a navečer, se letos největší počet objednávek přesunul k obědu. “Zájem zákazníků se v poslední den loňského roku přesunul do doby oběda, největší počet objednávek jsme zaznamenali mezi jedenáctou a čtrnáctou hodinou,” říká ředitelka marketingu Dáme jídlo Kristína Poláková.

 

O rychlé nákupy do 15 až 20 minut byl enormní zájem

 

Vlastní síť online supermarketů Dáme market představuje v rámci platformy Dáme jídlo možnost nákupu do několika minut od objednání z celkem 11 skladů v ČR. Zájem o nákupy prostřednictvím Dáme market byl na Silvestra téměř třikrát větší než v běžném období. Podíl nákupů z Dáme market a partnerských obchodů představoval na Silvestra 11 % všech objednávek prostřednictvím Dáme jídlo. Průměrná doba doručení nákupu byla 15 až 20 minut.

Nejvíce zákazníci nakupovali pečivo a ovoce. Oproti běžnému období se mezi nejvíce objednávané položky zařadil alkohol, a to jak pivo a víno, tak přísady do míchaných nápojů jako cola nebo tonic. Oproti předchozímu roku došlo k nárůstu objednávek alkoholu o 80 %.

Novoroční čočka o třetinu populárnější než loni

 

Stejně jako v běžné dny byla nejvíce objednávaným jídlem z restaurací pizza. Na Silvestra ale bodovala také česká nebo asijská kuchyně. Na Nový rok byla tradiční novoroční čočka na kyselo s uzeným a kyselou okurkou o 30 % populárnější než v předchozím roce. Na Nový rok si také lidé objednali o 65 % více snídaní než loni.

Na Silvestra zásilky rozváželo 564 kurýrů Dáme jídlo. Zakázky bylo možné objednat z téměř všech restaurací a obchodů na Dáme jídlo. Tedy z více než 6 tisíc provozoven. Oproti roku 2020 se jedná o nárůst o více než 45 %.

O společnosti Dáme jídlo

Dáme jídlo je největší česká platforma, která partnerům z řad restaurací a obchodů přivádí zákazníky a pomáhá jim se správným komerčním nastavením a efektivností rozvozu. Společnost spolupracuje s téměř 6 000 partnery ve 170 obcích po celé České republice a svou pestrou nabídkou tak pokrývá přes 60 % tuzemské populace. Během denní špičky doručí více než 10 000 jídel a dalších položek za hodinu a toto číslo stále roste. Dáme jídlo je součástí Delivery Hero, celosvětově největšího hráče na trhu food delivery a quick commerce, který se v roce 2020 stal součástí klíčového evropského akciového indexu DAX, kam patří 30 nejvýznamnějších německých veřejně obchodovaných firem.