Rekonstrukce traťového úseku
Traťový úsek, který projde rekonstrukcí, vznikl v 80. letech minulého století v souvislosti s postupující těžbou hnědého uhlí. Jeho největší dominantou je 418 metrů dlouhá Vrskmaňská estakáda, která mimo jiné překonává vodní nádrž Újezd.
Součástí stavby je celková rekonstrukce trati, proměnou projdou zastávky Chomutov město a Jirkov zastávka, které získají rozšířená nástupiště a bezbariérové přístupy. Podchod v Jirkově se prodlouží, čímž vznikne přístup k vlakům i od obce Otvice. Pro zvýšení bezpečnosti provozu se vybuduje nový podchod spojující Otvice s obchodní zónou. Přejezd v Chomutově mezi Kamencovým jezerem a místním zooparkem nahradí lávka.
Investiční náklady
Celkové investiční náklady stavby s názvem Rekonstrukce trati v úseku Kyjice – Chomutov činí 3 027 952 665 Kč bez DPH. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. Celková výše způsobilých nákladů projektu je 2 788 198 587 Kč. Navržená míra podpory EU je 80,75 % ze způsobilých nákladů, výše dotace tak může maximálně činit 2 251 470 359 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.