Pro sdílená kola a koloběžky chystá město Olomouc osvětovou kampaň

Sdílená kola a elektrokoloběžky se v Olomouci pomalu zabydlely. Jejich pravá sezóna ale začne až se skutečným příchodem jara a teplejším počasím. V té době se počet jejich uživatelů v ulicích města znovu rapidně zvýší. Službu sdílených kol a koloběžek nabízí v Olomouci aktuálně čtyři provozovatelé – Rekola, Nextbike, Bolt a Eagle. Není ale vyloučeno, že se k nim letos přidá ještě pátá společnost, která skupinu zavedených provozovatelů doplní.

„Je to služba, která si ve městě našla své místo a lidé o ni mají zájem. Nechceme a vlastně ani nemůžeme soukromým provozovatelům sdílených kol a koloběžek v jejich podnikání bránit. Společně s nimi ale musíme vystavět tomuto typu městské mobility pozitivní image. Bude to delší cesta a čeká nás dost práce, protože si uvědomujeme, že je co zlepšovat,“ objasňuje náměstek primátora pro oblast Smart City Matouš Pelikán.

Sdílená kola a elektrokoloběžky

Během loňské sezóny bylo možné v ulicích Olomouce napočítat více než 400 sdílených kol a 250 elektrokoloběžek. A letos provozovatelé počítají s dalším nárůstem. Kromě toho, že pravděpodobně přibude nový provozovatel, ti stávající plánují své kapacity ještě navyšovat a rozšířit své služby do dalších městských částí. Navzdory koronavirové pandemii si totiž Olomoučané ke sdíleným kolům a koloběžkám našli cestu a jen loni uskutečnili více než 250 000 jízd.

 

„Je zřejmé, že s plánovaným rozvojem bude problémů přibývat. Ty nejčastější dokážeme po zkušenostech od nás, ale i z řady jiných měst, velmi dobře pojmenovat. Aktivně je proto už s jejich provozovateli řešíme. Zatím spolupráce funguje a vzájemně si vycházíme vstříc. Důkazem toho může být i společná osvětová kampaň, kterou spustíme v květnu,“ prozrazuje náměstek Matouš Pelikán.

Mezi nejčastější prohřešky sdílené mikromobility patří špatné parkování, nezodpovědná jízda a neznalost dopravních předpisů nebo přeplněnost některých cyklostojanů.

 

Více informací naleznete ZDE

 

Foto: Daniel Schulz