Kia je partnerem nově vznikajícího filmu o fotbalové legendě Janu Kollerovi

  • Dokument „Jan Koller – Příběh obyčejného kluka“ představí jedinečný životní příběh známého českého fotbalisty
  • Představí jeho cestu z venkovského trávníku přes evropské stadiony až k titulu nejlepšího střelce českého národního mužstva v historii
  • Film Petra Větrovského budou vysílat kina a celostátní televize v několika zemích Evropy a bude k dispozici také na Netflixu

Společnost KIA MOTORS CZECH

se stala hlavním partnerem nově vznikajícího dokumentu o české fotbalové legendě Janu Kollerovi. Dokument „Jan Koller – Příběh obyčejného kluka“ se bude věnovat neuvěřitelné sportovní cestě houževnatého amatérského fotbalisty ze Smetanovy Lhoty, na které se stal kromě nejlepšího střelce v historii českého reprezentačního týmu a držitele bronzové medaile z Mistrovství Evropy 2004 také nejlepším střelcem belgické ligy a klubovým mistrem v České republice, Německu a Belgii. Dokument bude produkovat a režírovat zkušený promotér Petr Větrovský.

Dokument „Jan Koller – Příběh obyčejného kluka“

Na vzniku dokumentu se významným způsobem podílí značka Kia, která má ke sportu a fotbalu dlouhodobě blízký vztah, což ukazuje například její dlouhodobé partnerství s Evropskou ligou UEFA. „Kia je dlouhodobě spjata s fotbalem, nejoblíbenějším týmovým sportem nejen u nás, ale po celém světě. Jsme oficiálním partnerem Evropské ligy UEFA a toto spojení na evropské úrovni je pro dynamickou značku Kia, která cílí na zákazníky mladé duchem, velmi přínosné. Kromě prodeje aut a poskytování navazujících služeb se v Česku mimo jiné dlouhodobě věnujeme podpoře mladých lidí, kteří neměli na startu tolik štěstí jako ostatní. Příběh Honzy Kollera je podle mě natolik jedinečný, že určitě stojí za to ho zaznamenat a ukázat nejen mladým sportovcům, že když člověk pevně věří ve své schopnosti a k této víře přidá také píli a houževnatost, může se svým životem udělat velké věci,“ říká Arnošt Barna, generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH. Zároveň dodává, že naděje a pozitivní energie, které z příběhu i dokumentu vyzařují, jsou dnes třeba více než kdy jindy: „Sport i kultura procházejí v dnešní době těžkým obdobím a o to důležitější je poselství tohoto dokumentu“.

Jan Koller a Arnošt Barna, generální ředitel, Kia

Komentuje hlavní protagonista dokumentu Jan Koller: „Už několik lidí dříve nezávisle na sobě říkalo, že by moje kariéra byla dobrým námětem pro film, ale já jsem si to nikdy neuměl reálně představit. Když se mi ale jednou náhodou ozval Petr Větrovský, který natočil film Attila, tak jsme si sedli a snad 4 hodiny o tom vážně diskutovali. Po diskuzi s Petrem jsem byl nápadem nadšený a najednou jsem uvěřil tomu, že by se to dalo opravdu natočit. Po pravdě jsem se ze začátku natáčení trochu bál, ale teď mě to vyloženě baví. Jsem rád, že se na tom můžu podílet, i mimo natáčení neustále něco probíráme. Myslím, že film by mohl předat začínajícím sportovcům to, že když máte svůj sen, tak se vám ho může podařit splnit i když si většina lidí myslí, že to není možné.“

„Jsem upřímně rád, že do toho Kia šla s námi. Je to značka, která se významně angažuje ve světovém fotbale a podporuje přitom mladé hráče a fanoušky,“ dodává Koller.

Petr Větrovský k tomu dodává: „Po filmu Attila jsem myslel, že už nikdy žádný film nenatočím. Situace se však změnila a já získal znovu chuť. Film tohoto typu nejde realizovat bez silného příběhu a ten Honzův je naprosto výjimečný. Nebudu lhát, když řeknu, že je světově nenapodobitelný. Navíc je pod pokličkou ještě úchvatnější. Já se osobně ve fotbale pohybuji od mládí, a i tak jsem byl překvapený. Jsem rád, že Honza nabídku přijal a s jakou ochotou a profesionalitou k natáčení přistupuje. Je to velký člověk, a to nejen vzrůstem. Jeho příběh dá naději každému klukovi i na té nejmenší vesnici, že nikdy není pozdě snít.“

Arnošt Barna, generální ředitel, Kia (vlevo)_Jan Koller (uprostřed)_Petr Větrovský, promotér (vpravo)

Pohádka o nejlepším střelci české reprezentace

Příběh fotbalisty Jana Kollera je skutečnou pohádkou o „českém Honzovi.“ Sympatický dvoumetrový obr s přezdívkou „Dino“ celé dětství a mládí nastupoval za amatérské kluby na venkovské úrovni, nejčastěji za Smetanovu Lhotu v jižních Čechách. Nakonec se díky shodě náhod dostal do rezervního týmu AC Sparta Praha, ze kterého se díky své píli prosadil dokonce do kabiny prvního mužstva. Po krátkém angažmá v pražské Spartě zamířil do belgického Lokerenu, v jehož barvách se stal králem střelců belgické ligy. Později přestoupil do bruselského RSC Anderlecht, který je historicky nejúspěšnějším belgickým klubem a se kterým vyhrál dva tituly. Mezi lety 2001 a 2006 působil v německé Borussii Dortmund, se kterou vyhrál ligový titul a probojoval se až do finále Poháru UEFA, ve kterém dokonce vstřelil branku. Následně působil v dalších klubech v Německu, Francii či Rusku.

Mezi lety 1999 a 2009 pravidelně nastupoval také za český národní tým, ve kterém odehrál celkem 91 zápasů a nastřílel 55 branek. Díky tomu se stal suverénně nejlepším střelcem českého i československého národního týmu v historii. V roce 2004 získal spolu s národním mužstvem bronzovou medaili na Mistrovství Evropy v Portugalsku. Výrazně také pomohl české reprezentaci při postupu na Mistrovství světa 2006 v Německu. Příběh Jana Kollera tak není jen příběhem člověka, který to nevzdal, i když mu na začátku nikdo nevěřil. Je to také příběh pro každého kluka, který dnes kope do míče někde na vesnickém hřišti. Příběh o tom, že pohádky se dějí a že vždy je možné najít motivaci jít dál.  

Fotbalový příběh bude inspirovat v evropských televizích i na Netflixu

Film bude vznikat na reálných místech, kde Jan Koller působil. S kamerou se tak dostaneme na stadion Sparty, do Dortmundu, Anderlechtu, Monaka a dalších důležitých míst jeho kariéry. V dokumentu se objeví také řada českých i zahraničních hvězd, nejčastěji bývalých spoluhráčů Jana Kollera. Dokument bude uveden v kinech v několika evropských zemích, kde Jan Koller zanechal výraznou stopu, například v Čechách, na Slovensku, v Německu či v Belgii. K vidění bude také na Netflixu a celostátních televizích.