Hamilton diskvalifikován z brazilské kvalifikace po porušení DRS

Lewis Hamilton byl zbaven své P1 pro F1 Sprint poté, co bylo zjištěno technické porušení na jeho Mercedesu W12 – což znamená, že Max Verstappen bude v čele sobotního závodu na 100 km v Brazílii.

Hamilton obsadil ve sprintu P1 o více než čtyři desetiny před rivalem z Red Bullu Vertappenem, týmový kolega Mercedes Valtteri Bottas se umístil na třetím místě, ale nyní byl Hamilton diskvalifikován z páteční kvalifikace kvůli porušení zjištěným na zadním křídle jeho vozu.

 Nyní bude muset startovat jako poslední, což je velká rána pro jeho mistrovské naděje.

Mezitím Verstappen dostal pokutu 50 000 eur za to, že se v pátek v Parc Ferme dotkl a prozkoumal Hamiltonovo zadní křídlo, přičemž komisaři pokutu dlouze zdůvodnili. V prohlášení vydaném po 2. RP v sobotu však uvedli: „v tomto případě nebyla způsobena žádná přímá škoda.“

Dodali, že „je nepravděpodobné, že by Verstappenovo jednání způsobilo chybu, nicméně [Mercedes] cítil, že je to otevřená otázka.

Před závodem Sprint sportovní komisaři vysvětlili, proč udělili trest Hamiltonovi: „Laicky řečeno, mezi horní a spodní částí zadního křídla je mezera. Když není aktivován DRS, tato mezera musí být mezi 10 mm a 15mm.Touto částí testu vůz prošel.

„Když je aktivován DRS, který zvedne horní prvek křídla do plošší polohy, mezera musí být mezi 10 mm a 85 mm. Maximální mezera se měří v souladu s TD/011-19 přitlačením měrky 85 mm proti mezera s maximálním zatížením 10N (deset newtonů.) Pokud měřidlo projde skrz, vůz v testu neuspěl.

 

„V tomto případě by měřidlo neprošlo na vnitřní části křídla, ale prošlo na vnější části křídla. Tento test se opakoval čtyřikrát se dvěma různými měřidly, jednou za přítomnosti sportovních komisařů a zástupci soutěžícího“.

Zdůvodnění stanovilo proces, ve kterém se zástupci Mercedesu Ron Meadows a Simon Cole v pátek večer setkali s technickým delegátem FIA Jo Bauerem a technickým ředitelem jednosedadlového vozu Nicholasem Tombazisem. Slyšení bylo odloženo do sobotní 10:30 místního času, aby byly shromážděny další důkazy.

Dnešní ranní slyšení zahrnovalo hlavního konstruktéra Mercedesu Johna Owena, zatímco Bauer nebyl přítomen. Owen řekl, že design byl zamýšlen tak, aby vyhovoval předpisům, a vychýlení přičítal „další vůli buď v ovladači DRS nebo čepech na konci, nebo nějaké kombinaci nebo jiné chybě v mechanismu nebo nesprávné montáži dílů“.

FIA souhlasila s tím, že stejný design prošel předchozími testy a uvedla, že je spokojená s tím, že design splňuje záměr nařízení, přičemž zdůraznila, že neexistuje žádný náznak „žádného záměru překročit maximální rozměr buď akcí nebo designem“.

 

I když FIA souhlasila s tím, že křídlo neprošlo testem, protože se něco „pokazilo“, rozhodla se FIA ​​penalizovat Hamiltona a Mercedes a dodala:

„Nemůže být obranou tvrdit, že nebyla získána žádná výkonnostní výhoda. Sportovní komisaři proto nařizují obvyklou penalizaci. za technické nedodržení diskvalifikace z kvalifikace.“

Hamilton má navíc penalizaci pěti míst na startovním roštu za převzetí nového motoru Mercedes, což bude platit v nedělní Grand Prix.

Verstappen má tedy hlavní šanci přidat až tři body ke svému 19bodovému náskoku před Hamiltonem, zatímco pokud oba Red Bully dosáhnou prvních tří umístění ve sprintu, Red Bull by mohl v sobotu předjet Mercedes v hodnocení konstruktérů.

zdroj : F1

Hamiltonovi hrozí penalizace za technické porušení DRS v Brazílii a Verstappen je také předvolán ke stevardům