Globální online trh s erotickými hračkami: Odhad růstu podle Facts & Factors 

 Podle nového reportu výzkumné společnosti Facts & Factors by měla hodnota globálního online trhu s erotickými hračkami růst z 12,36 miliard USD (2020) na 18,1 miliard USD v roce 2026. Tempo růstu pro období 2020-2026 report odhaduje na 5,6 % CAGR (Compound annual growth rate – složená roční míra růstu). Pro tuto predikci byla využita data o prodejích, ziscích a strategiích předních hráčů světového trhu, jako jsou společnosti California Exotic Novelties, TENGA, Church and Dwight, Doc Johnson Enterprises, FUN FACTORY, Kanojo Toys a jiné.   

 

Další informace z reportu:

 

  • Obě pohlaví používají širokou škálu produktů pro sexuální stimulaci, včetně vibrátorů, dild a elektronických stimulátorů. Rozvíjející se odvětví elektronického obchodování pomohlo expanzi trhu s erotickými hračkami tím, že pomohlo k dostupnosti různorodé škály položek široké veřejnosti.
  • Díky snadnému nákupu a anonymitě poskytované internetem došlo k nárůstu poptávky po erotických hračkách. Lidé toto zboží vnímají spíše jako důležité, než jako frivolní. To vedlo k tomu, že v této oblasti investovalo mnoho společností produkujících výrobky s vylepšeným designem a funkčností.
  • Jako jeden z faktorů podporujících růst trhu jsou uváděny inovace a účinný marketing. Vzhledem k rostoucímu zájmu žen o erotické hračky se výrobci zaměřují na spotřebitelky.
  • Motorem pro zvýšený prodej byl technologický pokrok a touha zlepšit sexuální potěšení. Prodeje erotických hraček se také zvyšují kvůli dostupnosti široké škály produktů na online platformách.
  • Předpokládá se, že vývoj tohoto trhu bude poháněn zvýšením kupní síly a lepší životní úrovní v rozvojových zemích. Vzhledem k jejich rostoucí přitažlivosti ve všech věkových skupinách si inovativní produkty pro dospělé vytváří hlavní postavení v sektoru sexuálního wellbeingu.
  • Erotické hračky jsou stále oblíbenější díky přijetí komunity LGBTQ a rostoucí touze žen po jejich vyzkoušení.
  • V jihovýchodní Asii, kde dominují tamní obří platformy pro online nakupování, jako jsou Shopee a Lazada, vzrostl elektronický obchod v roce 2020 o 63 % ve srovnání s rokem 2019. Kromě statistik se zdá, že evidentnějšími hybateli prodeje erotických hraček jsou pandemií vynucená izolace a související změny intimity.
  • Pokud jde o hodnotu, Severní Amerika držela nejvyšší podíl trhu v roce 2020. Podle studie více než polovina všech Američanů používala sexuální hračky ke zlepšení své sexuální zkušenosti.
  • Očekává se, že během období do roku 2026 vzroste poptávka po inovativních produktech pro dospělé v důsledku zvýšené sociální přijatelnosti a liberálnějšího sexuálního životního stylu v USA a Kanadě.
  • Vyhlídky na růst online trhu erotických hraček jsou nadále dobré v Evropě a Severní Americe. Evropské země jako Německo, Itálie, Francie, Velká Británie, Dánsko a Belgie jsou hlavními hráči.
  • Nejoblíbenějšími předměty v těchto zemích jsou tradiční vibrátory a dilda. Předpokládá se, že snížené společenské stigma spojené se sexem, stejně jako růst online obchodů, budou stimulovat online poptávku po erotických hračkách v asijsko-pacifické oblasti. Země jako Singapur a Nový Zéland nyní obchod s erotickými hračkami podporují.

 

 

Komentář Vojtěcha Slámy, zakladatele několika úspěšných českých eshopů s erotickými pomůckami včetně nejmladšího Yoo.cz, který pomáhá Čechům k vyšší kvalitě intimního života:

„Také v ČR stále roste zájem o erotické pomůcky, což vidíme jasně na statistikách prodejů. V našich eshopech každý měsíc vyexpedujeme 2 500 až 3 000 zásilek. Hodnota objednávek za posledních dvanáct měsíců se přitom pohybuje na úrovni 30 milionů korun a zaznamenáváme roční růst ve výši 35 %. Rostoucí obliba zboží pro kvalitnější sex odpovídá trendu, který jasně vidíme – oblast sexuality se kultivuje a více se o ní otevřeně mluví. Češi se postupně učí chovat ke svým protějškům upřímněji. Více komunikovat o svých potřebách a přáních a plnit si erotické fantazie. Máme již i firemní zákazníky, kteří pořídili poukázky na nákup v našem eshopu jako benefit pro své zaměstnance.

Jasnou výhodou nakupování v online sexshopu oproti kamennému obchodu je pro zákazníky naprostá diskrétnost. Nejvíc u nás nakupují lidé mezi 35–45 lety, více než polovinu tvoří muži, kteří vybírají zboží pro ženy. Podle jednoho z našich letošních průzkumů nakupuje mnohem víc zákazníků erotické pomůcky pro využití v páru (25 %) než jen čistě pro sebe (10 %). Tato data poskytují nový pohled na mýtus, že erotické hračky jsou hlavně pro ty, kdo nemají partnery. Opak je pravdou, v hojné míře je nakupují a využívají také páry.“L

Detaily o využitých metrikách, statistických metodách a segmentaci produktů do kategorií zahrnutých v reportu jsou k dispozici zde: https://www.fnfresearch.com/online-sex-toys-market