Formule 1 – pneumatiky Pirelli – Velká cena Saúdské Arábie

Jaké pneumatiky vybere Pirelli pro Jeddah . Odpovídá Mario Isola – ředitel motorsportu

Je životně důležité najít správné nastavení a být připraven na cokoli v Jeddahu: trať, která je velmi odlišná od Bahrajnu.“

„Pro rychlou trať v Jeddahu jsme potvrdili stejné volby směsi jako v loňském roce, protože během závodního víkendu vykazovaly velmi dobrou konzistenci.Ve dvou závodech, které se dosud konaly, byla Velká cena Saúdské Arábie docela nepředvídatelná kvůli častým safety car a neutralizacím, což je typický pouliční okruh.One-stopper byl nejrychlejší variantou v roce 2022, kdy safety car vedl k brzké zastávce v boxech pro většinu jezdců, kteří pokračovali v dokončení závodu na tvrdé pneumatice.Max Verstappen a Charles Leclerc s touto strategií tvrdě bojovali i díky odolnosti pneumatik, přičemž pilot Red Bullu na konci skvělého závodu vyhrál o necelou sekundu.Týmy také budou muset tvrdě zapracovat na nastavení vozu, protože budou mít pouze volné tréninky na doladění rovnováhy na této trati s nejnovějšími pneumatikami.První závod v Bahrajnu byl celý o trakci a brzdění, ale Jeddah se místo toho zaměřuje na boční síly se zcela odlišnými charakteristikami než Sakhir.

 

Mario Isola – ředitel motorsportu

 

PNEUMATIKY NA TRATĚ

Pro Velkou cenu Saúdské Arábie je C2 P Zero White hard, C3 je P Zero Yellow medium a C4 je P Zero Red soft.

Jeddah je nejrychlejší pouliční okruh roku. Trať byla navržena před třemi lety a od té doby je neustále vylepšována. Letos jsou na únikových cestách nějaké nové drnčící pásy a některé obrubníky byly vyhlazeny. Řada zdí byla přemístěna, jako například ty v zatáčkách 8 a 10 (pro zlepšení viditelnosti při vjezdu) a 23 (pro zpomalení zatáčky). Nastavení vozu bude velmi odlišné od Bahrajnu.

Pro Jeddah je důležité mít dobrou stabilitu v rychlých zatáčkách, které charakterizují trať.

Okruh nabízí střední úroveň přilnavosti, ale písek navátý na povrch to může ovlivnit na asfaltu s nízkým otěrem. Trať s výhledem na Rudé moře není nijak zvlášť náročná na trakci a brzdění, přičemž boční síly působí převážně na pneumatiky. Stejně jako v případě Bahrajnu to bude další noční závod – ale start je na programu o dvě hodiny později, ve 20:00. Ve stejnou dobu probíhá také kvalifikace a FP2. Očekává se, že teploty zůstanou do značné míry konzistentní během každé z těchto relací, stejně jako během závodu. Ostatní volné tréninky jsou naplánovány na pozdní odpoledne, při teplotách asfaltu, které mohou být klidně o 10 stupňů teplejší.

 

Formule 1 – STC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 17. – 19.3.2023