
Další velkou cenou je Grand Prix USA v Austinu
Kolo |
SELČ | výsledek |
|
NEDĚLE | |||
Race | Max Verstappen | ||
Sprint | Max Verstappen | ||
Sobota | |||
Sprint Shootout | 21.10. |
Max Verstappen | |
Pátek | |||
Qualifying | |||
Practice 1 | Max Verstappen | ||
Grand Prix web | ![]() |
||
zdroj informací : F1 a vlastní zdroje |
Grand prix USA přineslo velké zlepšení Hamiltona a vítězství Verstappena
Průběh závodu Sprint
Po startu Lewis Hamilton předjel Leclerca a několik kol stíhal Maxe Verstappena . Dokonce byl i v DRS zóně a mohl tedy získávat rxchlost navíc. Zřejmě po zralé úvaze se ve stáji Mercedes rozhodli tuto snahu zanechat, a tak se pořadí na prvních třech místech zakonzervovalo až do cíle.
Další průběh závodu
Nejvíce se snažil dostat se dopředu byl George Russell až tak, že předjel Piastriho mimo trať, za co dostal 5sekundovou penalizaci. Jediný jezdec na pneumatikách s červeným označením byl ve startovním poli Carlos Sainz a ten opravdu dokázal brzdit jezdce za sebou. Nejdříve dlouho bojoval s Lando Norrisem kde nakonec musel uznat porážku. A potom sváděl souboj s George Russellem, kterého před sebe nepustil.
Závěr závodu
Celkově musíme konstatovat, že bylo znát, jak jezdci až na výjimky šetřili formule na hlavní závod. Od devátého místa níže tedy bez bodu se celkem nic nedělo. Občas se snažili jezdci na chvostu startovního pole soupeřit, ale nic víc. Slovy vedení stájí – dovezte to do cíle v pořádku.
Pos | Driver | Time/Retired | PTS |
1 | 31:30.849 | 8 | |
2 | +9.465s | 7 | |
3 | +17.987s | 6 | |
4 | +18.863s | 5 | |
5 | +22.928s | 4 | |
6 | +28.307s | 3 | |
7 | +32.403s | 2 | |
8 | +34.250s | 1 | |
9 | +34.567s | 0 | |
10 | +42.403s | 0 | |
11 | +44.986s | 0 | |
12 | +45.509s | 0 | |
13 | +49.086s | 0 | |
14 | +49.733s | 0 | |
15 | +56.650s | 0 | |
16 | +64.401s | 0 | |
17 | +67.972s | 0 | |
18 | +71.122s | 0 | |
19 | +71.449s | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Note – Russell and Zhou received five-second time penalties for leaving the track and gaining an advantage.
Pos | Driver | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|
1 | 1:35.997 | 1:35.181 | 1:34.538 | |
2 | 1:35.999 | 1:35.386 | 1:34.593 | |
3 | 1:36.393 | 1:35.887 | 1:34.607 | |
4 | 1:36.499 | 1:35.594 | 1:34.639 | |
5 | 1:36.703 | 1:35.753 | 1:34.894 | |
6 | 1:36.268 | 1:35.542 | 1:34.939 | |
7 | 1:36.347 | 1:35.718 | 1:35.041 | |
8 | 1:36.281 | 1:35.847 | 1:35.199 | |
9 | 1:36.230 | 1:35.947 | 1:35.366 | |
10 | 1:36.595 | 1:35.785 | 1:35.897 | |
11 | 1:36.737 | 1:35.978 | ||
12 | 1:36.365 | 1:36.087 | ||
13 | 1:36.372 | 1:36.137 | ||
14 | 1:36.575 | 1:36.181 | ||
15 | 1:36.554 | 1:36.182 | ||
16 | 1:36.749 | |||
17 | 1:36.922 | |||
18 | 1:36.922 | |||
19 | 1:36.945 | |||
20 | 1:37.186 |
Pos | Driver | Q1 | Q2 | Q3 | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1:36.061 | 1:35.004 | 1:34.723 | ||||
2 | 1:35.110 | 1:35.441 | 1:34.853 | ||||
3 | 1:35.091 | 1:35.240 | 1:34.862 | ||||
4 | 1:35.824 | 1:35.302 | 1:34.945 | ||||
5 | 1:36.165 | 1:35.606 | 1:35.079 | ||||
6 | 1:35.346 | 1:35.008 | 1:35.081 | ||||
7 | 1:36.158 | 1:35.496 | 1:35.089 | ||||
8 | 1:36.131 | 1:35.413 | 1:35.154 | ||||
9 | 1:35.989 | 1:35.679 | 1:35.173 | ||||
10 | 1:36.064 | 1:35.576 | 1:35.467 | ||||
11 | 1:35.913 | 1:35.697 | |||||
12 | 1:36.052 | 1:35.698 | |||||
13 | 1:36.082 | 1:35.858 | |||||
14 | 1:36.009 | 1:35.880 | |||||
15 | 1:36.213 | 1:35.974 | |||||
16 | 1:36.235 | ||||||
17 | 1:36.268 | ||||||
18 | 1:36.315 | ||||||
19 | 1:36.589 | ||||||
20 | 1:36.827 |
Pos | Driver | Time | Gap | Laps |
---|---|---|---|---|
1 | 1:35.912 | 23 | ||
2 | 1:36.068 | +0.156s | 24 | |
3 | 1:36.193 | +0.281s | 23 | |
4 | 1:36.212 | +0.300s | 23 | |
5 | 1:36.472 | +0.560s | 21 | |
6 | 1:36.474 | +0.562s | 24 | |
7 | 1:36.492 | +0.580s | 20 | |
8 | 1:36.533 | +0.621s | 23 | |
9 | 1:36.702 | +0.790s | 21 | |
10 | 1:36.705 | +0.793s | 21 | |
11 | 1:36.987 | +1.075s | 26 | |
12 | 1:37.066 | +1.154s | 22 | |
13 | 1:37.104 | +1.192s | 25 | |
14 | 1:37.152 | +1.240s | 24 | |
15 | 1:37.256 | +1.344s | 21 | |
16 | 1:37.418 | +1.506s | 25 | |
17 | 1:37.517 | +1.605s | 24 | |
18 | 1:37.840 | +1.928s | 19 | |
19 | 1:38.420 | +2.508s | 22 | |
20 | 1:39.940 | +4.028s | 5 |