
Grand Prix Číny se vrací po delší době zpět do kalendáře formule 1 . Naposledy se zde jel závod v roce 2019 a to zvítězil Lewis Hamilton
DEN | Kolo |
SELČ | výsledek |
|
NEDĚLE |
Race |
9:00-11:00 |
||
SOBOTA |
Qualifying | 20.4. |
||
Sprint |
20.4. |
|||
PÁTEK
|
Sprint Qualifying |
|||
Practice 1 | Lance Stroll | |||
Grand Prix web |
||||
zdroj informací : F1 a vlastní zdroje |
Pos | Driver | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|
1 | 1:34.742 | 1:33.794 | 1:33.660 | |
2 | 1:35.457 | 1:34.026 | 1:33.982 | |
3 | 1:35.116 | 1:34.652 | 1:34.148 | |
4 | 1:34.842 | 1:34.460 | 1:34.165 | |
5 | 1:35.014 | 1:34.659 | 1:34.273 | |
6 | 1:34.797 | 1:34.399 | 1:34.289 | |
7 | 1:34.970 | 1:34.368 | 1:34.297 | |
8 | 1:35.084 | 1:34.609 | 1:34.433 | |
9 | 1:35.068 | 1:34.667 | 1:34.604 | |
10 | 1:35.169 | 1:34.769 | 1:34.665 | |
11 | 1:35.334 | 1:34.838 | ||
12 | 1:35.443 | 1:34.934 | ||
13 | 1:35.356 | 1:35.223 | ||
14 | 1:35.384 | 1:35.241 | ||
15 | 1:35.287 | 1:35.463 | ||
16 | 1:35.505 | |||
17 | 1:35.516 | |||
18 | 1:35.573 | |||
19 | 1:35.746 | |||
20 | 1:36.358 |
Velká cena Číny sobotní Sprint závod
V dnešních ranních hodinách jsme viděli první v letošním roce Sprint závod v Číně. Po dlouhé době se vrátily závody Formule 1 na čínský okruh, protože poslední Grand Prix se jela v roce 2019.
Po divoké kvalifikaci, která byla v poslední části ovlivněna deštěm se v první řadě vedle sebe postavily Lando Norris a Lewis Hamilton.
Po startu raketově vystřelil z druhé pozice Lewis Hamilton a předjel Landa Norrise. Ten se na vnějšku první zatáčky neudržel a ztratil několik pozic. Start se obešel bez nehody a celé startovní pole se seřadilo za sebou. V prvních kolech si stěžoval Max Verstappen na problémy s baterií, ale očividně tyto problémy brzo vyřešil a začal se přibližovat jezdcům před sebou konkrétně Fernandu Alonsovi. Celé startovní pole až na jediného jezdce George Russella jelo na pneumatikách medium, George Russell zvolil měkkou sadu.
V prvních kolech se celkem stabilizovalo pořadí a postupnými kroky se probojovával Max Verstappen vpřed, a tedy přejel Fernanda Alonsa a za několik málo chvil Lewise Hamiltona. Tato předjetí byly naprosto jednoduchá a nebyly zde ani žádné souboje, protože vůz Maxe Verstappena má velmi velký výkon. Od tohoto okamžiku bylo o vítězi Sprint závodu rozhodnuto, jelikož stále navyšoval svůj náskok a Lewis Hamilton se zřejmě rozhodl držet svou pozici a zbytečně neplýtvat výkonností svého motoru a Maxe Verstappena nedojížděl.
Jiná situace se děla za Fernandem Alonsem.
Tam se vytvořil tzv. DRS vláček z jezdců Sergio Perez, Carlos Sainz, Charles Leclerc a s menším odstupem je sledoval Lando Norris. Fernando Alonso dokázal tyto jezdce držet neskutečné množství kol, byť jediný neměl DRS, nebyly jezdci schopni jej předjet. To bylo také způsobeno tím, že soupeřili mezi sebou. Sergio Perez byl pod tlakem Charlese Leclerca, Carlos Sainz pod tlakem Sergia Pereze a vzájemnými souboji nechávali šanci Alonsovi.
Celou situaci vyřešil jeden okruh, kdy se před Alonsa dostala většina jezdců, ale jak je známo, Alonso bojuje do posledního dechu, a tak při jednom lze soubojů o pozici si propíchl pneumatiku a ze závodu musel odstoupit. Poté se Sergio Perez dostal na třetí pozici. Charles Leclerc byl nakonec čtvrtý, kdy nepochopitelně soupeřili mezi sebou jezdci týmu Ferrari o pozice, a dokonce mezi nimi došlo ke kontaktu.
Vítěz kvalifikace Lando Norris dojel šestý, za ním jeho stájový kolega Oscar Piastri a poslední bodované místo obsadil George Russell. Místo vybojoval také díky odstoupení Fernanda Alonsa.
Takže pořadí v cíli na imaginárních stupních vítězů, jelikož po Sprintu se neudělují ceny na stupních vítězů, byl Max Verstappen, Lewis Hamilton a Sergio Perez.
Lewise Hamiltona při rozhovoru vřele zdravilo publikum v Číně.
Nesmíme zapomenout na další pozice, kde se seřadili týmy středu pole zastoupeny Haasem, Williams, Alpine a další. Občas bylo vidět na tomto chvostu pole předjetí jezdců ale žádné líté boje zde nebyly. Závěrem můžeme konstatovat, že sprint závod je určitým osvěžením závodního víkendu, ale je cítit ze všech jezdců, jak si hlídají, aby dojeli v pohodě a v pořádku, nepoškodili vůz a až na několik málo soubojů bylo vše velmi korektní. Můžeme se těšit na zítřejší Grand prix Číny.
Pos | Driver | Time/Retired | PTS |
---|---|---|---|
1 | 32:04.660 | 8 | |
2 | +13.043s | 7 | |
3 | +15.258s | 6 | |
4 | +17.486s | 5 | |
5 | +20.696s | 4 | |
6 | +22.088s | 3 | |
7 | +24.713s | 2 | |
8 | +25.696s | 1 | |
9 | +31.951s | 0 | |
10 | +37.398s | 0 | |
11 | +37.840s | 0 | |
12 | +38.295s | 0 | |
13 | +39.841s | 0 | |
14 | +40.299s | 0 | |
15 | +40.838s | 0 | |
16 | +41.870s | 0 | |
17 | +42.998s | 0 | |
18 | +46.352s | 0 | |
19 | +49.630s | 0 | |
20 | DNF | 0 |
Note – Alonso received a 10-second time penalty for causing a collision.
Sprint kvalifikace
Poslední část kvalifikace pro Sprit se odehrála za deště. Ten postupně sílil a bylo velice náročné se na trati udržet při velké rychlosti. Dost časů bylo smazáno. A stejně jako v P1 i v kvalifikaci vedle trati hořela tráva. V P1 byly vyvěšeny červené vlajky, kvalifikace se odjela bez většího přerušení.
Je zajímavé, že na prvních třech místech je motor Mercedes.
Už v P1 je vidět opatrnost a snaha o co nejbezpečnější jízdu bez nehody. Ta je v dnešní době pro stáje velkým problémem. A to především kdy je sprint víkend.
Pos | Driver | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|
1 | 1:36.384 | 1:36.047 | 1:57.940 | |
2 | 1:37.181 | 1:36.287 | 1:59.201 | |
3 | 1:36.883 | 1:36.119 | 1:59.915 | |
4 | 1:36.456 | 1:35.606 | 2:00.028 | |
5 | 1:36.719 | 1:36.052 | 2:00.214 | |
6 | 1:36.110 | 1:35.781 | 2:00.375 | |
7 | 1:36.537 | 1:35.711 | 2:00.566 | |
8 | 1:36.542 | 1:35.853 | 2:00.990 | |
9 | 1:37.112 | 1:36.056 | 2:01.044 | |
10 | 1:37.544 | 1:36.307 | 2:03.537 | |
11 | 1:37.310 | 1:36.345 | ||
12 | 1:37.033 | 1:36.473 | ||
13 | 1:36.924 | 1:36.478 | ||
14 | 1:37.321 | 1:36.553 | ||
15 | 1:36.961 | 1:36.677 | ||
16 | 1:37.632 | |||
17 | 1:37.720 | |||
18 | 1:37.812 | |||
19 | 1:37.892 | |||
20 | 1:37.923 |
Pos | Driver | Time | Gap | Laps |
---|---|---|---|---|
1 | 1:36.302 | 21 | ||
2 | 1:36.629 | +0.327s | 24 | |
3 | 1:36.660 | +0.358s | 25 | |
4 | 1:36.690 | +0.388s | 24 | |
5 | 1:37.101 | +0.799s | 23 | |
6 | 1:37.118 | +0.816s | 23 | |
7 | 1:37.213 | +0.911s | 23 | |
8 | 1:37.229 | +0.927s | 19 | |
9 | 1:37.238 | +0.936s | 25 | |
10 | 1:37.530 | +1.228s | 24 | |
11 | 1:37.626 | +1.324s | 24 | |
12 | 1:38.006 | +1.704s | 27 | |
13 | 1:38.090 | +1.788s | 20 | |
14 | 1:38.284 | +1.982s | 19 | |
15 | 1:38.286 | +1.984s | 23 | |
16 | 1:38.630 | +2.328s | 21 | |
17 | 1:38.806 | +2.504s | 21 | |
18 | 1:38.839 | +2.537s | 24 | |
19 | 1:38.936 | +2.634s | 22 | |
20 | 1:39.276 | +2.974s | 21 |