Alonso v úvodních kolech krátce vedl, ale brzy dostal pětisekundovou penalizaci za to, že se dostal mimo místo na startovním roštu. Dvojnásobný šampion však poté dostal další 10sekundovou penalizaci za nesprávný výkon první penalizace, což ho vyřadilo z pódiových pozic a povýšil George Russella z Mercedesu na 3. místo.
Stewardi původně rozhodli, že kvůli tomu, že se zadní zvedák dotkl vozu před uplynutím pěti sekund, nebyla penalizace správně odpykána.
FIA však nyní své rozhodnutí změnila a zveřejnila dokument, který uvádí, že Aston Martin předložil dopis s žádostí o přezkoumání 10 sekundové penalizace.
„Na podporu petice za přezkum byl stewardům ukázán zápis z posledního zasedání SAC a video důkazy o 7 různých případech, kdy se auta dotkla zvedáku během služby podobný trest jako vůz č. 14, aniž by byl penalizován.
„Tým jasně uvedl, že údajná reprezentace dohody mezi FIA a týmy, která se jakkoliv dotýká vozu, včetně zvedáku, by představovalo „práci“ na vozidle ve smyslu čl. 54 odst. 4 písm. c) Sportovního řádu, bylo nesprávné, a proto základem stewardů“
Rozhodnutí bylo špatné.
„S ohledem na petici museli správci rozhodnout, zda byl objeven „významný a relevantní nový prvek, který nebyl stranám k dispozici žádost o přezkum v době vydání dotyčného rozhodnutí“. Pokud by takový prvek (prvky) existoval, pak by stevardi museli zvážit, zda je třeba rozhodnutí nějakým způsobem změnit.
„Po přezkoumání předložených videodůkazů a po vyslechnutí zástupce týmu Aston Martin a příslušných členů FIA komisaři rozhodli, že existují významné a relevantní nové důkazy požadované podle článku 14.1.1 pro zahájení přezkumu rozhodnutí, zejména videodůkazy a ústní důkazy od týmu a od FIA. Bylo nám jasné, že podstata původního rozhodnutí, tedy představa existence dohody, byla zpochybněna novým důkazem.
Proto jsme přistoupili k projednání podstaty žádosti o přezkoumání.
Po přezkoumání nových důkazů jsme dospěli k závěru, že neexistuje žádná jasná dohoda, jak bylo dříve navrženo sportovním komisařům, na kterou by se dalo spolehnout při určení, že se strany dohodly, že zvedák který se dotknul auta by znamenalo pracovat na autě.
“ Za těchto okolností jsme se domnívali, že naše původní rozhodnutí uložit penalizaci vozu č. 14 musí být zrušeno a podle toho jsme tak učinili.“
Alonso si tak udržel třetí místo z Džiddy a 100. umístění na stupních vítězů v F1 v kariéře.
Zdroj : F1