Mistrovství světa v ledním hokeji pokaždé stmelí celý národ a v každém z nás probudí sportovní nadšení a jiskru zápalu pro vítězství. Podobně dokáže lidi nezávisle na pohlaví nebo původu spojit také přiťuknutí vychlazenou sklenicí s nápojem Coca-Cola. Ikonická značka fandí českému hokeji i letos. Připomíná nám, že sport je tady pro všechny bez rozdílu a že všichni #FandímeSpolečně.
Coca-Cola a hokej k sobě patří jako… puk a branka, jako fandění a přátelé, zkrátka jedno bez druhého už si neumíme představit.
Společné mají i to, že je milují lidé po celém světě. Sportovci i Coca-Cola vědí, že když se setkají muži, ženy, osobnosti s odlišnou minulostí, příběhem či zkušenostmi, tak vznikají nové příležitosti a prostředí, kde je každý vítán a může se rozvíjet, aby jednou podal rekordní výkony.
Aby Coca-Cola sílu diverzity demonstrovala naživo, vybrala si letos tři hvězdné ambasadory. Jejich příběhy dokazují, že odvaha a síla jsou kvality, které překonávají fyzické hranice a patří každému, bez ohledu na pohlaví nebo fyzická omezení.
„Diverzita ve sportu, zejména v hokeji, obohacuje týmového ducha a přináší nové perspektivy. Coca-Cola, která má inkluzivní hodnoty zakódovány ve své DNA, ukazuje různorodost hokeje a propojuje sportovce s fanoušky,“ říká Brand Manager Coca-Cola Kateřina Třísková.
Legenda českého hokeje
Prvním ambasadorem je bývalý hráč NHL a nynější asistent trenéra a trenér brankářů A-týmu české hokejové reprezentace Ondřej Pavelec. K hokeji ho v pěti letech přivedla starší sestra a od té doby led skoro neopustil. Vyrůstal ve zlaté éře českého hokeje a na olympiádě ve Vancouveru si zahrál po boku Jaromíra Jágra nebo bratrů Kabelkových. V roce 2011 reprezentoval Česko právě na mistrovství světa. Profesionální kariéru ukončil ve 31 letech a po tříleté pauze se k hokeji vrátil jako trenér. Jeho příběh nás učí, že odvaha, silná vůle a vytrvalost nám pomohou ke splnění našich snů.
„Nejsilnější zážitky z hokeje mám spojené s českou reprezentací, ty vzpomínky se mi pořád vracejí. Pokaždé když něco vyhrajete s nároďákem, pocity přímo na místě jsou super. A když jsou tam fanoušci, a ještě se třeba hraje doma, tak to jsou obrovské emoce,“ vypráví Ondřej Pavelec a dodává: „Jelikož mě k hokeji přivedla starší sestra, tak mám radost, že ženský hokej zažívá boom i u nás a holky mají super úspěchy, stejně jako naši para hokejisté. O tom ten sport za mě je, je pro všechny, a tak to má být.“
Hrdinka s hokejkou
Druhá ambasadorka se jmenuje Kateřina Mrázová a patří mezi nejlepší české hokejistky. Hraje v profesionálním ženském týmu v kanadské Ottawě. Na mistrovstvích světa 2022 i 2023 pomohla českému týmu získat bronzové medaile a stala se také první Češkou, která střelila gól v NWHL. Svou životní cestou nás inspiruje k podpoře a posilování ženského hokeje a k vytváření rovných příležitostí pro všechny sportovkyně.
„Myslím, že v porovnání se světem je Česko v podpoře ženského hokeje ještě stále hodně pozadu, ale s každým rokem se to zlepšuje a věřím, že tomu pomůže i tato kampaň od značky Coca-Cola. Nejvíce se s týmem těšíme na mistrovství světa, které se hraje příští rok v Českých Budějovicích. Doufám, že nás přijde podpořit hodně lidí,“ říká Kateřina Mrázová.
Olympionik, kterého nic nezastaví
Trojici uzavírá para hokejista Zdeněk Krupička. Narodil se s rozštěpem páteře, takže dolní končetiny se mu nevyvinuly správně. To mu však nebránilo rovnou čtyřikrát reprezentovat Českou republiku na paralympiádě. Při poslední výpravě se dokonce stal hrdým vlajkonošem.
„Jsem rád, že se do povědomí veřejnosti stále více dostává ženský hokej i para hokej. Je to úžasná hra a jasně se ukazuje, že ji mohou hrát opravdu všichni bez rozdílu. Mám radost, že to vidí i tak velká firma, jako je Coca-Cola,“ říká Zdeněk Krupička.
Coca-Cola se navíc rozhodla podpořit české para hokejisty projektem DOBROGÓLY. Aby jich mohli soupeřům vstřelit co nejvíce, získají podporu v hodnotě půl milionu korun.
„Za každý český gól, který padne v zápasech MS v hokeji 2024, daruje Coca-Cola českému para hokeji 10 000 korun. V případě, že by Česko vypadlo brzy, věnuje Coca-Cola navíc 50 000 korun za každý gól ve finálovém zápase,“ říká Veronika Němcová, Head of Public Affairs, Communications and Sustainability pro Česko a Slovensko v Coca-Cola.
Nejen příběh Zdeňka Krupičky totiž ukazuje důležitost toho, že hokej je pro všechny, bez ohledu na jejich fyzické schopnosti či handicap. Ukazuje nám, že i když může být cesta náročná, je důležité věnovat se tomu, co nás naplňuje a baví, protože právě v tom tkví síla a radost ze života.
Spolupráce firmy Coca-Cola a českého hokeje s jeho mužskými, ženskými a para hokejovými týmy ukazuje, že odvaha a síla jsou kvality, které překonávají fyzické hranice a patří každému bez ohledu na pohlaví, původ, sexuální orientaci nebo fyzická omezení. Sport je tu pro všechny a na květnovém Mistrovství světa v ledním hokeji 2024 proto #FandímeSpolečně.