Den investorů s CEO 2024: Kia představuje strategický plán stát v čele celosvětové éry elektrifikace prostřednictvím elektromobilů, hybridů a vozidel PBV

                                        

  • Kia pokračuje ve své proměně v „Poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility“
  • Strategický plán umožňuje značce Kia proaktivně reagovat na nejistoty panující v celém odvětví mobility včetně změn na trhu s elektromobily
  • Společnost rozšíří svoji nabídku elektromobilů o další modely; vylepší nabídku hybridních modelů Kia s cílem vyrovnat kolísání poptávky po elektromobilech

       … Cílem do roku 2030 je prodávat každoročně 1,6 milionu elektromobilů; Kia uvede 15 modelů

Vozidla PBV sehrají klíčovou roli v růstu značky s cílem do roku 2030 prodávat ročně 250 000 vozidel PBV včetně modelů PV5 a PV7

  • Kia do roku 2028 investuje 38 bilionů KRW včetně 15 bilionů KRW do budoucích obchodních aktivit
  • Odhad obchodních výsledků 2024: tržby 101 bilionů KRW a provozní zisk ve výši 12 bilionů KRW; marže provozního zisku na úrovni 11,9 %, celosvětové prodeje v objemu 3,2 milionu kusů
  • CEO potvrzuje zasazení značky Kia o oblast řízení ESG

Společnost Kia Corporation (dále jen Kia) v pátek 5.dubna na Dni investorů s CEO, pořádaném v korejském Soulu, odhalila aktuální podobu své budoucí obchodní strategie společně s finančními výsledky.

Kia vychází ze svých dosavadních inovací, kterých dosáhla během období od zveřejnění středně- a dlouhodobých obchodních iniciativ, a zaměřuje se na aktualizaci vloni zveřejněné strategie 2030, resp. další posilování vlastní obchodní strategie v reakci na nejistoty panující v odvětví mobility po celém světě.

V rámci Dne investorů Kia aktualizovala svoji středně- až dlouhodobou obchodní strategii se zaměřením na elektrifikaci a vozidla PBV. Kia potvrdila svůj cíl do roku 2030 prodávat 4,3 miliony vozidel ročně včetně 1,6 milionu elektromobilů (BEV). Plánovaný roční prodejní cíl v objemu 4,3 milionu vozidel v roce 2030 je o 34,4 procenta vyšší než cíl pro rok 2024 (roční prodeje v objemu 3,2 milionu kusů).

Společnost má dále ambice stát se přední značkou elektromobilů s rostoucím podílem elektrifikovaných modelů v rámci celkových prodejů – počítaje v to hybridní vozidla (HEV), plug-in hybridy (PHEV) a akumulátorové elektromobily s plánovanými ročními prodeji 2,48 milionu vozidel (tj. 58 procent celkových prodejů značky Kia) v roce 2030.

 

„V návaznosti na úspěšný restart značky v roce 2021 nyní Kia rozšiřuje svoji celosvětovou obchodní strategii, aby podpořila rozvoj inovativní modelové nabídky elektromobilů a urychlila proměnu společnosti v poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility,“ uvedl Ho Sung Song, prezident a CEO Kia. „Kia účinně reaguje na probíhající změny v oblasti mobility, efektivně zavádí středně- a dlouhodobé strategie a posiluje zasazení značky dosahovat co největších přínosů pro zákazníky, veřejnost, globální společnost i životní prostředí.“

 

 

Shrnutí Dne investorů
Protiopatření vůči nejistotám panujícím v celém odvětví
Změny na trhu s elektromobily • Rozvoj modelové nabídky hybridů (HEV): 6 modelů v roce 2024 → 8 modelů v roce 2026 → 9 modelů v roce 2028

• Navyšování prodejů elektromobilů (BEV) v rámci nové modelové nabídky značky (včetně EV2, EV3, EV4 a EV5) a plán vyrábět elektromobily i vozidla s konvenčním pohonem ve 13 závodech po celém světě

Nástup čínských značek • Zvyšování konkurenceschopnosti produktů: prosazování technologií OTA (Over The Air), ADAS

• Budování celosvětového servisního systému: 6200 míst, 34 000 kvalifikovaných techniků

• Vstup na nové trhy PBV: zaměření na B2B kromě B2C

• Využívání čínských závodů pro další rozvojové trhy: 250 000 kusů v roce 2027

Posilování konkurence-schopnosti • Udržování odpovídající úrovně zásob prostřednictvím pružné výroby a provozu

• Poskytování inovativních výrobků zákazníkům, zlepšování uživatelských zkušeností

Čtyři základní cíle v rámci strategie 2030
Celosvětové prodeje 4,3 mil. vozidel • Roční prodejní cíl 4,3 mil. vozidel do roku 2030 včetně 2,48 mil. elektrifikovaných modelů

• Rozvoj kompletní modelové nabídky elektromobilů, posilování konkurenceschopnosti produktů, vytváření nové poptávky po vozidlech PBV

• Posílení diferenciace značky cestou vysoce kvalitních zákaznických zkušeností a schopnosti reagovat na růst zákaznické poptávky díky diverzifikované výrobní základně.

Strategie elektromo-bilů

 

• Rozšíření nabídky elektromobilů na 15 modelů v roce 2027, cíl v roce 2030 prodávat 1,6 milionu elektromobilů ročně

• Zlepšování parametrů akumulátorů a zajištění konkurenceschopných nákladů

• Prosazování strategie celosvětového rozvoje dobíjecí infrastruktury (E-pit, IONNA JV, IONITY)

PBV

– v roli průkopníka

• Roční prodejní cíl 250 000 vozidel PBV v roce 2030 vč. nových modelů PV5 a PV7 – v objemu 150 000, resp. 100 000 kusů

• Uvedení modelu PV5 v roce 2025, modelu PV7 v roce 2027

• Výroba modelů PBV v korejském závodě EVO a využívání systému pružné výroby

Řízení ESG • Prosazování iniciativ RE100 v oblasti obnovitelných energií ve všech závodech značky po celém světě

– Podíl 66 % do roku 2030, 82 % do roku 2035, resp. 100 % do roku 2040

Obchodní cíle pro rok 2024 / středně- až dlouhodobé finanční cíle
Obchodní cíle pro rok 2024

 

• Velkoobchodní prodeje 3,2 milionu vozidel; maloobchodní prodeje 3,14 milionu vozidel; podíl na trhu 3,8 procenta

• Celkové tržby 101 bilionů KRW a provozní zisk ve výši 12 bilionů KRW, marže provozního zisku na úrovni 11,9 %

• Plánované uvedení:

– dvou nových modelů: EV3 a sedanu K4

– pěti plánovaných produktových modernizací: EV6, sedanu K8, Picanto, Sportage a Sorento

– dvou odvozených modelů – K3 v pětidveřovém provedení a EV6 GT

Finanční

cíle

• Středně- až dlouhodobý cíl marže provozního zisku přes 10 %

• Investice v objemu 38 bilionů KRW do roku 2028 k zajištění budoucí konkurenceschopnosti

• Zachování poměru výplaty dividend na úrovni 20–35 procent čistého zisku

• Každoroční odkup akcií v objemu až 500 mld. KRW po dobu pěti let a vyřazování 50 % těchto akcií

 

Kia proaktivně reaguje na nejistoty panující v celém odvětví mobility

Kia při této příležitosti nastínila opatření, k nimž přistupuje s cílem úspěšně zvládnout klíčové změny napříč celým odvětvím, jejichž nástup je v nadcházejících letech očekáván: změny na trhu s elektromobily, prosazování čínských značek a proměna konkurenčního prostředí.

Posílení nabídky elektrifikovaných modelů a pružná výroba v reakci na změny na trhu s elektromobily

Zatímco očekávání ohledně dlouhodobé poptávky po elektromobilech do roku 2030 zůstávají beze změny, tempo růstu poptávky se v krátkodobém horizontu může ukázat jako kolísavé. Poptávka po elektromobilech může být ovlivněna řadou faktorů, jako například slabším hospodářským růstem ve světě, omezením pobídek na nákup elektromobilů nebo pomalejším budováním dobíjecí infrastruktury.

Kia bude usilovat o maximální pružnost budování modelové nabídky, aby byla schopna agilně reagovat na změny tržního prostředí. Kia plánuje rozšířit svoji nabídku hybridních elektrických vozidel (HEV) ze šesti modelů v roce 2024 na devět modelů do roku 2028; hybridní varianta pohonu by přitom měla být k dispozici pro většinu klíčových modelů této značky.

V reakci na změny na trhu s elektromobily se Kia chystá do roku 2026 uvést šest modelů elektromobilů, počínaje plánovaným modelem EV3 v roce 2024; následovat budou modely EV2, EV4 a EV5 na klíčových trzích včetně Spojených států, Evropy a Jižní Koreje. Na rozvojových trzích firma uvede dva modely elektromobilů určených pro tuto oblast, jako například Carens EV pro indický trh.

Značka dále plánuje při výrobě elektromobilů i vozidel s konvenčním pohonem využívat 13 závodů po celém světě, jmenovitě sedm závodů v Jižní Koreji a šest v zahraničí. Dále bude v Jižní Koreji provozovat dva závody zabývající se výlučně výrobou elektromobilů.

Konkurenceschopné produkty a diferencované služby na pozadí prosazujících se čínských značek

 

Kia dále hodlá prosazovat různorodou politiku v reakci na nástup konkurenčních čínských značek, kdy bude posilovat konkurenceschopnost svých produktů, rozvíjet celosvětový systém poskytování servisu a náhradních dílů, vstupovat na nové trhy s vozidly PBV a využívat čínské závody k dodávkám na další rozvojové trhy.

Kia bude posilovat stávající produktovou a kvalitativní konkurenceschopnost na rozvojových trzích s plánem rozšířit své online služby do regionu Asie a Tichomoří, Středního východu a Střední a Jižní Ameriky tak, aby do roku 2026 poskytovala funkce konektivity celkem ve 74 zemích.

Kia dále chce rozšiřovat schopnosti svých vozidel – počet modelů podporujících technologie vzdáleného přístupu (OTA) rozšíří na 18 a současně zvýší podíl instalací pokročilých systémů na podporu řízení (ADAS) na více než 63 procent modelů.

Tento přístup značka podpoří zvyšováním spokojenosti se zákaznickými službami, jako je např. poskytování služeb s využitím 6200 míst po celém světě vč. bezmála 34 000 kvalifikovaných techniků, jakož i dodávky dílů v souladu s potřebami zákazníků a pokračující rozvoj digitálních služeb Kia.

Kia dále plánuje podpořit novou poptávku na základě inovací a flexibility svých obchodních aktivit na poli PBV. V rámci výroby vozidel PBV pro trhy B2B (vyžadující vozidla pro nejrůznější komerční účely) Kia uplatní svoji platformu a systém pružné výroby; kromě toho se bude snažit podporovat poptávku B2C.

Kia též bude využívat své čínské závody k uspokojení poptávky na rozvojových trzích, která by do roku 2027 měla dosáhnout 250 000 kusů.

Optimalizované a flexibilní obchodní aktivity pro konkurenceschopné prostředí

 Jakkoli značka Kia pokračuje v růstu, celosvětová poptávka po vozidlech zůstává na předcovidové úrovni, valnou měrou kvůli slabší kupní síle způsobené vysokými úrokovými sazbami a inflací. Zároveň se řada výrobců elektromobilů rozhodla agresivně investovat s cílem konkurovat nižší cenou.

Kia na tuto situaci odpoví nejprve udržováním vhodné úrovně zásob prostřednictvím pružné výroby a provozu. Následně se Kia bude snažit maximalizovat hodnotu pro zákazníky cestou prosazování optimální strategie řízení pobídek s nejvyšší zůstatkovou hodnotou.

Značka bude i nadále zákazníkům nabízet inovativní produkty a zlepšovat uživatelské zkušenosti. Například bude využívat technologii generativní umělé inteligence k zajišťování palubních hlasových služeb AI – jejich premiéra je naplánována na letošní rok v modelech EV3 a K4.

Strategie Kia 2030: Čtyři základní cíle

 Kia podpoří vloni zveřejněnou strategii 2030 se zahrnutím čtyř cílů: celosvětové prodeje ve výši 4,3 miliony vozidel, prodeje elektromobilů v objemu 1,6 milionu vozidel, vývoj vozidel PBV v roli průkopníka a odpovědné řízení aktivit ESG.

Prodejní cíl do roku 2030 na úrovni 4,3 milionů vozidel ročně

 Předchozí oznámení ročního prodejního cíle 4,3 milionu vozidel do roku 2030 s 58% podílem elektrifikovaných modelů v rámci celkových prodejů je spojeno s důvěrou, kterou Kia ve své oceňované produkty vkládá, a proto značka zvýšila plánované roční prodeje elektromobilů na 1,15 milionu vozidel v roce 2027, resp. 1,6 milionu v roce 2030.

Kia plánuje do roku 2030 navýšit prodej elektrifikovaných modelů na 2,48 milionu vozidel, kdy by měly mít 58% podíl v rámci celkových prodejů; 882 000 prodaných vozidel by měly představovat hybridy a plug-in hybridy. To znamená nárůst o tři procentní body oproti loňskému cíli a posílení strategie značky změnit strukturu vlastních prodejů s ještě vyšším zaměřením na nabídku elektrifikovaných modelů.

V návaznosti na pokračující poptávku po hybridech plánuje Kia vyvíjet hybridní pohony příští generace s lepšími schopnostmi, vyšším točivým momentem a nižší spotřebou paliva, jakož i uplatňovat tyto pokročilé systémy napříč různými segmenty vozidel a rozšiřovat schopnosti pružné výroby pro hybridní modely i vozidla s konvenčním pohonem.

Kia plánuje pokračovat v růstovém trendu vytvořením kompletní modelové nabídky elektromobilů pro klíčové trhy, zvyšováním konkurenceschopnosti produktů a vytvářením nové poptávky prostřednictvím vozidel PBV. Kromě toho chce Kia posílit diferenciaci značky na rozvojových trzích cestou vysoce kvalitních zákaznických zkušeností a schopnosti reagovat na růst zákaznické poptávky díky diverzifikované výrobní základně.

Strategie elektromobilů: rozšíření na 15 čistě bateriových elektromobilů v roce 2027, cíl v roce 2030 prodávat 1,6 milionu elektromobilů ročně

 Středně- až dlouhodobá obchodní strategie Kia se bude i nadále zaměřovat na elektrifikaci a rozvoj PBV – a za tímto účelem bude do roku 2027 nabízet celkem 15 elektromobilů. To znamená o jeden elektromobil více než původních 14, k nimž se značka v zavázala v předchozím prohlášení. V tomto počtu jsou zahrnuty i nové elektromobily – EV2, EV3, EV4 a EV5, resp. dva modely PBV – PV5 a PV7.

Kia chce kromě toho zlepšovat parametry akumulátorů a zajistit konkurenceschopnost nákladů; proto se zaměří na modernizaci své technologie cestou zvyšování hustoty energie a prodlužování dojezdu s využitím potenciálu akumulátorů typu nikl-kobalt-mangan (NCM). Značka bude nicméně nabízet různá provedení akumulátorů včetně lithium-železo-fosfátových (LFP), aby naplnila různorodé potřeby globálních trhů.

Kia rovněž prosazuje strategii rozvoje dobíjecí infrastruktury po celém světě. Značka plánuje do roku 2030 vybudovat v Jižní Koreji více než 5400 stanic s označením E-pit (doposud jich bylo vybudováno 482). Kia chce dále v rámci společného projektu IONNA do roku 2030 využívat přes 30 000 dobíjecích stanic v Severní Americe. V Evropě firma vybuduje více než 17 000 dobíjecích stanic prostřednictvím své partnerské spolupráce s IONITY.

Produktové směřování k dosažení prodejních cílů

Kia představuje čtyři různé směry vlastních produktů – konektivitu, autonomní řízení, jízdní schopnosti a design.

Nové služby založené na konektivitě, jako např. aktualizace prostřednictvím vzdáleného přístupu (OTA), funkce na vyžádání (FoD) a platby z vozidla, chce Kia postupně prosazovat i na rozvojových trzích. Kromě toho Kia plánuje i nadále vylepšovat své technologie konektivity založené na nejnovější síti 5G, jako například pokročilé systémy OTA a snižování spotřeby paliva s podporou umělé inteligence (AI).

Firma se také intenzivně zaměří na rozvoj softwarově definovaných vozidel (SDV); za tímto účelem bude vyvíjet integrovanou platformu umožňující zužitkovat synergie mezi systémovým hardwarem a softwarem a kombinaci vysoce výkonných palubních počítačů s vysokorychlostní konektivitou a nejnovějšími technologiemi umělé inteligence na podporu funkčnosti a bezpečnosti.

Kia modernizuje své technologie asistenta pro jízdu na dálnici (HDA); chystá se pokračovat ve vývoji přesných senzorů s vysokým rozlišením a softwaru autonomního řízení tak, aby do roku 2026 tento systém podporoval autonomní řízení ve městě.

Kia kromě toho plánuje uvádět další varianty elektromobilů v provedení GT, jako např. EV9 GT v lednu 2025. Značka chce zužitkovat možnosti aktualizací OTA ve prospěch maximální funkčnosti a jízdních schopností vozidel. Zde uplatní své nejnovější softwarové technologie, jako například architekturu vozidel příští generace, vysoce výkonné centrální počítače, integrované operační systémy a software vestavěný do řídicích jednotek.

V roli „průkopníka PBV“ prostřednictvím různorodých řešení

V rámci Dne investorů s CEO 2024 byla představena i podrobná vize aktivit v oblasti PBV. Po uvedení vlastní „Platformy za horizont vozidel – Platform Beyond Vehicle (PBV)“ na veletrhu CES 2024 si společnost určila roční prodejní cíl 250 000 vozidel PBV v roce 2030 vč. nových modelů Kia PV5 a PV7 – v objemu 150 000, resp. 100 000 kusů.

Kia uvede svůj první model PBV, kterým v roce 2025(*) bude středně velké PV5, signalizující nástup obchodních aktivit na poli PBV. V návaznosti na to značka v roce 2027 představí v rámci této modelové nabídky vozidlo PV7, tedy velké PBV s velkorysou nabídkou prostoru.

Uvedený cíl se opírá o systém pružné výroby, vyhrazená zákaznická řešení PBV a synergie s budoucími obchodními aktivitami skupiny HMG včetně autonomního řízení, robotiky a technologií letecké mobility (AAM).

Posilování obchodní struktury ESG

 Kia vloni představila vlastní vizi ESG, kterou nazvala „Udržitelný pohyb pro inspirující budoucnost“. Předmětem vize zahrnující tři klíčové cíle v oblasti ESG (environmentální a sociální oblast, správa a řízení) je vybudovat ekologické prostředí výroby a posílit vývoj ekologických produktů. Kromě toho umožní značce aktivně se zapojovat do řešení celosvětových společenských témat, přispět k budování společnosti zajišťující bezpečnost a spokojenost pro všechny a zavádět transparentní a spolehlivou správu a řízení cestou odpovědného managementu.

V oblasti životního prostředí postupuje Kia v plném souladu s obsahem iniciativ RE100. Veškeré odběry elektřiny na všech svých pracovištích po celém světě značka nahradí obnovitelnými zdroji – ty by do roku 2030 měly pokrýt 66 procent spotřeby, resp. 82 procent do roku 2035 a 100 procent do roku 2040. Konkrétně cíle do roku 2030 a 2035 byly zvýšeny o tři, resp. čtyři procentní body ve srovnání s cíli zveřejněnými v rámci Dne investorů Kia 2023 – na doklad snahy značky stát na čele těch, kteří prosazují trvalou udržitelnost a ochranu životního prostředí.

■ Obchodní cíle pro rok 2024 a středně- až dlouhodobé finanční cíle

 Kia zveřejnila své obchodní cíle pro rok 2024 na základě optimalizace globálních dodávek, uvádění nových vozidel a zvyšování konkurenceschopnosti na poli elektromobilů uprostřed nejistého růstu poptávky v roce 2024.

Na pozadí tohoto trendu utlumeného růstu poptávky v automobilovém odvětví si Kia na rok 2024 stanovila velkoobchodní prodejní cíl 3,2 milionu vozidel, resp. 3,14 milionu v rámci maloobchodní sítě, jakož i podíl na trhu ve výši 3,8 procenta.

V roce 2024 se Kia chystá představit dva nové modely – EV3 a sedan K4, pět produktových modernizací – EV6, sedan K8, Picanto a SUV Sportage a Sorento, resp. dva odvozené modely – K3 v pětidveřovém provedení a EV6 GT. Uvedením modelu EV3 se Kia staví do čela všeobecného prosazování elektromobilů. Po úspěšném představení sedanu K4, vyráběného v mexickém závodu značky, naváže Kia na svůj dosavadní trend celosvětových prodejů.

Společnost též zveřejnila finanční cíle pro rok 2024, tedy tržby v objemu 101 bilionů KRW, provozní zisk ve výši 12 bilionů KRW a marži provozního zisku na úrovni 11,9 procenta.

Kia představila svůj středně- až dlouhodobý cíl udržitelné marže provozního zisku přes 10 % zajištěním stabilních zisků z prodeje hybridních vozidel a vozů s konvenčním pohonem, resp. cenové konkurenceschopnosti elektromobilů. V dlouhodobém horizontu pak společnost připraví nové zdroje rentability prostřednictvím aktivit zaměřených na softwarově definovaná vozidla (SDV).

Kia dále plánuje posilovat stávající investice k zajištění budoucí konkurenceschopnosti značky. Společnost do roku 2028 investuje 38 bilionů KRW, což znamená nárůst o 5 bilionů KRW oproti vloni zveřejněné částce.

Kromě toho bude Kia pokračovat v zavádění zásad návratnosti pro akcionáře s cílem maximalizovat hodnotu společnosti pro akcionáře. V souladu s loňským návrhem chce Kia zachovat poměr výplaty dividend na úrovni 20–35 procent čistého zisku, každoročně po dobu pěti let odkupovat akcie v objemu až 500 mld. KRW a 50 % těchto akcií vyřazovat.

V případě dosažení úhrnného finančního cíle třetího kvartálu pak společnost vyřadí dalších 50 procent odkoupených akcií, zejména s cílem zvýšit návratnost pro akcionáře a aktivně naplňovat očekávání trhu.


Společnost Kia Czech s.r.o.

Kia Czech (www.kia.cz) je výhradním dovozcem nových vozů značky Kia do České republiky, ve které působí již 30 let. Za dobu své existence prodala přes 155 tisíc automobilů. Aktuálně nabízí 12 modelů včetně nabídky alternativních pohonů (3× HEV, 5× PHEV, 4× BEV), kterou Kia disponuje od roku 2014. Distribuční síť značky čítá 55 prodejních a servisních míst. Kia se řadí mezi TOP 5 nejprodávanějších značek v ČR. Je dlouhodobým partnerem Autodromu Most se zaměřením na bezpečnost silničního provozu. Od roku 2009 je dárcem Nadace Naše dítě a čtvrtou sezonu hrdým partnerem hokejové legendy Jaromíra Jágra i dodavatelem vozů pro hokejový klub Rytíři Kladno.