Budapešť bude mít už přes 100 trolejbusů od Škodovky

  Maďarské hlavní město Budapešť bude mít kompletní flotilu nových moderních trolejbusů s bateriovým pohonem. Přes 100 vozů vyrábí skupina Škoda Transportation v konsorciu se společností Solaris. Díky nově uzavřené objednávce totiž posílí veřejnou dopravu v metropoli nad Dunajem dalších 48 nových ekologických vozidel. Trolejbusy se přidají k již dodaným šesti desítkám trolejbusů z rámcové smlouvy, kterou maďarský zákazník podepsal s konsorciem v roce 2014. Po ukončení projektu bude tedy v Budapešti v provozu 108 trolejbusů dodávaných z Plzně.

 

Maďarsko patří k našim tradičním exportním teritoriím, v Budapešti jezdí nejen trolejbusy, ale i metro s pohony vyrobenými ve Škodovce. Trolejbusy jsme pak dodávali i do dalších měst – Szegedu a Debrecínu – a ve městě Miskolc zase slouží škodovácké tramvaje,“ sděluje Petr Brzezina, Prezident skupiny Škoda Transportation.

 

Budapešť v rámci nově uzavřeného kontraktu získá 12 dvanáctimetrových vozů a 36 velkokapacitních osmnáctimetrových kloubových trolejbusů.

Vozidla z nové flotily, které Škoda vyrábí v konsorciu se společností Solaris, budou na nejnovější platformě karoserie vybavena bateriemi pro jízdu nezávislou na trakčním vedení. Řidič v takovém případě přepne na bateriový pohon a může v takovém režimu jet i několik kilometrů.

Baterie se dobíjejí během jízdy na troleji a v kombinaci s trolejovým napájením to zajišťuje velkou flexibilitu v nasazování trolejbusů,“ vysvětluje Pavel Kuch, vedoucí obchodního úseku společnosti Škoda Electric.

 

Samozřejmou součástí vozidel je také kamerový systém, který zajištuje větší bezpečnost cestujících.

„Zajímavým prvkem výbavy trolejbusů je i speciální systém, který počítá váhu cestujících, z čehož se vyvozuje počet přepravených osob. Díky tomu lze také zjistit, kdy a kde cestující nastupují a vystupují. Systém tak slouží pro optimální plánování trolejbusových linek a snižování nákladů,“ říká Pavel Kuch.

 

Skupina Škoda Transportation dodala do Maďarska od roku 2007 produkty za více než pět miliard korun. Před několika lety úspěšně zakončila projekt tramvají pro město Miskolc a předala tamnímu dopravnímu podniku sérii 31 moderních vozidel ForCity Classic. Škodovka se rovněž podílela na dodávce metra do maďarského hlavního města a trolejbusů do další měst v zemi.

 


Škoda Transportation

Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídicí a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Transportation má v České republice několik dceřiných společností, například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka, Škoda Pars a Škoda Ekova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Ve svých společnostech zaměstnává přes pět a půl tisíce lidí. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala v posledním roce 1,73 miliardy Kč.

 

 

Skupina PPF

Škoda Transportation je součástí skupiny PPF. Skupina PPF investuje do řady odvětví – od finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. Svůj růst staví na rozvíjení tradičních i nových odvětví, budování moderní infrastruktury, digitální ekonomiky a propojení českého talentu a schopností s globálními příležitostmi. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. Skupina vlastní aktiva ve výši 44 miliard eur a zaměstnává celosvětově 98 000 lidí (k 30. 6. 2020). Daně z příjmu hradí společnosti ze skupiny PPF v každé z 25 zemí, kde podnikají a tvoří zisk.