Víkendový test automobilu DS 7 E-tense

Naše redakce testovala automobil DS 7 – E-tense v dvoudenním testu. Nejednalo se o plně elektrický vůz, ale vůz s hybridním pohonem, tzn. s benzínovým a elektrickým motorem. Společně tyto obě pohonné jednotky dodávaly vozu více než 300 koní výkonu. Automobily značky DS se vyznačují elegantním designem a nejinak tomu bylo u v případě tohoto elegantního SUV, který na první pohled spojuje mohutnost s elegancí.

První dojmy

Již při nastoupení do automobilu na první dojem upoutá řada detailů jako jsou ovladače vykládané krystaly, dva přehledně uspořádané displeje. Při nastartování vozidla před vámi vyjednou elegantní hodinky. Interiér námi testovaného automobilu byl v černém provedení Opera. Hned po usednutí vnímáte pohodlí anatomicky tvarovaných sedadel, která jsou nejen vyhřívaná, ale můžete si během jízdy navolit několik možností příjemné masáže zad a ramen. V teplém počasí oceníme ledničku umístěnou mezi sedadlem řidiče a spolujezdce, do které se vejde lahev 1,5 lVelmi příjemný je také zvuk ve vozidle vycházející z řady ve vozidle umístěných reproduktorů. Ve tmě napomáhají k orientaci svítící prvky na dveřích a když otevřete dveře a vystupujete na chodník, nepřehlédnete při pohledu na zem na něm svítící logo DS. První dojmy lze tedy shrnout jako intuitivně rozvržené ovládání vozu, maximální pohodlí a elegantně působící interiér. K dobrému osvětlení vozu přispívá i střešní okno. Praktické je také hands-free otevírání dveří zavazadlového prostoru pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

 

 

Jízda ve městě a po okresních silnících

Pro městský provoz nám automobil  nejprve přišel velký, ale záhy jsme zjistili, že díky využití parkovacích asistentů nebyl problém s ním zaparkovat..  Ve městě je provoz vozidla velmi ekonomický a to díky hybridníku pohonu a využití elektromoru, které je ideální při pojíždění v kolonách a mezi křižovatkami.

Při jízdě na okresních silnicích se projeví výhoda pohonu na všechna čtyři kola i síla motoru, to vše poskytuje bezpečnou a ekonomickou jízdu, za předpokladu, že dokážete využít  výhod hybridního pohonu. Musíme počítat s tím, že vydáme-li se na delší cestu, bude třeba zastavit během cesty  u dobíjecí stanice a ekonomickou jízdou udržovat možnost elektrického pohonu a využívat rekuperace.

Při jízdě jsme využívali řadu asistenčních prvků, kterými je automobil vybaven. Večer a v noci jsme navíc ocenili noční vidění DS NIGHT VISION. To při aktivaci zobrazí v zorném poli řidiče osoby označené ve žlutém rámečku a v případě, že se objeví před vozidlem upozorní řidiče také výstražným hlášením. Je to skutečně velmi užitečný bezpečnostní prvek, který pomáhá při jízdě  za šera a při snížené viditelnosti.

 

Jízda na dálnicích

Předjíždění, zrychlení, jízda v zatáčkách je s tímto vozem naprosto spolehlivá, bezpečná. Velkou předností a výhodou jsou zde asistenční systémy, se kterými není problém se rychle seznámit.Systém provozu vozidla můžete sledovat na obrazovce energie. Zde pak sledujete situaci, kdy přední náhon pohání klasický motor a zadní nápravu pohání elektromotor a v určitých situacích zadní náprava rekuperuje.

 

 

Více informací naleznete ZDE