Tým Peugeot TotalEnergies oslavil konec sezony na stupních vítězů v závodě 8 hodin Bahrajnu

  • Vůz Peugeot 9X8 (Jensen/Müller/Vergne) č. 93, který startoval z 18. místa, se během závodu fantasticky posunul vpřed a obsadil v závodě 8 hodin Bahrajnu 2024 třetí místo.
  • Tým Peugeot TotalEnergies dosáhl v Bahrajnu svého nejlepšího výsledku v sezóně, v pořadí konstruktérů skončil šestý.
  • Tým Peugeot TotalEnergies již vyhlíží přípravu na 13. ročník mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA, který odstartuje v Kataru 28. února 2025.

Závod to byl plný zvratů.

Vůz Peugeot 9X8 s číslem 93, který zajel nejlepší čas v kvalifikaci, ale ten mu byl následně anulován, startoval do závodu z posledního místa, ale dokázal se neuvěřitelně posunout vpřed a skončil tak v závodě 8 hodin Bahrajnu na stupních vítězů poté, co byly po závodě uděleny penalizace za porušení kvót na pneumatiky. Tento skvělý výsledek, který bohužel padl až několik hodin po závodě, je nicméně odměnou týmu Peugeot TotalEnergies za houževnatost a odolnost všech jeho členů v této sezóně.

Tým Peugeot TotalEnergies

Vozy Peugeot 9X8 ve verzi 2024 dominovaly díky Paulu di Restovi (č. 94) a Jeanu-Ericu Vergnovi (č. 93) v prvním a třetím volném tréninku, ale bohužel se jim nepodařilo zúročit svůj výkon během kvalifikace.

Vozy Peugeot č. 94 a č. 93 startující z 15. a 18. pozice se v žáru Sachíru, kde teplota trati dosahovala při startu závodu ve 14:00 téměř 45 °C, díky úspěšným dvojitým stintům Stoffela Vandoorna a Mikkela Jensena posunuly v pořadí dopředu.

Jezdci se během dlouhých jízd na této přehřáté a velmi abrazivní trati dokonale vypořádali se zhoršováním kvality pneumatik, a mohli tak pro závěr závodu využít čerstvé pneumatiky. Tato strategie se vyplatila vozu Peugeot 9X8 č. 93, který obsadil třetí místo. Peugeot 9X8 č. 94 však necelé dvě hodiny před koncem zůstal stát na okraji trati kvůli problému s vysokonapěťovým okruhem.

„Musíme ještě zjistit, co se stalo,“ uvedl Olivier Jansonnie, technický ředitel Peugeot Sport. „Jsem zklamaný kvůli vozu č. 94. Oba naše vozy zajely skvělý závod. Zvolili jsme stejnou strategii jako ve Fudži, a sice nechat co nejčerstvější pneumatiky na konec závodu, a to se opět vyplatilo, takže celému týmu patří velká pochvala.“

Tým Peugeot TotalEnergies zakončil sezónu 2024 s dobrou dynamikou, když po čtvrtém místě ve Fudži obsadil v Bahrajnu 3. místo. Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA 2025 odstartuje 28. února 2025 na mezinárodním okruhu Losail v Kataru.

Jean-Marc Finot, senior viceprezident divize Stellantis Motorsport

„I když to bylo až díky rozhodnutí stewardů, zakončení sezóny na stupních vítězů je v tomto mimořádně konkurenčním šampionátu velkým úspěchem. Je ale škoda, že načasování neumožnilo týmu Peugeot TotalEnergies si ceremoniál předávání medailí skutečně užít. Sezóna začala v náročných podmínkách, protože vozu chvíli trvalo, než našel svůj rytmus, ale tým se nevzdával a jsme rádi, že jsme sezonu zakončili pozitivním výsledkem, který je důkazem našeho neustálého pokroku. Toto pódiové umístění by však mělo být jen odrazovým můstkem k pravidelnějším výsledkům na předních pozicích.“

Nico Müller (Peugeot 9X8 č. 93)

„Byl to náročný závod, ale nakonec se nám podařilo zajistit skvělý výsledek. Kvůli zrušeným kvalifikačním časům jsme startovali z posledního místa, ale skvěle jsme zabojovali a skončili na stupních vítězů! Rozdílné strategie našich soupeřů ohledně pneumatik bylo trochu složité analyzovat, ale ta naše fungovala docela dobře. Skončit na stupních vítězů je naprosto neuvěřitelné, i když mě mrzí, že jsem to nemohl oslavit, se všemi emocemi, které by to pro tým znamenalo. Tvrdě jsme pro úspěch pracovali a já mám z tohoto výsledku velkou radost, myslím, že každý člen týmu si tuto trofej zaslouží.“

Mikkel Jensen (Peugeot 9X8 č. 93)

„Můj poslední stint byl obtížný, na trati to bylo trochu komplikované s safety cary a virtuálním safety carem, trochu jako ve Fudži. V prvním stintu jsem měl velmi dobré pneumatiky. Tým měl skvělou strategii a podařilo se mu velmi dobře udržet pneumatiky čerstvé až do konce závodu. Nečekali jsme, že dnes večer skončíme na stupních vítězů, takže děkuji celému týmu.“

Paul di Resta (Peugeot 9X8 č. 94)

„Strategie pneumatik byla o tomto víkendu středobodem diskusí. Na závod jsme byli dobře připravení, takže je škoda, že jsme měli ke konci závodu technický problém. Byl to náročný rok, ale skončil výborně. Už teď pracujeme na příštím ročníku šampionátu a vrátíme se silnější.“

 

Zdroj: Peugeot Česká republika