Sony vystavuje na veletrhu CES 2024

Společnost Sony Group (dále jen „Sony“) bude vystavovat na veletrhu CES 2024, který se koná v Las Vegas v Nevadě od úterý 9. ledna (SEČ). Ústředním tématem bude „Podpora kreativity prostřednictvím technologií“.

Konference společnosti Sony

Kenichiro Yoshida, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Sony Group Corporation, vystoupil na tiskové konferenci společnosti Sony, která se konala v pondělí 8. ledna před zahájením výstavy pro veřejnost. Úvodem konstatoval, že společnost Sony jako kreativní zábavní společnost vždy považovala lidi za středobod kreativity a zavázala se být hybnou silou dobra posílením možností tvůrců. Připojila se k němu plejáda různých přednášejících a společně představili iniciativy na podporu tvůrců napříč hudební, filmovou a televizní produkcí společnosti Sony, nová řešení pro vizuální produkci a tvorbu prostorového obsahu, zapojení fanoušků v komunitách, jako jsou anime, sport a hry, a iniciativy v oblasti zábavy a bezpečnosti, které mají za cíl pokročit v oblasti mobility. Prezentace představila také různé technologie, které stojí za těmito iniciativami. Závěrem tiskové konference zdůraznil, že společnost Sony přijímá nápady lidí a povznáší jejich příběhy, protože pokračuje v podpoře kreativity pomocí technologií.

Tiskovou konferenci společnosti Sony na veletrhu CES 2024 můžete shlédnout na oficiálním kanálu YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PMxaYHisuIg

Řečníci na tiskové konferenci (podle pořadí)

・Kenichiro Yoshida (předseda představenstva a generální ředitel společnosti Sony Group Corporation)

・Jon Platt (předseda představenstva a generální ředitel společnosti Sony Music Publishing)

・Neal Manowitz (prezident a provozní ředitel společnosti Sony Electronics Inc.)

・Katherine Pope (prezidentka, Sony Pictures Television Studios)

・Toshihiro Mibe (prezident a výkonný ředitel společnosti Honda Motor Co., Ltd.)

・Izumi Kawanishi (zástupce ředitele, prezident a provozní ředitel společnosti Sony Honda Mobility Inc.)

・Jessica Hawk (viceprezidentka společnosti, Microsoft)

Stánek společnosti Sony

Termín: 9. ledna (úterý) až 12. ledna (pátek) 2024

Místo konání: Las Vegas Convention Center, stánek # 21800

Hlavní vystavené exponáty

Od technologie podporující tvorbu přes zapojení fanoušků až po rozšiřující se prostor pro Kando – výstava se zaměřuje na to, jak společnost Sony rozšiřuje možnosti tvůrců, aby mohli víc objevovat a tvořit, a to prostřednictvím inovativních technologií pro vyprávění příběhů, zábavu a další oblasti. Ukáže také nové cesty, které umožní naplnit svět emocemi.

Společnost Sony se také snaží snížit dopad své expozice na životní prostředí tím, že znovu využívá materiály z loňského roku a používá uspořádání, které snižuje nutnost stavby velkých konstrukcí. Kromě toho jsou informační panely ve stánku vyrobeny z „Original Blended Material*“, papírového materiálu vyvinutého společností Sony.

* Ekologický papírový materiál vyrobený z bambusu, cukrové třtiny a recyklovaného papíru s ověřeným původem.

Sony představuje Torchlight

Společnost Sony představuje Torchlight, nový přelomový pokročilý vizualizační prostor s nejnovějšími vlastními technologiemi společností skupiny Sony ve spolupráci s Unreal Engine společnosti Epic Games, nejotevřenějším a nejpokročilejším 3D nástrojem na světě pro práci v reálném čase. Torchlight umožňuje filmařům vytvářet digitální scény ještě před hlavním natáčením, a to v praktickém virtuálním prostředí s využitím Unreal Engine a virtuálních kamer, včetně sady virtuálních produkčních nástrojů, která plynule propojuje virtuální prostředí s produkcí na place s využitím digitální filmové kamery Sony VENICE. Kromě toho budou mít tvůrci přístup k různým patentovaným technologiím Sony včetně mobilního systému snímání pohybu „mocopiTM“. Tyto a další technologie jsou začleněny do pracovního postupu v Torchlight a podporují tvůrce, aby mohli v reálném čase popustit uzdu své kreativitě.

* Další podrobnosti naleznete v tiskové zprávě: https://www.sonypictures.com/corp/press_releases/2024/0104

Budoucnost tvorby obsahu – virtuální produkce

Společnost Sony podporuje rozvoj virtuální produkce (Virtual Production), nové formy tvorby obsahu, a to od technologického vývoje až po poskytování produkčních řešení. V této oblasti společnost Sony kombinuje pokroky ve svých zobrazovacích, snímacích a zobrazovacích technologiích a využívá vykreslování v reálném čase pomocí herních enginů. Společnosti Pixomondo, Sony PCL a SPE poskytují komplexní kreativní služby a scénickou infrastrukturu po celém světě, aby pokryly celý výrobní proces, od předprodukce, přes natáčení na place s využitím virtuální produkce až po postprodukci.

Zapojení fanoušků: Díky integraci reálných a virtuálních zážitků pro fanoušky

Společnost Sony Interactive Entertainment představuje nejnovější řadu hardwaru PlayStation 5, která zahrnuje inovativní produkty, jako je nová konzole PlayStation 5 v menším provedení, ovladač PlayStation PortalTM, bezdrátová sluchátka Pulse ExploreTM, ovladač AccessTM a připravovaná bezdrátová náhlavní souprava Pulse EliteTM. K vidění bude také kolekce stylových kovových krytů na konzoli PS5 Deep Earth a bezdrátové ovladače DualSense. Účastníci si na stánku mohou také vyzkoušet Gran Turismo 7 na PS5 i PlayStationVR2 (PS VR2) v pohlcujících závodních boxech a také si prohlédnout zbrusu nový režim No Return ve hře The Last of UsTM Part II Remastered od Naughty Dog, která vychází 19. ledna.

Nové zapojení fanoušků s pomocí technologií a zábavy

Společnost Sony rozvíjí iniciativy zaměřené na zapojení sportovních fanoušků. Společně s fotbalovým klubem Manchester City v současné době společnost Sony provádí testování konceptu (PoC – „proof of concept“), jehož cílem je poskytovat nové služby, které vytvoří globální online komunitu fanoušků. Beta verze služby bude pro fanoušky spuštěna později v tomto roce. Uzavřené testování již začalo a fanoušky projekt zaujal a nadchl. Na stánku si návštěvníci mohou prohlédnout nový obsah z virtuálního stadionu Etihad a zapojit se do zážitků a sdílet svou vášeň pro tým a hráče.

Divize společnosti Sony zaměřené na sport představují společné iniciativy s několika významnými sportovními společnostmi po celém světě, které spojují optické sledování Hawk-Eye Innovations, technologii vizualizace dat Beyond Sports a odborné znalosti společnosti Pulselive v oblasti zapojení fanoušků, aby vytvořily dosud nevídané zážitky pro fanoušky zaměřené na různorodé publikum, včetně mladších generací.

Pohlcující hudební zážitky nové generace

Společnost Sony Music vytváří nové příležitosti pro umělce, jak prostřednictvím herních platforem a dalších prostředí určených pro zábavu rozšířit jejich kontakt s fanoušky s využitím technologií tvorby na herním enginu a technologií virtuální produkce. Návštěvníci stánku si mohou vyzkoušet tři aplikace nové generace pohlcujících hudebních zážitků. Expozice představí využití virtuálních produkčních možností Sony a Unreal Editor for Fortnite (UEFN) od Epic Games při tvorbě videoklipu k písni „Jericho“ od umělkyně Iniko z Columbia Records a také Journey Through Jericho, doprovodného ostrova Fortnite založeného na tomto videu. Návštěvníci stánku si budou moci vyzkoušet také Nitewave, nový ostrov pro Fortnite zaměřený na hudbu, který byl vytvořen s pomocí UEFN. Kromě toho si budou moci zahrát AVNU: Where Music Meets, hudební destinaci pro Roblox zaměřenou na hraní her souvisejících s hudbou, výzvy a sbírání virtuálního zboží s hudbou od talentů Sony Music včetně Paula Russella, umělce z Arista Records.

Sony Pictures Virtual Reality

Společnost Sony Pictures Virtual Reality (SPVR) představuje svou nejnovější multiplatformní VR hru Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord, rozšíření světa oblíbených Krotitelů duchů. V rámci expozice se představí technologie sledování očí a zpětná vazba headsetu PS VR2, nejnovější generace náhlavní soupravy pro virtuální realitu PS5, spolu s adaptivními spouštěči ovladače PS VR2 Sense. SPVR rozšiřuje využití duševního vlastnictví společnosti SPE tím, že poskytuje pohlcující zábavu prostřednictvím výroby a distribuce VR her a zážitků po celém světě ve všech spotřebitelských kanálech, včetně zábavy v domácnostech a na nejrůznějších místech.

Poutavé vyprávění příběhů: Vytváření hmatatelných, vizuálních zážitků

Společnost Sony ve snaze poskytnout tvůrcům nové možnosti vyjádření a rozšířit hodnotu duševního vlastnictví obsahu podporuje prostřednictvím spolupráce v rámci celé skupiny PoC pro pohlcující zážitky, které využívají její snímací a interaktivní technologie. Během této ukázky si návštěvníci mohou vyzkoušet pohlcující svět Krotitelů duchů s využitím jedinečné haptické technologie Sony, snímání pohybu bez markerů a mobilního systému snímání pohybu „mocopi™“.

Kromě toho se společnost SPE zaměřuje na zábavu v různých lokalitách po celém světě, včetně thajského parku Columbia Pictures Aquaverse, který byl televizní společností CNN vybrán jako jeden z nejlepších nových zábavních parků na světě. Tato výstava představuje video z těchto iniciativ, včetně první vlastní provozované zábavní destinace Wonderverse, kterou studio otevírá v lednu tohoto roku v oblasti Chicaga.

Nové tvůrčí prostory: Budoucnost definuje více prostorů pro okamžiky 

„Safety Cocoon“ je koncept, který má zvýšit bezpečnost vozidla tím, že sleduje prostor kolem vozidla v rozsahu 360 stupňů v různých situacích každodenního provozu a umožňuje řidiči včas reagovat a vyhnout se riziku. Na stánku se návštěvníci mohou seznámit s různými snímacími technologiemi společnosti Sony, které tento koncept pomáhají realizovat. Prostřednictvím rozlišení a citlivosti, které překonávají lidské oko, si snímací technologie společnosti Sony kladou za cíl zvýšit bezpečnost tím, že budou sloužit jako oči pro systém mobility a přispívat k poskytování nových zážitků z mobility.