Kasina a sázkové kanceláře už nejsou jen místem pro fanoušky, ale partnerem klubů a lig po celém světě. Pro zahraniční casina pro české hráče je ale důležité najít ten správný klub nebo hráče, kterého budou sponzorovat, aby si vytvořili pozitivní image. Marketingové kampaně jednotlivých společností se zaměřují na hledání co největšího publika v regionech, kde působí, a na to, jak si budují pověst prostřednictvím partnerství s renomovanými kluby. Pražská kasina nejsou výjimkou. Pojďme tedy toto téma prozkoumat podrobněji.
Proč online kasina sponzorují fotbalové kluby?
Hazardní společnosti sponzorují fotbalové kluby z několika důvodů. Tím nejzřejmějším je, že jim to dává spoustu příležitostí, jak přilákat potenciální zákazníky. Kasino, které má smlouvu s fotbalovým klubem, umístí své logo na dresy týmu, což znamená, že ho uvidí miliony lidí po celém světě.
Tímto způsobem se může relativně neznámá značka dostat do povědomí široké veřejnosti mnohem více. Jak víme, fotbal pravidelně sledují více než dvě miliardy lidí. Je tedy mnohem jasnější, proč jsou online kasina ochotna platit potenciálním zákazníkům obrovské částky v podobě klubů.
Ještě důležitější je, že fotbaloví fanoušci jsou téměř stejným publikem, na které se snaží zaměřit hazardní společnosti. Jsou to obvykle mladí lidé, kteří se zajímají o sport a mají dostatečné příjmy. Jinými slovy, jsou to právě tito lidé, u nichž je největší pravděpodobnost, že budou hrát hazardní hry.
Sponzorování fotbalového klubu navíc může pomoci změnit postoj lidí k hazardnímu průmyslu. Tím, že se společnost provozující hazardní hry spojí s jejich oblíbeným podnikem, může přispět ke zlepšení svého obrazu v očích veřejnosti. Fanoušci mají tendenci důvěřovat značkám, které sponzorují jejich oblíbené sportovní týmy. Pokud byly značky prověřeny týmem a byly natolik dobré, že sponzorují důležité události, znamená to, že mají vynikající pověst a jsou bezpečné.
Hazardní společnost může využít sponzorství fotbalového klubu k získání pozitivního ohlasu v tisku. Společnost může například věnovat peníze akademii klubu nebo sponzorovat hráče, který v akademii trénoval. To pomáhá online kasinům, aby byla vnímána jako něco víc než jen bezejmenné společnosti, kde lidé hrají hazardní hry.
Jaké jsou výhody pro fotbalové kluby?
Kromě zřejmého finančního přínosu existuje řada dalších důvodů, proč mohou kluby chtít spolupracovat s hazardními společnostmi.
Jedním z nejdůležitějších je, že jim to může pomoci oslovit nové publikum. Například provozovatel online kasina může využít svou databázi zákazníků k prodeji vstupenek a zboží lidem, kteří by se jinak o fotbal nezajímali.
To může také pomoci pozvednout online hazardní průmysl v očích veřejnosti. Spojením s oblíbenou institucí, jako je fotbalový klub, může hazardní společnost pomoci změnit vnímání tohoto odvětví lidmi.
Kasina a sázkové společnosti vědí, že sponzorské smlouvy, které uzavírají s fotbalovými kluby, jim umožňují oslovit tak široký trh lidí, kteří mohou být jinými způsoby hůře dosažitelní.
Fanoušci jednotlivých týmů a lig, v nichž hrají, tvoří v každé zemi obrovské procento populace. Možnost propagovat se po boku klubů a hráčů, které fanoušci každý týden sledují, jim umožňuje být první destinací, když si člověk vybere své oblíbené kasino.
To dobře funguje i pro kluby, které mohou přilákat uživatele kasina do svého klubu tím, že propůjčí své jméno hrám a reklamám. Tímto způsobem mohou kluby získat přístup na různé trhy, které mohou být hůře dostupné, a vědět, že mohou přitáhnout pozornost celého světa a rok co rok soutěžit s největšími kluby o fanoušky a další příjmy.
Kolik kluby dostávají zaplaceno?
Přesná částka, kterou jednotlivé kluby dostávají ze sponzoringu hazardních her, není známa, protože je obvykle mezi klubem a sponzorem utajována. Na základě zpráv z respektovaných bulvárních deníků však lze učinit několik téměř realistických odhadů.
Podle deníku Daily Mail se celková hodnota těchto smluv odhaduje na 100 milionů liber ročně. To je ohromující číslo, ale je mnohem srozumitelnější, když téměř 50 % všech týmů v anglické Premier League má za sponzory hazardní společnosti. Za těchto okolností je těžké si představit, že by hazardní průmysl neměl zájem sponzorovat fotbalové kluby. Koneckonců se odhaduje, že roční obrat online hazardních her ve stejné Velké Británii činí přibližně 5 miliard liber.
Sponzorské smlouvy s kasiny ve světě fotbalu
Sponzorské smlouvy jsou dalším způsobem, jak jsou obě odvětví propojena.Online kasina jsou vždy ochotna sponzorovat fotbalové ligy a týmy ve snaze oslovit své cílové publikum. Když je značka kasina spojena s populární fotbalovou ligou nebo týmem, její známost se výrazně zvyšuje.
V tomto případě se fotbalové sponzorské smlouvy osvědčily jako účinná marketingová strategie pro online kasina. Jak tento trend nabírá na síle, vidíme stále více značek online kasin spolupracovat s významnými fotbalovými týmy a ligami.
Na druhé straně fotbalové kluby a ligy využívají této příležitosti k získání kapitálu. Kluby pak mohou kapitál z trhu online kasin využít ke zlepšení svého zázemí a infrastruktury. Provozovatelé se postavili do řady, aby nabídli své sponzorské smlouvy ligám, týmům a dokonce i jednotlivým sportovcům a upozornili tak na své značky.
V mnoha případech jsme svědky toho, že se sportovci nebo týmy stávají ambasadory značky provozovatelů hazardních her. To může zahrnovat nošení triček s logem kasina a také dává profesionálním hráčům příležitost generovat další příjmy. Je tedy zřejmé, že tento trend je výhodný jak pro kasina, tak pro fotbalové kluby.
Uvidíme, kam až tento trend v budoucnu zajde, ale rozhodně se vyplatí jej bedlivě sledovat. Kromě toho kasina platí sportovním týmům za odkazy na svých webových stránkách, sociálních sítích a často spouštějí reklamy s hráči populárních klubů.
I když se ne všichni lidé, kteří tyto marketingové strategie uvidí, stanou zákazníky, mnozí se jimi stanou, což povede ke vzniku celé řady nových hráčů na webových stránkách kasina.
Obrovský reklamní dosah
Snad nejdůležitější motivací pro kasino, aby sponzorovalo fotbalový klub, je reklama a uznání značky, které to přinese, zejména pokud změní značku stadionu a umístí jméno a logo kasina na dresy hráčů.
Koneckonců, fotbalové týmy mají vždycky zaryté fanoušky – a čím je fotbalový tým slavnější, tím více lidí bude sledovat jeho zápasy a věnovat pozornost názvu kasina. To zase může pomoci zvýšit povědomí o značce kasina a potenciálně vést k většímu počtu zákazníků.
Toto organické zvýšení návštěvnosti v důsledku sponzoringu může být mnohem účinnějším propagačním nástrojem než drahé televizní reklamy a pronájmy billboardů.
Pokud sponzorská smlouva trvá několik let, může se název kasina dokonce stát v myslích fanoušků synonymem pro fotbalový tým, což zajistí dlouhodobou věrnost značce.
Zlepšení reputace
Další výhodou sponzorování fotbalových týmů online kasinem je, že je fanoušci klubu budou nevyhnutelně považovat za důvěryhodné a legitimní místo pro hazardní hry. To zase může vážně posílit jejich pověst, zejména pokud jsou na scéně úplně nová.
Vzhledem k tomu, že na internetu působí tolik podvodných kasin, může být pro hráče někdy obtížné důvěřovat provozovateli, což jim může zabránit v registraci. Skutečnost, že jejich oblíbený fotbalový klub spolupracuje s online kasinem, jim však pomůže uklidnit mysl, protože je velmi nepravděpodobné, že by fotbalový tým dovolil pochybnému provozovateli, aby ho sponzoroval. To může být výhoda jak pro fanoušky, tak pro kasina, protože jim to pomůže najít seriózní kasino, pokud chtějí hrát online.
Štědré bonusy pro fanoušky
Mnoho online kasin má v dnešní době také sekci sportovního sázení, která nabízí různé nabídky sázek na významné sportovní události, jako jsou fotbalové zápasy. Pokud některé z těchto kasin sponzoruje fotbalový klub, může pak z tohoto spojenectví těžit a nabídnout řadu atraktivních promoakcí, které hráče potěší a budou je s větší pravděpodobností vyžadovat.
Z toho mohou opět těžit jak fotbaloví fanoušci, tak kasina, protože to dodá zápasu vzrušení a kasinu přinese další příjmy.
To jsou hlavní důvody nárůstu sponzoringu fotbalových týmů ze strany kasin a s rostoucím trhem je pravděpodobné, že v blízké budoucnosti bude přibývat sponzoringu kasin všeho druhu.
Exkluzivní fotbalové automaty pro kluby
Automaty, stejně jako okamžité hry, jsou jednou z nejoblíbenějších kategorií online kasinových her. Krása této kategorie her spočívá v tom, že je známo, že poskytuje nebývalou rozmanitost herních témat. Vývojáři videoher zvládli umění tematizovat video sloty na cokoli, včetně fotbalu.
Fotbaloví fanoušci, kteří se zajímají o kasinové hry, nemají nouzi o videoloty s fotbalovou tématikou. Tyto hry jsou k dispozici ve všech možných variantách a podobách a každá z nich se od ostatních liší. Několik předních světových vývojářů videoher má rozsáhlé portfolio her s fotbalovou tematikou připravené k distribuci do online kasin. Celtic, Arsenal a Real Madrid mají své vlastní exkluzivní výherní automaty, což nepochybně přispívá k jejich popularitě a láká jejich fanoušky do online kasin.
Tyto hry nabízejí fotbalovým fanouškům nový způsob interakce s jejich oblíbeným sportem. Doporučené výherní automaty s fotbalovou tématikou od gamblingsites.com jsou skvělým výchozím bodem, pokud jste fotbalovým fanouškem, ale ve světě kasin jste nováčkem.
Smlouvy online kasin s nejlepšími kluby
Některé z největších klubů na světě jsou sponzorovány kasiny. Zákony, kterými se řídí jednotlivé týmy v závislosti na jejich umístění, určují, jak lze sponzora využít.
- Real Madrid
Společnost KOK Sports začala sponzorovat španělské giganty v roce 2020 a stala se oficiálním partnerem klubů pro sázení v Asii. Asijská firma provozuje také online kasina a nyní může ve spolupráci s Realem Madrid vytvářet jedinečný obsah.
Díky spojení s globálními superhvězdami, jako jsou Vinicius Júnior , Karim Benzema a Luka Modrić, může společnost využít fotbalové fanoušky, kteří poskytují obrovské množství příznivců Realu Madrid po celém světě.
Obě společnosti mohou vzájemně vstoupit na své trhy, budovat si reputaci v Asii a zvyšovat svůj podíl na trhu.
- Manchester City
Manchester City, jeden z největších anglických týmů a úřadující šampion Premier League, je v současné době sponzorován společností Melco, která se zabývá moderními kasinovými hrami a zábavou.
Jedná se o čínskou společnost, která působí po celém světě a je kótována na trhu NASDAQ. Provozuje několik různých kasin v Macau a na Filipínách a také rozsáhlou online pobočku.
Obě společnosti mohou opět spojit své cílové trhy, přičemž Manchester City získá větší publicitu na asijském trhu a společnost Melco může získat zákazníky a trhy díky vazbám na úspěšný tým složený ze superhvězd, jako jsou Erling Haaland, Kevin De Bruyne a Ederson.
- Paris Saint-Germain
Francouzský klub, který se žene za evropskou slávou, je další stránkou sponzoringu kasina. Oficiálním sponzorem je značka Kindred Groups Unibet, která v následujících třech letech vyplatí přibližně 5 milionů liber za sezónu.
Unibet využil svých vazeb na PSG k výraznému rozšíření svých aktivit a přítomnosti ve Francii, kterou považuje za klíčový růstový trh v Evropě.
Spojení s PSG znamená spojení s některými z nejžádanějších hráčů na světě. Neymar, Mbappé a Messi reprezentují francouzský klub a mají obrovský globální dosah pro jakoukoli společnost, která je sponzoruje nebo klub, za který hrají.
Jaká jsou rizika pro kluby?
Ačkoli partnerství s hráčskou společností nepochybně přináší určité výhody, existují také určitá rizika, kterých by si kluby měly být vědomy. Nejzřejmější je, že to může poškodit pověst klubu. Pokud se hazardní společnost zaplete do skandálu, může to na klub vrhnout špatné světlo.
Existuje také riziko, že by se vztah mohl pokazit. Pokud hazardní společnost odstoupí od sponzorské smlouvy, může to klub dostat do obtížné finanční situace. V neposlední řadě existuje riziko, že klub bude s hazardem příliš úzce spojen.
To by mohlo vést k tomu, že klub ztratí příznivce, kteří jsou proti hazardu. Celkově se zdá, že výhody partnerství s hazardní společností převažují nad riziky. Je však důležité, aby si kluby před uzavřením jakékoli dohody uvědomily rizika.
Předpověď do budoucna
Je zřejmé, že vztah mezi hazardními hrami a fotbalovým průmyslem je velmi úzký. Obě odvětví mají vzájemně výhodné partnerství, které pomáhá podporovat a rozvíjet oba podniky. Fotbaloví fanoušci mohou využívat množství možností hazardních her včetně online automatů, nabídek sponzorů a výherních automatů s fotbalovou tematikou. Tento vztah se bude v budoucnu pravděpodobně dále prohlubovat, protože obě odvětví hledají nové způsoby, jak přilákat a udržet zákazníky. Mezi inzerenty je samozřejmě spousta konkurentů, na 2. místě po fotbale je poker, kasina velmi často inzerují na turnajích a další. O tom v dalších článcích. Nyní se můžete seznámit s nadcházejícími českými pokerovými turnaji.
titulní ilustrační foto