Rok 2023 Ferrari #50 499P co říkají Fuoco, Molina a Nielsen

Vizitkou Ferrari 499P s číslem 50 byla pole position při jeho debutu ve FIA WEC, když v prvním kole v Sebringu zajel nejrychlejší kvalifikační čas. Antonio Fuoco, Miguel Molina a Nicklas Nielsen tento výsledek zopakovali i v Le Mans, když získali Hyperpole. Tyto výsledky, spolu se čtyřmi umístěními na stupních vítězů v sezóně, zajistily posádce třetí místo v hodnocení jezdců a přispěly k druhému místu Ferrari v Poháru konstruktérů.

Sebring a Le Mans

„Sebring a Le Mans pro mě budou vždy dva speciální víkendy,“ řekl Fuoco, jehož kvalifikační kola mu vynesla první místo na startovním roštu v USA a Francii. „V Americe jsme se po půl století objevili s prototypem Ferrari. Bylo tam mnoho neznámých, protože jsme se poprvé setkali se soupeři a startovat jako první v závodě byl dobrý způsob, jak začít. V Le Mans jsme byli středem pozornosti. Když jsem vystoupil z vozu 499P s pole position v kapse, byl jsem opravdu nadšený.“

Jezdec, jehož sportovní vzdělání probíhalo v jezdecké akademii Ferrari, dokázal naplno využít potenciál vzpínajícího se koně hypersportu. V čem spočívalo tajemství?

„Přiznávám, že ‚horké‘ kolo nikdy nebylo mou silnou stránkou, ale letos jsme tvrdě pracovali na každém aspektu kvalifikace a hodně jsem se zlepšil, stejně jako v závodním tempu,“ vysvětlil 27letý jezdec. Rok 2024? Vzhledem ke zvýšenému počtu hyperaut to bude ještě náročnější sezóna, takže start z čela by mohl být ještě rozhodující.“

Koncept týmové práce

Soutěžit ve vytrvalosti je cvičení, které zahrnuje nejen snahu o nejlepší výkon, ale také vynikající interakci s týmovými kolegy, jak zdůraznil Molina:

„Koncept týmové práce je zásadní. S Antoniem jsme sbírali zkušenosti již v roce 2022 a rok ve FIA WEC jsme zakončili vítězstvím v Bahrajnu s vozem Ferrari 488 GTE. Letos tedy šlo o to pokračovat v cestě, kterou jsme již našli, a dále ji vylepšovat.“ Čtyřiatřicetiletý španělský jezdec dodal: „S Nicklasem jsem však teprve začínal a okamžitě jsme si skvěle rozuměli. Rovnováha v posádce, a to jak u modelů 499P číslo 50, tak u modelu 51, je zásadním klíčem, který nám umožňuje vyjádřit potenciál vozu.“

Pro Nielsena byl červený „příliv“ pod stupni vítězů v Monze jedním z nejzajímavějších obrazů roku, když uprostřed léta skončili jezdci s vozem 499P číslo 50 v pátém kole sezóny na druhém místě. „Cítili jsme vřelost 65 000 diváků na tribunách, z nichž mnozí v červeném oblečení mávali vlajkami se vzpínajícím se koněm,“ vzpomíná šestadvacetiletý Dán. „Byla to velká radost závodit s Ferrari na nejslavnějším a nejhistoričtějším italském okruhu a být svědkem té poslední invaze na trati.“

 

Zdroj: Scuderia Ferrari