Renault oznamuje osm nových modelů pro ziskovější růst na mezinárodních trzích

  • Značka Renault představuje svůj „International Game Plan 2027“ v rámci plánu Renaulution.
  • Renault investuje 3 miliardy eur do uvedení osmi nových modelů mimo Evropu, včetně pěti vozů ze segmentů C a D, aby do roku 2027 umístil značku v segmentech vytvářejících největší hodnotu.
  • Mimo Evropu chce Renault do roku 2027 prodávat jedno ze tří vozidel v elektrické nebo hybridní verzi.
  • Této produktové ofenzívy bude dosaženo pomocí dvou platforem, které vytvářejí hodnotu pro zákazníky a které umožní značce být konkurenceschopnější:
    • Nová modulární  platforma  skupiny  Renault,  která  je  velmi  flexibilní a víceenergetická, určená pro čtyři různé regiony: Latinská Amerika, severní Afrika, Turecko a Indie.
    • Platforma CMA (Compact Modular Architecture) určená pro segmenty D a E, která vznikla v Jižní Koreji ve spolupráci se společností Geely.
  • Cílem značky Renault je do roku 2027 zdvojnásobit čisté tržby na prodaný kus mimo Evropu ve srovnání s rokem 2019.

Renault Niagara Concept

Renault Niagara Concept dokonale ztělesňuje moderního ducha značky pro mezinárodní trhy. Předznamenává novou generaci modelů Renault, které budou uvedeny na trh mimo Evropu v období do roku 2027. Všechny budou mít DNA značky Renault a zároveň budou přizpůsobeny potřebám našich místních zákazníků.

Kardian je prvním z osmi sériových modelů, které budou představeny.

HISTORICKÉ KOŘENY MIMO EVROPU

Renault je nejprodávanější francouzskou automobilovou značkou na světě se 43 % mezinárodních prodejů, které v roce 2022 dosáhly celkem 634 124 kusů. Pět z jejích deseti nejvýznamnějších trhů bylo v loňském roce mimo Evropu: Brazílie (2. místo), Turecko (4. místo), Indie (5. místo), Jižní Korea (8. místo) a Kolumbie (9. místo). Renault začal vyrábět automobily v mnoha regionech světa s vysokou mírou integrace již dávno. Již od 50. let 20. století Renault chápal, že je důležité vyrábět své vozy přímo v místě – v blízkosti zákazníků. Například závod Santa Isabel se sídlem v argentinské Córdobě vyrábí od roku 1955 vozy určené převážně pro další jihoamerické trhy. Ve skutečnosti má Renault historické a loajální vztahy se sítí více než 4 000 dealerů mimo Evropu. Značka také rozšířila svou mezinárodní působnost o tři inženýrská centra a čtyři designová centra, včetně jednoho se sídlem v Brazílii. V současné době pracuje pro značku Renault mimo Evropu 35 000 talentů.

ZISKOVÁ PRODUKTOVÁ OFENZÍVA V HLAVNÍCH REGIONECH

Renault otevírá více než jen novou kapitolu své mezinárodní historie. Je to nový život, vycházející z Renaulution, který přichází s osmi novými modely, jež budou uvedeny na trh do roku 2027. Tato ofenziva, podpořená investicí ve výši 3 miliard eur, zvýší výkonnost značky v těchto klíčových historických regionech. Renault usiluje o to, aby v roce 2027 dosáhl dvojnásobného čistého příjmu na prodaný kus mimo Evropu ve srovnání s rokem 2019.

Stejně jako v Evropě bude značka vyrovnávat svůj mezinárodní segmentový mix díky ofenzivě pěti nových produktů segmentu C a D. Zároveň posílí svou pozici v segmentu B díky modelu Kardian, který v příštím roce vstoupí na trh v Latinské Americe a Maroku.

Velkým cílem tohoto plánu, oficiálně nazvaného „Mezinárodní herní plán značky Renault 2027“, je také snížení emisí CO2 u připravovaných vozidel. Toho bude dosaženo nejprve pomocí hybridních pohonných jednotek pro budoucí modelovou řadu, ale také uvedením elektrických modelů E-Tech v několika mimoevropských zemích, jako je Megane E-Tech electric, který je již k dispozici v Brazílii a Turecko. Cílem společnosti Renault je tedy do roku 2027 prodávat jeden ze tří vozů s elektrickou nebo hybridní verzí mimo Evropu.

„Vzhledem k tomu, že obnova našich produktů v Evropě přináší ovoce, hodláme nyní značku více globalizovat a zvýšit její ziskovost. Renault tak nyní přechází do ofenzívy mimo Evropu, kde do roku 2027 uvede na trh osm nových vozů založených na sníženém počtu platforem, které budou sdíleny napříč regiony, a tím posílí naše synergie.“ Fabrice Cambolive, generální ředitel značky Renault

NOVÁ MODULÁRNÍ PLATFORMA SKUPINY RENAULT S MEZINÁRODNÍ PŮSOBNOSTÍ

Aby byl Renault ještě konkurenceschopnější a maximalizoval synergie napříč globálními regiony, přizpůsobí svou nabídku díky nové modulární platformě skupiny Renault s mezinárodním rozsahem. Tato platforma bude sestavena ve čtyřech průmyslových regionech: Latinská Amerika, Turecko, Maroko a Indie. Obsahuje nastavitelnou a flexibilní architekturu, která umožňuje velkou rozmanitost týkající se:

  • Délka vozidla se pohybuje mezi 4 a 5 metry.
  • Rozvor se 4 možnostmi od 2,6 do 3 metrů
  • Zadní jednotky se 3 délkami
  • Zdroje energie a nové pohonné jednotky, jejichž cílem je vyšší účinnost, pokud jde o spotřebu a emise CO2: ICE, flex fuel (E100), LPG, mild hybrid advanced (48V) a full hybrid, pro pohon předních i všech čtyř kol.

Extrémní všestrannost této platformy nám umožní nabídnout zákazníkům velmi odlišné karoserie a siluety. Chcete-li ocenit rozmanitost vozidel založených na této nové platformě skupiny Renault, stačí se podívat na Kardian, kompaktní SUV segmentu B, a Niagara Concept, pick-up poháněný novou hybridní technologií E-Tech 4WD. Tato platforma bude těžit z nejnovější generace elektrických a elektronických architektur, kompatibilních se všemi současnými i budoucími předpisy.

„Vlastní architektura této nové modulární platformy skupiny Renault je mimořádně flexibilní a konkurenceschopná. Umožní nám nabídnout našim zákazníkům z celého světa vozidla s vysokou hodnotou, efektivitou a odpovídajícími technologiemi. To je výhoda, která nám umožní odlišit se od konkurence a zahájit celosvětovou ofenzívu s širokou nabídkou vozidel. Tyto vozy se budou vyznačovat novou identitou značky Renault a budou nabízet technologie pohonu vhodné pro potřeby každého, přičemž zákazníkům umožní spotřebovávat méně energie, poskytnou vynikající požitek z jízdy, pohodlí a život na palubě zakořeněný v DNA naší značky.“ Bruno Vanel, viceprezident značky Renault pro výkonnost produktů

PLATFORMA CMA URČENÁ PRO SEGMENT VYŠŠÍ TŘÍDY V JIŽNÍ KOREJI

Platforma CMA – Compact Modular Architecture – je založena na partnerství, které skupina Renault a skupina Geely Holding podepsaly v roce 2022. Platforma bude využívána pro modely segmentu D a E vyšší třídy, s pohonem dvou a čtyř kol, které budou ve většině případů k dispozici s hybridními pohonnými jednotkami. Tyto vozy budou navrženy inženýrským centrem umístěným v Soulu a vyráběny v závodě v Pusanu. První vůz Renault Korea Motors vyvinutý na této platformě bude představen v příštím roce.

RENAULT NIAGARA CONCEPT ZTĚLESŇUJE TUTO MEZINÁRODNÍ OFENZÍVU

Niagara Concept představuje nový krok v mezinárodní historii značky Renault, který přináší svěží vzduch a modernost. Díky své velmi silné osobnosti, bujným a naprosto moderním liniím je tento koncept náhledem do stylu budoucí řady Renault, která bude postavena na nové modulární platformě skupiny Renault. Niagara Concept je tvrdý a silný, zároveň sofistikovaný a plný technologií. Láká vás k cestování bez omezení.

Svými velkorysými křivkami a vybroušenými detaily ztělesňuje hodnoty značky Renault a odráží její nový designový jazyk, který je emocionální i technologický. Mřížka chladiče je robustní a zároveň moderní. Byla vybroušena jako tělo minerálu s jedinečným 3D efektem. Písmena tvarující název Renault mají povrchovou úpravu „pixel-art“, která je do značné míry inspirována popkulturou. Soustava světlometů ve tvaru obočí je živá, expresivní a rozhodně technická.

Díky výraznému čelnímu skluzu, mimořádně vysoké světlé výšce, odpružení s dlouhým zdvihem a dostatečným předním i zadním úhlem náklonu se Niagara Concept zrodila pro jízdu v těch nejextrémnějších podmínkách. Vyzařují z něj ty nejsilnější kódy patřící do světa pick-upů.

Samotná vertikální příď působí velitelsky a ukazuje sílu. Její široká ramena kolem horní části karoserie dodávají drsný vzhled. V zadní části přináší sklon střešní linie a strmý sloupek čtvrtého okna energický, sportovní dojem.

Niagara Concept je pokryta kamufláží inspirovanou liniemi a vzory loga značky. Barvy podtrhují mnohostrannost vozu: zelená poukazuje na dobrodružství, žlutá na jeho sportovní nádech, světle šedá na techničnost a černé pozadí na výkon.

„Niagara Concept ztělesňuje styl budoucí mezinárodní modelové řady značky Renault. Robustní a mohutný koncept s předimenzovanými a bujnými liniemi je zároveň sofistikovaný a nabitý technologiemi. Je příslibem neomezené cesty.“ Gilles Vidal, viceprezident Renault Design

Koncept Niagara je postaven na nové ultraflexibilní platformě skupiny Renault a jeho jízdní komfort je výjimečný. Jeho pohonné ústrojí je účinné díky technologii E-Tech Hybrid 4WD a dvojímu technickému nastavení: mild-hybridní pokročilé (48V) pohonné jednotce vpředu a přídavnému elektromotoru vzadu. Ve výsledku je Niagara Concept optimalizovaným terénním výkonným modelem s pohonem 4WD. Polovinu každodenních jízd zvládne v plně elektrickém režimu, který výrazně snižuje emise CO2.

Renault Niagara Concept předznamenává další mezinárodní modely, které Renault uvede na trh do roku 2027.

 

Zdroj: Renault Česká republika