Program Human First, vize společnosti Renault v oblasti bezpečnosti

  • V rámci strategického plánu Renaulution se Renault snaží stát plnohodnotnou technologickou společností a zaměřuje se na tři klíčové oblasti – elektrifikaci (s technologií E- Tech), konektivitu (prostřednictvím partnerství značky se společností Google) a bezpečnost.
  • Program Human First demonstruje závazek společnosti Renault zvyšovat bezpečnost řidičů, cestujících a ostatních účastníků silničního provozu na celém světě.

Více než 50 let výzkumu v oblasti bezpečnosti

Společnost Renault již více než 50 let optimalizuje stávající a vyvíjí nové bezpečnostní systémy. Od roku 1970 podala značka více než 2 000 bezpečnostních patentů. Podle Stéphana Buffata, který řídí Laboratoř nehodologie, biomechaniky a lidského chování (LAB), pomohla tato práce spolu s opatřeními francouzského úřadu pro bezpečnost silničního provozu a následných vlád zachránit 350 000 životů a ochránit před zraněním až 5,8 milionu lidí.

Program Human First, vize společnosti Renault v oblasti bezpečnosti

Společnost Renault zahájila v roce 2023 program Human First, aby představila široké veřejnosti všechny své bezpečnostní iniciativy a vystupovala jako technologická značka zaměřená na lidi. Tento program – výsledek spolupráce inženýrů, bezpečnostních expertů, produktových manažerů, LAB a pracovníků první pomoci (hasičů) – a nejnovější technologický vývoj – například umělá inteligence – společně dávají společnosti Renault jedinečnou šanci vyniknout.

Přístup společnosti Renault přesahuje rámec navrhování bezpečných automobilů – jde o ochranu všech, nejen řidičů. Společnost Renault se zavázala zajistit bezpečnost všech na silnicích v době, kdy se alternativní dopravní řešení (jako jsou elektrokola a elektrokoloběžky) stávají stále populárnějšími a kdy lidé střídají chůzi, jízdu na kole a jízdu autem se svou rodinou, přáteli a kolegy.

„Přístup společnosti Renault k bezpečnosti a značné investice do výzkumu a vývoje souvisejícího s bezpečností účinně ilustrují její přechod od tradičního výrobce automobilů k přední společnosti v oblasti služeb mobility a technologií.“ Arnaud Belloni, viceprezident značky Renault pro globální marketing

Program Human First se zaměřuje na tři klíčové priority související s bezpečností:

 Prevence nehod prostřednictvím vývoje pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS) a bezpečnostního vybavení: Více než 36 systémů ADAS a 60 prvků bezpečnostní výbavy se používá v celé modelové řadě Renault a pomáhá předcházet a snižovat závažnost kolizí a zranění.

  • Efektivnější zvládání dopravních nehod díky navázání jedinečného partnerství s hasiči v celé Evropě: Bylo vyškoleno více než 5 000 hasičů ve 33 zemích a byly vyvinuty významné inovace v oblasti řízení po nehodě (například Fireman Access a QRescue Renault), které pomáhají záchranářům pracovat mnohem efektivněji.
  • Snížení počtu nehod díky značným investicím do výzkumu a vývoje, ale take díky vývoji palubních technologií, jako jsou Safety Score a Safety Coach, a propojených služeb.

 

Komplexní mezinárodní komunikační kampaň

Tento program bude ústředním bodem kampaně, která bude v letošním roce nasazena v širokém spektru kanálů. V televizi bude odvysíláno 30sekundové video a na různých digitálních platformách poběží unikátní dokument o spolupráci hasičů a společnosti Renault.

Video pečlivě připravené společnostmi Publicis Conseil a Renault bylo vyrobeno společností Les Réalité a odvysíláno ve francouzské televizi v rámci série lednových předsevzetí společnosti Renault. Video je natočeno z pohledu řidiče a ukazuje různé účastníky silničního provozu (včetně chodců, cyklistů a motorkářů) v různých situacích. Řidička na konci videa vystupuje z auta a stává se přitom chodcem. Tento posun divákům připomíná, že lidé mohou využívat a využívají silnice různými způsoby a že technologie Renault (pokročilé asistenční systémy pro řidiče, QRescue a Safety Coach) pomáhají učinit naše silnice bezpečnějším místem pro všechny a za všech okolností.

Kampaň bude nasazena v Evropě, kde poběží v televizi, a to konkrétně ve Francii, Itálii, Španělsku a Německu a na digitálních platformách jinde na kontinentu, koncem roku 2023 pak v Latinské Americe a Indii.

 

Zdroj: Renault Česká republika