
Ve čtvrtek 21. ledna 2021 v sérii zvláštních etap během tohoto týdne Rallye Monte Carlo. Bude to poprvé, kdy Esteban bude řídit A110S jako oficiální jezdec týmu Alpine F1 a jeho první účast v soutěži. Esteban projede v den zahájení 89. Rallye Monte-Carlo dvěma etapami jako oficiální VIP vůz, zahájí soukromou testovací jízdou, aby plně pochopil A110S v jedinečných podmínkách rally.
Rallye Monte Carlo
Rallye pak začíná oficiálním startem ve čtvrtek ve 13:10 v Gap v Provence-Alpes-Côte d’Azur. Esteban absolvuje rychlostní zkoušku SS1, 20,58 km dlouhou trasu ze Saint-Disdier do Corps a SS2 mezi Saint-Maurice a Saint-Bonnet 70 minut před oficiálním závodem jezdců mistrovství světa v rally společně se svými krajany Sébastienem Ogierou, úřadujícím mistrem světa a Pierrem-Louisem Loubeta, který trénuje s Estebanem v zimní mimosezóně.
Francouz bude mít své závodní číslo # 31 vyvedené na modelu A110S. Alpine má v letošním Rallye Monte-Carlo pět silných účastníků ve třídě RGT s Cédricem Robertem, Emmanuelem Guigou, Philippe Baffounem, Pierrem Raguesem a Raphaëlem Astierem, kteří během čtyř dnů pilotují vozy Alpine A110 Rally.

ESTEBAN OCON: „Je to fantastická příležitost a rozhodně se nemůžu dočkat, až poprvé zažiji Rallye Monte-Carlo. Tato legendární událost je perla v kalendáři motoristického sportu a vím, jak zvláštní bude být její součástí. Těším se, až budu řídit krásný Alpine A110S. V říjnu jsem poprvé vyzkoušel A110 třemi koly Nordschleife. Byl to úžasný den; velmi pohodlná a živá jízda. Zrozené se pro tento druh výzvy s úzkými serpentinamj a horskými průsmyky. Rallye pro mě byla vždy snem, takže jízda s A110S v Monte Carlu je skvělý způsob, jak začít rok. “
PATRICK MARINOFF, ŘEDITEL ALPINE CARS: „Toto je náš první počin spojující Alpine Cars a Alpine F1 Team s účastí Estebana na Rallye Monte Carlo v roce 2021. Alpine zaznamenalo v rally pozoruhodnou historii, zejména zde v Monte Carlu. Je to tedy ideální místo, kde se může náš pilot F1 nejlépe seznámit s historií této značky a zároveň si užít a vzrušující jízdní výkon modelu A110 na ikonických horských průsmycích, pro které byl vyroben. Alpine má v této akci dobré zastoupení a těšíme se nejen na Estebanovy etapové jízdy, ale také na to, co naše vozy během víkendu předvedou. “
ALPINE A110S
Díky vysokému výkonu motoru a soustředěnému nastavení odpružení nabízí A110S intenzivní zážitek z řízení sportovního vozu. Podvozek je vyladěn pro maximální odezvu ovládání a přesnost řízení, zatímco motor je optimalizován pro vzrušující dodávku energie. Unikátní prvky, jako jsou černá kola a emblémy karbonových vlajek, oranžové brzdové třmeny a čalounění Dinamica, odrážejí účelnost vozu. Dokonalá odezva na ovládání, vysoký výkon motoru a sofistikovaný design: A110S je nejvíce sportovní vůz Alpine.
- Výkon s turbo pohonem; 1,8litrový motor s přímým vstřikováním, charakterizovaný vysokým výkonem, okamžitou odezvou, emotivním soundtrackem, umocňuje intenzivní charakter vozu A110S. Je namontován přímo za prostorem pro pasažéry a pohonem zadních kol a je vyladěn tak, aby i při velmi vysokých otáčkách motoru pokračoval v silném tlaku vpřed.
- Sportovní podvozek; A110S představuje nový sportovní podvozek. Více zaměřený na nastavení, s pružinami, které jsou o 50 procent tužší, a stabilizátory, které jsou dvakrát pevnější, plus širší pneumatiky s novou směsí to vše přispívá k vysoké přilnavosti v zatáčkách a okamžitou odezvou při manévrování.
- Suspenze a brzdy; Dvojité lichoběžníkové zavěšení modelu A110S přispívá k jeho stabilitě při vysokých rychlostech a přesnosti ovládání. Spolu s lehkou hliníkovou karoserií tvoří zavěšení s dvojitými příčnými rameny samotný základ vozu. Vysoce výkonné brzdy, dodávané společností Brembo, jsou účinné a odolné.
ALPINE V RALLYE MONTE-CARLO
Alpine se zrodil v rallye. Vzešlo ze zakladatele Jean Rédélé’s, prvého závodního úspěchu v Evrope, zejména v Coupe des Alpes, legendární horské rally v Alpách, která testovalo člověka i stroje. V roce 1954 byla značka automobilů Alpine dobře známá.
Model A110 vstoupil na závodní scénu v 60. letech s velkým úspěchem. V roce 1969 Jean Vinatier se spolujezdcem Jean-François Jacobem skončili na Rallye Monte-Carlo třetí a o rok později Jean-Pierre Nicolas a Claude Roure zopakovali stejný výkon. V roce 1971 si Ove Andersson připsal první vítězství Alpine v Monte Carlu a vedl A110 1-2-3.
Mistrovství světa v rallye (WRC)
svoji zahajovací sezónu začalo v roce 1973, počínaje lednovou Rallye Monte Carlo. A110 dominoval, když Jean-Claude Andruet a Michele Petit zvítězili v rally, o 26 sekund před domácím jezdcem A110 Ove Andersson-Jean Todta a Jean-Pierre Nicolas-Michel Vial na třetím místě, aby dokončili umístění na stupních vítězů pro Alpine . Alpine vyhrál šampionát konstruktérů z roku 1973 o 74 bodů.