MERCEDES-AMG PETRONAS F1 tým dosáhl snížení emisí

  • Snížení emisí o 67 % u závodních a nákladních vozidel a generátorů ušetří 339 t CO2e.
  • 386 000 km ujetých vozovým parkem týmu využívajících biopalivo HVO100.
  • Každý kilometr ujetý s HVO100 ušetří 90 % emisí CO2 ve srovnání s běžnou naftou.
  • 35 % paliva z týmových generátorů používaných na evropských závodech bylo biopalivo HVO100.

Tým Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team ve spolupráci s titulárním a technickým partnerem PETRONAS a našimi logistickými partnery ušetřil v průběhu evropské sezóny Formule 1 2023 339 tCO2e a snížil emise závodních a nákladních vozidel a generátorů o 67 % díky používání biopaliv HVO100. (1)

Kombinované snížení emisí o 67 %

Kombinované snížení emisí o 67 % a úspora 339 t CO2e, vypočtené v souladu s protokolem GHG a nejnovějšími emisními faktory skleníkových plynů DEFRA, překročilo původní cíle týmu snížit emise o 60 % pro vozový park nákladních vozidel a generátorů a ušetřit 200 t CO2e během sezóny.

V rámci strategie týmu snižování dopadu silniční nákladní logistiky byly naše nákladní vozidla a generátory tankovány tam, kde to bylo možné, s využitím biopaliva druhé generace HVO100 na evropských závodech od května do září. Kamiony přepravují veškerý náklad týmu potřebný pro každý závod, zatímco generátory napájejí týmové inženýrské a pohostinské jednotky v paddocku Formule 1.

Naše nákladní vozidla ujela na biopalivo HVO100 více než 386 000 km z celkové ujeté vzdálenosti 460 000 km a 35 % veškerého použitého paliva z generátorů tvořil HVO100. (2) Snížení emisí dosažené naším vozovým parkem nákladních vozidel činilo 307 t CO2e, přičemž generátory snížily emise celkem o 32 tCO2e. Realizace této iniciativy v mnoha evropských zemích, kde úroveň dodávek v určitých zeměpisných oblastech kolísá, přispěla ke složitosti projektu.

Tým využije poznatky ze sezóny 2023 k tomu, aby pokračoval v úsilí o plné využití HVO100 v našich nákladních vozidlech v roce 2024 a zvýšil využití HVO100 v našich generátorech a zároveň zajistil efektivitu v paddocku, aby se snížila  závislost na těchto generátorech.

2023 Austrian Grand Prix, Saturday – Sebastian Kawka

Alice Ashpitel, vedoucí oddělení udržitelnosti týmu Mercedes-AMG PETRONAS F1, řekla:

„Těší nás, že jsme dosáhli tak pozitivních výsledků a že jsme v letošních evropských závodech výrazně snížili emise z nákladní dopravy a generátorů. Používání biopaliv je jednou z našich klíčových průkopnických iniciativ v rámci naší zastřešující strategie udržitelnosti pro dosažení čisté nuly pro naše řízené emise závodního týmu do roku 2030.

„Na tomto projektu jsme museli překonat složité logistické překážky. Dosažení tak významného snížení emisí z nákladní dopravy a generátorů dokazuje silnou spolupráci mezi týmem, společností PETRONAS a našimi logistickými partnery. Tento projekt představuje významný krok vpřed a silný důkaz podporující širší přijetí HVO100 ve sportovním, zábavním a logistickém průmyslu.“

Již jsme podnikli odvážné kroky k řešení našich největších zdrojů emisí, přičemž používání alternativních udržitelných paliv přispělo k výraznému snížení naší uhlíkové stopy. V loňském roce nám průkopnické investice do udržitelného leteckého paliva a jeho používání pomohly v roce 2022 ušetřit 21 % celkových emisí z letecké dopravy.

Nové výjimky z udržitelnosti ve finančních předpisech sportu uvolnily příležitosti pro inovace v oblasti udržitelnosti, které byly dříve v rozporu s výkonem na trati. Tento projekt je prvním, který tým zúročil od schválení změn, a to díky konstruktivní spolupráci mezi FIA, Formulí 1 a deseti týmy. Používání biopaliva v týmových závodních kamionech a generátorech závodních základen by dříve bylo zahrnuto do cenového stropu formule 1. Odstranění tohoto omezení nám umožnilo učinit významný krok směrem k naší ambici dosáhnout evropské sezóny plně poháněné biopalivy.

2023 Austrian Grand Prix, Saturday – Sebastian Kawka

 Datuk Sazali Hamzah, výkonný viceprezident a generální ředitel společnosti PETRONAS Downstream:

„Jako progresivní partner, který obohacuje životy pro udržitelnou budoucnost, budeme i nadále čelit výzvám při plnění požadavků dneška i budoucnosti. Jako titulární a technický partner týmu Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team řídíme změnu na podporu ambice Formule 1 stát se do roku 2030 čistou nulou z továrny na vlajku, které dosáhneme prostřednictvím iniciativ na trati i mimo ni. Úspěch s logistickým týmem představuje milník, který bude sloužit jako základ pro další práci na akcích Grand Prix pořádaných mimo Evropu.“

„Ve společnosti Petronas klademe obrovský důraz na inovace, což se odráží v práci, kterou děláme v našich výzkumných a technologických laboratořích. Aktivně experimentujeme s proxy pro Advanced Sustainable Fuel s naším cílem přejít do pilotní testovací fáze do roku 2024 a 2025, což povede k výrobě paliva v roce 2026,“ dodal.

Společně s týmem Mercedes-AMG PETRONAS F1 je PETRONAS na dobré cestě splnit technické výzvy nových technických předpisů do roku 2026, který bude mít všechny vozy poháněné 100% pokročilými udržitelnými palivy. Tato vzrušující snaha představuje jedinečnou příležitost předvést potenciál pokročilých udržitelných paliv ve vyčerpávajícím prostředí F1, který slouží jako ultimátní testovací prostředí před tím, než se naučíte a inovace pro každodenní účastníky silničního provozu.

Toto Wolff, šéf týmu a generální ředitel týmu Mercedes-AMG PETRONAS F1:

„Formule 1 je nejznámějším globálním sportem na světě, takže je důležité, abychom naši platformu využili k průkopnictví změn. Nemůžeme již dělat kompromisy, pokud jde o dopad, který máme na naši planetu, a musíme se přizpůsobit, abychom snížili naše emise. Jsme tým inovátorů a máme ambici být nejudržitelnějším sportovním týmem na světě. Výsledky, jako je tento, ukazují, že jsme na správné cestě k dosažení tohoto milníku, přičemž udržitelná paliva jsou ústředním bodem strategie týmu k dosažení čisté nuly. Jednalo se o velmi složitý projekt a my bychom rádi poděkovali našemu hlavnímu a technickému partnerovi, společnosti PETRONAS, a našim logistickým partnerům, kteří tak tvrdě pracovali, aby dosáhli výsledků tohoto náročného, ale přínosného projektu.“

2023 Austrian Grand Prix, Saturday – Steve Etherington

(1) Vypočteno pomocí emisních faktorů DEFRA 2023 WTT a TTW pro motorovou naftu a HVO 100.

(2) Vypočítáno pomocí průměrného MPG nákladních vozidel na HVO100 vs. naftu, převzato z naší studie z roku 2022.

 

Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team