Ferrari Hypercars přijíždí do Portugalska na druhý závod šampionátu

  • Znak vzpínajícího se koně v Portimão: krátká historie plná triumfů
  • Jak byl navržen volant 499P
  • Pilot Miguel Molina: „Obhajovat Ferrari Scudetto je neuvěřitelné vzrušení“
  • Zelená vlajka v neděli 16. dubna 2023

FIA World Endurance Championship

Ferrari je připraveno vrátit se do nejvyšší třídy FIA World Endurance Championship na 6 hodin v Portimão, které se bude konat o víkendu 16. dubna. Podruhé ve své novodobé historii bude portugalský okruh, který byl otevřen v roce 2008, hostit závod mistrovství světa vytrvalostních závodů.

Dvě posádky Ferrari 499P

Dvě posádky Ferrari 499P přijíždějí do Algarve po pozitivním debutu dne 17. března na americké půdě, kde startovní číslo č. 50 Le Mans Hypercar pilotovaný Antoniem Fuoco, Miguelem Molinou a Nicklasem Nielsenem obsadil pole position a třetí místo v závodě, zatímco č. 51, s posádkou Alessandro Pier Guidi, James Calado a Antonio Giovinazzi, překročil  cílovou čáru na sedmém místě.

Po úvodním kole zaujímá tým Ferrari – AF Corse druhé místo v hodnocení konstruktérů, 14 bodů za Toyotou, zatímco v hodnocení jezdců posádka č. 50 499P je třetí s 24 body a jejichtýmoví kolegové s  č. 51 drží sedmé místo s 9 body.

Víkend na Autodromo Internacional do Algarve v Portimãu

Víkend na Autodromo Internacional do Algarve v Portimãu začíná v pátek 14. dubna dvěma volnými tréninky naplánovanými na 10:30 a 15:30; v sobotu 15. dubna , po třetím volném tréninku v 11:15, bude v 16:20 vyhrazená kvalifikace pro třídu Hypercar, aby se určil startovní rošt pro 6 hodin, které odstartují v neděli ve 12:00, 16. dubna (všechny uvedené časy jsou místní).

První epizoda „The Red Line“, popis víkendů mistrovství světa ve vytrvalostních závodech, které zažil tým Ferrari 499P a jezdci, je k dispozici na kanálu YouTube „Ferrari“. Formát nabízí exkluzivní obrázky a bezprecedentní úhel pohledu, který vypráví příběh o návratu vzpínajícího se koně do nejvyšší třídy FIA WEC. Epizody budou přehrány v následujících kolech mistrovství, přičemž video bude zveřejněno dva týdny po události.

 

Technický pohled – volant

Tento kompaktní objekt obsahuje špičkovou technologii, která je výsledkem technických a sportovních zkušeností z let vytrvalostních závodů. Volant závodního vozu je koncentrací řešení a je primárním rozhraním mezi pilotem 499P a jeho Hypercarem. Tento nástroj vám umožňuje řídit výkon hybridního hnacího ústrojí, komunikovat s garáží a upravovat nastavení pohonu a přizpůsobovat je měnícím se podmínkám na asfaltu. Dotykové ovladače, centrální obrazovka a páčky, které tvoří tento high-tech elektronický klenot s více než 500 součástmi, jsou výsledkem kreativity a intuice inženýrů z Maranella a neocenitelné zpětné vazby od oficiálních pilotů týmu vzpínajícího se koně.

„Od prvního náčrtu po prototypy použité při testování až po úvodní závod FIA WEC 2023 se volant vyvíjel, aby se přizpůsobil požadavkům na výkon a funkčnost,“ vysvětluje Benedicte Prioul, GT & Sports Race Cars Electronics. a Electronic Control Manager.

Profil pilota – MIGUEL MOLINA

Miguel Molina zaznamenal 33 startů FIA WEC se dvěma vítězstvími v třídách odvozených ze série, včetně jednoho v Bahrajnu v listopadu 2022 v závodě, který ukončil éru LMGTE Pro.

„Sport byl vždy součástí mé rodiny: můj otec byl řidič, matka hrála házenou,“ říká španělský jezdec narozený v roce 1989. „První vyhraný závod? Bylo mi osm let, když tato úžasná, intenzivní, ale někdy těžká cesta začala, ale dosažené uspokojení splatilo všechny oběti. S Hypercarem jsem na vrcholu své kariéry: závodit za Ferrari Scudetto je neuvěřitelné vzrušení.“

Historie- krátká avšak úspěšná

Okruh, který byl slavnostně otevřen v roce 2008, hostí 6 hodin Portimão, druhý závod kalendáře na rok 2023, je dlouhý 4,684 kilometrů a zahrnuje 16 zatáček. Portugalské dějiště hostilo Mistrovství světa ve vytrvalosti pouze jednou, a to v roce 2021, kdy  8hodinový závod viděl triumf třídy  LMGTE Pro v AF Corse-run 488 GTE řízený Alessandrem Pierem Guidim a Jamesem Caladem před týmovými kolegy Danielem Serrou a Miguelem Molinou a úspěch třídy LMGTE Am závodního vozu Cetilar, který řídili Antonio Fuoco, Roberto Lacorte a Giorgio Sernagiotto.

Fakta a čísla

  • 2008: inaugurační rok Autodromo Internacional do Algarve
  • 4,684: délka okruhu (v kilometrech)
  • 2021: rok, kdy se na portugalské trati poprvé konal závod FIA WEC na 8hodinovou vzdálenost
  • 2: vítězství Ferrari ve třídě LMGTE Pro a LMGTE Am v jediném předchozím závodě mistrovství, který se konal v Portimão
  • 24: body v hodnocení konstruktérů staví Ferrari na druhé místo v předkole v Portugalsku

Zdroj: Scuderia Ferrari