E.ON zlevní ceníky pro stávající zákazníky. Ceny klesnou pod cenový strop už během února

Společnost E.ON snižuje jako první na tuzemském trhu ceny elektřiny a plynu pro své stálé zákazníky pod vládou stanovený cenový strop. Oproti aktuálním ceníkovým cenám snižuje cenu plynu pro stálé zákazníky o 13 %, a cenu elektřiny dokonce o 18 %. U elektřiny tak bude nová cena 6 % pod cenovým stropem, u plynu bude oproti stropu nižší o 8 %. Pro většinu stálých zákazníků budou nové ceny platit již od 15.února, u několika zbývajících ceníků vejdou nové ceny v platnost k 1. březnu. Nižší ceny tak získají všichni stálí klienti, kteří nemají dlouhodobě zafixované ceny, celkem jde o 1 050 000 zákazníků z řad domácností a malých podnikatelů. Společnost tak navázala na své kroky z poloviny ledna, kdy nabídla akviziční produkty pod cenovým stropem novým klientům.

„Jako stabilní a férový dodavatel energií se snažíme své zákazníky dlouhodobě chránit a negativní dopady trhu na ně přenášíme vždy jen částečně. O to větší radost mi dělá, že naše propracovaná nákupní strategie, kdy energie nakupujeme dopředu a průběžně, se našim zákazníkům aktuálně opět vyplácí. Od poloviny února bude mít více než milion našich stálých zákazníků ceny elektřiny i plynu pod vládou stanoveným stropem. Navíc jsme dostáli svým závazkům i vůči zákazníkům s fixovanými cenami, z nichž některé jsou v porovnání se současnou cenovou hladinou velmi nízké. Na cenách pod cenovým stropem tak budou v podstatě opět všichni naši zákazníci,“ říká Claudia Viohl, generální ředitelka společnosti E.ON v České republice.

„Chtěla bych vyzdvihnout i zodpovědný přístup k úsporám energií ze strany zákazníků, který pozitivně ovlivnil možnost ceny energií snížit. Naši klienti od podzimu meziročně spotřebovali o 20 % méně energie, než se předpokládalo. Měli jsme tak pro ně k dispozici více energie, kterou jsme pořídili ještě za výhodnější ceny. A za vyšší ceny jsme pak naopak dokupovali jen menší množství, než bylo původně potřeba,“ vysvětluje Claudia Viohl. „Nejen pro naše klienty je tahle pozitivní zpráva velkou vzpruhou, obzvláště když jsme v poslední době z energetického trhu slyšeli spíše jen špatné zprávy.“

Úspory energií, které E.ON dlouhodobě propaguje a své zákazníky v nich podporuje, se tak společně s firemní strategií ukazují jako nadmíru důležité. Dalším faktorem k pozitivní změně jsou i aktuální ceny na energetickém trhu, kde v posledních týdnech dochází k poklesu.

Kolik zákazníci ušetří?

„Přestože nyní máme ceny na rozdíl od mnohých konkurentů jen lehce nad cenovým stropem, přinese snížení standardních ceníků u nejtypičtějších produktů úsporu až několika tisíc korun ročně oproti zastropovaným cenám. Domácnost, která využívá elektřinu pro vytápění, uspoří zhruba 1 900 korun ročně, a pokud vytápí plynem, mohou se úspory pohybovat až okolo 3 750 korun za rok,“ vysvětluje Radek Fišer, vedoucí prodeje energií pro domácnosti v E.ON Energie. U domácnosti, která elektřinu a plyn využívá jen k běžné spotřebě, a nikoli k vytápění, jde o úsporu přibližně 760 korun ročně u elektřiny a 860 korun u plynu.

Pro snížení ceny nemusí zákazníci nic dělat, vše proběhne automaticky. Všichni zákazníci, kterých se snížení ceny bude týkat, budou po 15. únoru postupně informováni e-mailem nebo dopisem. Vše také uvidí ve své aplikaci nebo webovém portálu Energie24. „Klienti, kteří po snížení cen nebudou mít optimálně nastavené zálohy, se můžou spolehnout na to, že se jim ozveme a zálohy odpovídajícím způsobem nastavíme,“ doplňuje Radek Fišer.

Noví zákazníci mohou využít fixované ceny

Už v lednu přitom E.ON přišel i s novým akvizičním ceníkem Komplet plyn a Komplet elektřina, ve kterém zákazníci můžou využít tříletou fixaci ceny elektřiny a plynu, která je rovněž pod cenovým stropem, v kombinaci se službami elektrikáře nebo kontrolou plynového kotle. Této možnosti už využili stovky nových zákazníků, kteří hledali stabilitu a silného dodavatele.

Tento týden E.ON rozšířil akviziční nabídku pro zájemce o zemní plyn také o produkt s cenami pod cenovým stropem fixovanými pouze na dva roky.

 

K šetření E.ON motivuje dál

Vzhledem k tomu, jak je šetření energií důležité, společnost E.ON k němu motivuje i nadále. Na konci ledna spustila projekt Energie pomáhají. „V rámci projektu se nám podařilo propojit dvě pozitivní věci: Zákazníci energetickými úsporami šetří svoji peněženku a zároveň pomohou samoživitelkám, seniorům a pěstounům, kteří kvůli vysokým cenám energií a vysoké inflaci často nemají peníze ani na základní potřeby. Čím větší meziroční úspory zákazníci dosáhnou, tím více za ně pošleme na pomoc ohroženým skupinám. Očekáváme, že bychom tímto způsobem mohli rozdělit až 50 milionů korun,“ dodává Claudia Viohl s tím, že jako partnery si E.ON vybral SOS dětské vesničky, Charitu ČR a Nadaci Naše dítě tak, aby byla pomoc rozložená co nejefektivněji.

Více informací naleznete ZDE

Zajímavé tipy na energetické úspory jsou k dispozici na www.eon.cz/radce

Podrobnosti k novým cenám budou zveřejněny na webu www.eon.cz v příštím týdnu.

 

Zdroj: E.ON

Ilustrační foto