Dacia dosáhla v 1. čtvrtletí 2023 vyšších objemů prodeje a tržních podílů

  • V prvním čtvrtletí roku 2023 prodala Dacia 171 789 vozů a zaznamenala tak působivý 34,3% nárůst. Podíl značky na evropském trhu osobních automobilů vzrostl o 0,8procentního bodu na 4,6 %, což je největší nárůst mezi 30 předními automobilovými značkami.
  • Bylo zaregistrováno 68 318 vozů Dacia Sandero, což je o 26,1 % více než ve stejném období loňského roku. Sandero si udrželo první místo na evropském maloobchodním trhu.
  • S 57 660 prodanými kusy si model Dacia Duster v porovnání s prvním čtvrtletím roku 2022 polepšil o 23,9 % a udržel si pozici na stupních vítězů mezi osobními SUV v Evropě.
  • S 23 330 prodanými kusy v 1. čtvrtletí se Dacia Jogger těší větší oblibě než kdykoli předtím a od svého uvedení na trh překonala hranici 80 000 prodaných kusů.
  • Dacia Spring si udržela svou silnou pozici na stupních vítězů v evropském maloobchodním prodeji elektromobilů a s 14 494 prodanými kusy a zachovala si tak svou prodejní dynamiku.

Stále rostoucí objemy prodeje a podíly na trhu

Dacia, značka automobilů s nejlepším poměrem ceny a výkonu, zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2023 výrazně vyšší objemy prodeje a dosáhla rekordních tržních podílů s výrazným meziročním růstem. Pokud se podíváme na země, kde se vozy Dacia prodávají, značka prodala 171 789 kusů (OV+UV), což je o 34,3 % více než ve stejném období loňského roku.

Na pozadí představené nové identity značky vzrostl podíl značky Dacia na evropském trhu osobních automobilů o významných 0,8procentního bodu na 4,6 %, což je největší nárůst mezi 30 největšími automobilovými značkami.

Ve Francii, která je největším trhem značky Dacia, bylo v prvním čtvrtletí zaregistrováno 38 938 vozů, což představuje nárůst o 32,6 % oproti roku 2022. Tento výkon znamená zvýšení tržního podílu o 1,2 bodu na 7,6 % (PC+LCV). To je pro značku Dacia nový rekord z hlediska objemu a podílu na trhu, který potvrzuje její třetí místo na francouzském trhu osobních automobilů, a to ve všech prodejních kanálech. Čtyři modely (Sandero na prvním místě, Spring na 4. místě a lídr na trhu 100% elektrických vozů, Duster na 5. místě, Jogger na 10. místě) jsou v první desítce prodejů soukromým zákazníkům.

V Itálii dosáhl v prvních třech měsících objem 25 142 kusů, což představuje nárůst o 29,7 %, a tržní podíl 5,3 % (osobní + lehké užitkové vozy), což představuje nárůst o 0,2 bodu. Dacia se poprvé stala nejprodávanější značkou pro soukromé zákazníky s tržním podílem 9,6 %.

Silně rostoucím trhem pro značku Dacia bylo také Německo, kde bylo prodáno 16 399 vozů, což představuje nárůst o 30,4 % a tržní podíl 2,2 % (OV+UV), což představuje nárůst o 0,4 bodu. Jednalo se o druhé nejlepší čtvrtletí značky na německém trhu v historii.

Prodeje ve Španělsku se v prvním čtvrtletí výrazně zvýšily – o 140,1 %. Dacia prodala 11 650 vozů a dosáhla tržního podílu (PC + LCV) 4,3 %, což představuje nárůst o 1,7procentního bodu.

Všech pět nejprodávanějších osobních automobilů v Rumunsku jsou modely Dacia. Značka zaznamenala 13 651 kusů, což představuje nárůst o 81 % (osobní + lehké užitkové vozy), a dosáhla tak tržního podílu 33,1 %, což je o 9,8 bodu více než ve stejném období loňského roku.

 

Vstup do roku pro značku Dacia

V prvním čtvrtletí Dacia pokračovala v rozšiřování své elektrifikované nabídky. Jogger HYBRID 140, první hybrid v nabídce značky Dacia a nejdostupnější hybridní rodinný vůz na trhu, se na skladbě objednávek podílí téměř 25 %.

Spring je hnací silou cenově dostupné elektromobility, která od svého uvedení na trh zaznamenala téměř 110 000 objednávek. Nový motor ELECTRIC 65 v kombinaci s novou specifickou převodovkou (která snižuje točivý moment přenášený na kola) zajišťuje větší zrychlení a akceleraci v širším rozsahu použití, díky čemuž je Spring univerzálnější a jízda zábavnější.

Výbava Extreme, která byla uvedena na trh 1. března současně se čtyřmi základními modely značky, ztělesňuje outdoorové hodnoty značky Dacia. Výbava Extreme se vyznačuje dobrodružným designem a jedinečným obsahem. Outdoorovou tematiku posiluje také paket Sleep, první příslušenství řady InNature.

„Dacia pokračuje ve svém úspěšném příběhu a v našich strategických zemích zaznamenává nárůst objemu o více než 30 %. Zavedení nové identity značky na našich modelech a v naší síti, rozšíření naší elektrifikované nabídky a příchod výbavového stupně Extreme nám umožní pokračovat v tomto silném tempu.“ Xavier Martinet, marketingový a provozní ředitel společnosti Dacia

 

Celkový počet prodaných kusů po celém světě v 1. čtvrtletí 2023:

Dacia Sandero     68 318

Dacia Duster        57 660

Dacia Jogger        23 330

Dacia Spring         14 494

Dacia Logan         6 862

 

Zdroj: Renault Česká republika