24 hodin Le Mans: závod všech závodů

24 hodin Le Mans je mnohem víc než jen vytrvalostní závod. Je to nekonečná říše, kde triumf proměňuje jednotlivce v legendy, když procházejí závodem proti svým soupeřům i svým vlastním omezením, neustále bojují s riziky a zároveň kladou nové výzvy ve spolehlivosti a výkonu. Je to místo, kde se od roku 1923 prohánějí mýty, legendy, vzpomínky, anekdoty, osobnosti a automobily, které přitahují statisíce diváků, nabízejí vzrušení, sny a zanechávají nesmazatelnou stopu v análech historie motorsportu.

Historie Ferrari v Le Mans

Historie Ferrari v Le Mans je jedním z úspěchů, sahá až do roku 1949 s vozem 166 MM Barchetta Touring, který řídili Luigi Chinetti a Lord Selsdon, a díky kterému se Ferrari dostalo na nejvyšší stupínek na stupních vítězů ve 38 případech s devíti celkovými vítězstvími a 29. třídní vítězství. Příběh, který pokračuje po 50 letech čekání. Obrovská výzva trvající 86 400 sekund s příslibem nadčasové slávy.

WEC GTE – výroky jezdců Ferrari před závodem 24 hodin Le Mans

Sedm Ferrari 488 GTE bude soutěžit v edici stého výročí závodu 24 hodin Le Mans v jediné třídě věnované sériově vyráběným vozům, LMGTE Am, složené ze smíšených posádek profesionálních a tzv. gentleman řidičů. Čtyři oficiální jezdci znaku vzpínajícího se koně se postaví na start čtvrtého kola mistrovství světa FIA ve vytrvalostním závodě 2023. Zde jsou jejich myšlenky před závodním víkendem.

Lilou Wadoux, 488 GTE #83 Richard Mille AF Corse:

„Mám za sebou prvních 24 hodin jako oficiální jezdec Ferrari. Mým prvním cílem je dokončit závod a získat spoustu cenných bodů do umístění v šampionátu, a pokud se nám podaří dostat na stupně vítězů, bude to ještě lepší cíl. Tady ve Francii je na trati tolik fanoušků, chci jim poděkovat za velkou podporu, kterou mi v tomto, mém „domácím“ závodě poskytují. Ve Spa jsme dosáhli skvělého vítězství, ale stále máme některé oblasti, které musíme zlepšit, během zastávek v boxech nebo v řízení dopravy, což bude v Le Mans velmi důležité vzhledem k velkému počtu vozů v závodě. Ve srovnání s belgickým závodem je Le Mans jiná trať, i co se týče aerodynamiky: v určitých oblastech se budeme muset zlepšit, ale všichni jsme na tento závod připraveni.

Lilou Wadoux

Alessio Rovera, 488 GTE #83 Richard Mille AF Corse:

„Očekávání od závodu 24 hodin Le Mans jsou opravdu vysoká. Myslím, že máme všechny ty správné ingredience, abychom to dobře zvládli: silné auto, skvělou posádku a po fantastickém víkendu ve Spa se pokusíme odvést maximum. Vyhrát v Le Mans v roce 2021 už byl fantastický pocit. Doufám, že letos zažiju se svými týmovými kolegy další dobrý závod. Tajemství vítězství ve 24h Le Mans? Myslím, že je to důslednost, protože samozřejmě můžete být rychlí v každém kole, ale v závodě, jako je tento, s více než 300 koly, bude důležité být konzistentní a dobře spolupracovat s naší posádkou a týmovými kolegy.

 

Davide Rigon, 488 GTE #54 AF Corse:

„Od tohoto 24 hodin Le Mans jsou velmi vysoká očekávání. Nemůžu se dočkat, až zahájím závod. Cítím se připravený. Celý rok jsem se připravoval. Je skvělé, že jsem tu znovu na tomto stoletém výročí. Sto je speciální číslo. Vypovídá to hodně o historii závodu a samozřejmě být tady je pro mě fantastické. Především bych chtěl být na pódiu. Jen párkrát jsem skončil druhý na stupních vítězů a pak opravdu doufám, že tam budu a budu v souboji o vítězství v poslední hodině. Jak mohu popsat tento závod? Čtyřiadvacetihodinovka je náročný závod, zejména z hlediska provozu, a bude velmi důležité vyhnout se jakýmkoli kolizím v provozu a také se postarat o naše auto. Musíte být rychlí a věnovat pozornost tolika věcem.“

 

Daniel Serra, 488 GTE #57 Kessel Racing:

„Vždy je těžké vědět, kde jsme ve vztahu k ostatním vozům, dokud zde v Le Mans nezačne závod. V přípravě jsme udělali maximum. Musím říct, že mám dva opravdu skvělé týmy, jak v GT World Challenge Europe, tak ve FIA WEC, které mi poskytují vše, co potřebuji, abych byl připraven bojovat o dobrý výsledek a být dobře připraven. 24 hodin je jeden z mých nejoblíbenějších závodů. Nemůžu se dočkat, až budu v sobotu na startovním roštu. Letos budu řídit Ferrari 488 GTE naposledy, tady v Le Mans: příští rok pojedeme s dalším úžasným autem, zbrusu novým 296 GT3. Toto je ‚poslední tanec‘ pro 488 GTE a rád bych ho prožil tím nejlepším možným způsobem.“

Zdroj: Ferrari