4. soutěžní večer StarDance taneční páry předvedly Paso doble a Slowfox. Závěr večera patřil soutěži týmů v polce.
Jiří Dvořák a Lenka Nora Návorková
Večer zahájil pár č. 8. Jiří Dvořák a Lenka Nora Návorková a předvedl nádherný houpavý slowfox. Jiří Dvořák v závěru vystoupení jako obvykle mrkl do kamery. Václav Kuneš viděl v jejich tanci příběh, Tatiana Drexler vnímala v tanečním projevu muzikálnost a doporučila Jiřímu lepší držení těla. Richard Baláš prohlásil, že by Jiřímu udělil řád slowfoxové legie. Poslední z porotců Zdeněk Chlopčík byl ve svém hodnocení kritičtější. Očekával víc, lepší držení, plynulejší pohyby, tanec situovaný víc do prostoru.
Adam Mišík a Kateřina Krakowková
Pár č. 5 Adam Mišík a Kateřina Krakowková zatančili paso doble. Adam při tréninku zmínil, že paso je tanec, který je energický a vyhovuje mu. Zdeněk Chlopčík při hodnocení řekl, že v Adamově tanci viděl velkou snahu o paso doble, postrádal však napětí v celém těle a chyběl také výraz v obličeji. Václav Kuneš ocenil práci s podlahou, kontakt s parketem, využití prostoru, kontakt s partnerkou. Marek Eben zmínil výkony trumpetistů orchestru Martina Kumžáka při skladbě paso doble.
Veronika Arichtěva a Michalem Necpál
Na parketu objevilo osvětlené plátno, za kterým pózovala jedna dáma a dva pánové. Poté taneční pár č. 6Veronika Arichtěva s Michalem Necpálem vystoupili z poza plátna a začínají tančit nádherný slowfox. V průběhu tance se k nim přidal i druhý stínový tanečník, bratr Michala Necpála Jakub. Tatiana Drexler ocenila nápad, choreografii ale doporučila zlepšit kontakt s parketem, odrolování chodidel. Radek Baláš jako režisér vysoce hodnotil příběh, drama a nápad.
Richard Genzer a Jana Zelenková
Slowfox předvedl také pár č. 10 Richard Genzer s Janou Zelenkovou. Po jejich vystoupení Marek Eben ocenil pěvecký výkon Dashi. Zdeněk Chlopčík byl nadšen, že jejich tanec respektoval zásadu pata špička, špička pata. Slowfox v provedení Richarda a Jany se mu líbil. Richard Baláš prohlásil, že Richard povstává jako Fénix z tanečního popela. Ocenil, že zapracoval jak na technice tak na disciplíně.
David Svoboda a Veronika Lálová
Marek Eben na Davida prozradil, že považuje trénink za sdílení pozitivního utrpení s ostatními. Po jejich tanci Paso doble Václav Kuneš ocenil chůzi, že tanec měl silný příběh, doporučil mu lépe využít svoji sílu při pokládání taneční partnerky. Tatiana ocenila rychlé nohy, rychlou techniku, výraz, podsazení pánve, ale doporučila zlepšit rotace.
Pavla Tomicová a Michal Dědík
Po energickém paso doble následoval romantický slowfox v podání páru č. 4 Pavla Tomicová a Michal Dědík. Po jejich vystoupení Marek vyzdvihl pěvecký výkon Nadi Veperové. Při hodnocení poroty Radek Baláš tvrdil, že se Pavla stává fenoménem a používá herecké podtexty a vyzařuje z ní pozitivní energie. Václav Kuneš ocenil poslouchání hudby a jejich slowfox byl tanec ve vlnách, kdy nechyběl pohyb dolů a nahoru.
Dalibor Gondík a Alice Stodůlková
Dalibor byl při tréninku přesvědčen, že paso je tanec, který nezvládne. Pro svoje paso si vybrali netradiční hudbu a pokusili se tento tanec předvést jinak. Tatiana se při hodnocení jejich tance svěřila, že dosud nikdy neviděla tak hrůzostrašný výraz v obličeji, co předvedl při pasu Daniel. Zdeněk Chlopčík zmínil svůj obdiv, jak Dalibor rychlý tanec pohybově zvládl. Avšak podle jeho názoru zde bylo příliš mnoho agrese a ostrých pohybů a místo hry člověka se zvířetem na koridě měl pocit, že se na parketu odehrává souboj dvou gangů.
Daniela Písařovicová a Michal Mládek
Poslední taneční pár č. 2 předvedl na parketu romantický slowfox. Zdeněk Chlopčík ocenil atmosféru a něhu tance. Protože si pár zvolil obtížnou rekvizitu – nafukovací balonek, museli věnovat této rekvizitě pozornost a potřebovali se soustředit na tanec. Proto vyjádřil obdiv, že práci s rekvizitou takovýmto způsobem zvládli. Radek Baláš zmínil, že Daniela v tanci každý večer roste. Tatiana Drexler byla nadšena měkkostí pohybu.
Paso doble
(španělsky dvojkrok) je druh latinskoamerického tance, který symbolicky znázorňuje koridu.
První zmínka o tomto tanci pochází z roku 1918 jako o španělském onestepu. Známějším se stává v první polovině 20. let, kdy se víc rozšířil. Standardizovali ho francouzští taneční učitelé. Jeho původ je ve Španělsku v lidových tancích oslavujících vítězného toreadora při býčích zápasech. Partner vyjadřuje toreadora v aréně, partnerka představuje toreadorův šátek (muletu). Soutěžním tancem se paso doble stalo po druhé světové válce.
Paso doble se tančí ve 2/4 taktu a jeho tempo se pohybuje mezi 60 a 62 takty za minutu (metronom 120-124). Paso doble se na tanečních soutěžích tančí až od taneční třídy „C“.
Slowfox (též Slow Foxtrot)
je „nedbale elegantní“ standardní tanec původem z Velké Británie – nejtypičtější tanec anglického stylu. Jedná se o postupový tanec, to znamená, že se taneční pár snaží utančit co nejdelší dráhu bez pomoci opakovaných obratů. Tančí se na čtyři doby (4/4) s důrazem na 1. a 3. dobu, 28–30 taktů za minutu. Využívá plynulého kyvadlového švihového pohybu. Tančí se na soutěžích ve společenských tancích. Z důvodu jeho obtížnosti se učí až ve vyšších úrovních tanečních kurzů (většinou ani ne v pokračovacích, ale až speciálních a vyšších).
Slowfox, pokládaný za nejtěžší tanec na světě, má velmi jednoduché základní taneční schéma – spojení Pérového kroku a Trojkroku, tedy dvou základních figur. Toto spojení dohromady obsahuje šest kroků, při nichž muž tančí vpřed a dáma vzad, kroky jsou v rytmizaci volně, volně, rychle rychle, volně, volně, rychle rychle (tj. slow slow quick quick, slow slow quick quick.
Zdroj: Wikipedie
Soutěž týmů v polce
Druhá část večera patřila soutěži týmů v polce. Zatančili na 3 minutovou skladbu v choreografii Jana Ondera. Nádherné kroje pro toto vystoupení zapůjčil Blaťácký soubor Ševětín.
Tým číslo 1 (Pavla Tomicová a Michal Dědík , Adam Mišík a Kateřina Krakowková, David Svoboda a Veronika Lálová , Jiří Dvořák a Lenka Nora Návorková) uctil porotu bochníky chleba a slivovicí. Mluvčí týmu Pavla Tomicová prohlásila, že polka je lidový tanec a v jejich skupině je zastoupeno mnoho lidových povah.
Tým č. 2 (Richard Genzer a Jana Zelenková, Veronika Arichtěva a Michal Necpál, Daniela Písařovicová a Michal Mládek, Dalibor Gondíka Alice Stodůlková) Mluvčí týmu č. 2 Richard Genzer doporučil porotě aby se rozhodovala při hodnocení srdcem a připomněl filmové rady „Neber úplatky, neber úplatky“.
Porota ohodnotila skvělou energie a nadšení týmu č. 1 a ocenila lepší technické provedení a větší přesnost týmu č. 2. Hodnocení poroty bylo velmi těsné, ale rozhodující hlas měla Tatiana, která hodnotila lépe tým č. 1.
Protože i tento soutěžní večer se vyřazovalo, museli jsme se rozloučit se sympatickým párem Adam Mišík a Kateřina Krakowková.
Další taneční večer IX. řady StarDance
A na co se můžeme těšit příští večer: Čeká nás taneční výlet kolem světa a soutěžní páry předvedou rumbu a quickstep.
Číslo páru |
Taneční pár |
VEČER ČÍSLO – 1 | VEČER ČÍSLO -2 | VEČER ČÍSLO – 3 | Součet bodů | ||||
Tanec | Bodové hodnocení | Tanec | Bodové hodnocení | Tanec |
Bodové hodnocení |
||||
SD 8 |
Lenky Nory Návorkové a Jiřího Dvořáka | VALČÍK | 32 |
JIVE |
38 | Slowfox |
29 |
70 | |
SD 1 |
Dalibor Gondík s Alicí Stodůlkovou | SAMBA | 36 |
TANGO |
28 |
Paso doble |
24 |
64 |
|
SD 10 | Richard Genzer a Jana Zelenková | VALČÍK | 26 |
JIVE |
38 | Slowfox | 30 | 64 |
|
SD 4 | Marek Dědík s Pavlou Tomicovou | VALČÍK | 25 |
JIVE |
37 |
Slowfox | 25 | 62 |
|
SD 3 |
David Svoboda s Veronikou Lálovou. | SAMBA | 33 |
TANGO |
28 |
Paso doble |
37 | 61 |
|
SD 6 |
Veronika Arichtěva s Michalem Necpálem | VALČÍK | 27 |
JIVE |
27 |
Slowfox | 27 | 54 | |
SD 2 |
Daniela Písařovicová s Michalem Mládkem | VALČÍK | 27 |
JIVE |
26 | Slowfox | 26 | 53 |
|
SD 5 |
Adama Mišíka a Kateřiny Krakowkové | SAMBA | 22 |
TANGO |
28 |
Paso doble |
25 | 50 |
|
SD 9 |
Monika Bagárová s Robinem Ondráčkem | SAMBA | 22 |
—- | —- |
22 | |||
SD 7 |
Daniela Šinkorová s Michalem Padevětem | SAMBA | 34 |
TANGO |
33 |
67 |
|||
Červěně označeno – PÁR UKONČIL SOUTĚŽ |