Vyhlídky týmu Mercedes-AMG Petronas Formula One

Toto Wolff hovoří o Velké ceně USA

„Souboje v Singapuru a Japonsku bylo pro tým frustrující, protože jsme se nedostali do čistého vzduchu, který jsme potřebovali k maximalizaci závodního tempa vozu. Chceme tuto sezónu ukončit silně a výsledky posledních dvou závodů nás k tomu jen více povzbuzují.  Potřebujeme využít omezený čas na trati k tomu, abychom pro tuto sezónu udělali kroky vpřed a co nejvíce se poučili ve vývojovém závodě pro rok 2023 – tyto dva cíle jsou stejné. Náš poslední aktualizační balíček roku přivezeme do Austinu. Naši štěstěnu do zásadně nezmění, ale doufáme, že nás to posune o krok vpřed a přiblížíme se k předním běžcům. Austin je skvělé město, které všichni rádi navštěvujeme. Circuit of the Americas je náročná trať, která často produkuje skvělé závody, takže jsme rádi, že se letos vrátíme a doufáme, že fanouškům připravíme skvělou show.“

 

Velká cena Spojených států

  • Circuit of the Americas je jednou z nejhrbolatějších tratí F1, protože klesá. Nerovnosti se také rok od roku  mění. Části tratě byly přes zimu buď  srovnány, nebo byl položen nový povrch, aby došlo k určitému zlepšení, ale nerovnosti budou i nadále problémem.
  • Několik zatáček na COTA bylo inspirováno ikonickými zatáčkami z tratí v Evropě, včetně zatáček 3 až 6 (Silverstone’s Maggotts a Becketts), zatáček 12 až 15 (část stadionu Hockenheim) a zatáček 16-18 (8. zatáčky v Istanbul Parku).
  • Dráha vyžaduje poměrně vysoký přítlak a má také velký efekt DRS, což vám ve výsledku umožňuje využít přiměřeně velká křídla na COTA.
  • První sektor je neuvěřitelně náročný a technický, podobně jako sekce Esses na posledním místě, kde jsme byli: Suzuka. Potřebujete silnou přední část, abyste vůz protáhli řadou propojených zatáček, a dobře fungující zadní část, abyste věřili, že zůstane pevně držet. Touto sérií zatáček lze získat a ztratit spoustu času.
  • Zejména sekvence ze zatáček 2 a 7 se odehrává při průměrné rychlosti přes 250 km/h, s nepřetržitým průjezdem zatáčkou v délce více než 800 metrů – jeden z nejdelších úseků zatáčení v kalendáři, přičemž v každé zatáčce narůstají g-síly.
  • COTA je jednou z osmi tratí v kalendáři F1 2022, která je zcela proti směru hodinových ručiček, vedle Jeddah, Miami, Imoly, Baku, Singapuru, Interlagosu a Yas Marina.
  • S Baku se dělí o třetí místo v počtu zatáček na jakékoli trati F1 2022, s 20, za Singapurem (23) a Jeddahem (27).
  • S tolika zatáčkami a několika dlouhými rovinkami je COTA  také jedno z nejfrekventovanějších kol pro řazení, přičemž 72 se odehraje během každého kola .
  • Piloti generují více než 5G při brzdění pro zatáčku 12, jednu z největších v této sezóně – na pilota vážícího 70 kg působí při brzdění přibližně 350 kg odstředivé síly.
  • S Miami, které se v roce 2022 připojilo ke kalendáři F1, je nyní COTA jedním z 11 různých míst, kde se konal závod ve Spojených státech. To je nejvíc ze všech zemí.
  • Vjezd do zatáčky 1 představuje největší změnu převýšení v zatáčce v sezóně se strmým, uměle vyrobeným 30m stoupáním nahoru na trati o délce něco málo přes 200 m. Pro srovnání, výška vyhlídkové věže COTA je 77 metrů.
  • Několik zatáček na COTA má široké vstupy, které podněcují zajíždění různých linií a podporují předjíždění, včetně zatáček 1, 11 a 15. Poslední zatáčka je také zajímavá pro své „kombinované“ brzdění, kdy vůz zatáčí a brzdí současně. To může způsobit zablokování, pokud pneumatiku tlačíte nad limit.
  • Počasí v Texasu může být nepředvídatelné, zejména teploty, které se mohou lišit od jednociferných čísel za mlhavých rán až po velmi příjemné vysoké 20s.

Zdroj: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

 

Formule 1 – ARAMCO USA GRAND PRIX 21.- 23.10.2022