Vyhlídky týmu Mercedes-AMG Petronas Formula One na Velkou cenu Singapuru

Toto Wolff hovoří o Velké ceně Singapuru

Zatímco jsme měli delší pauzu od závodní akce než obvykle, továrny byly zaneprázdněny přípravami na poslední nápor letošní sezóny. Pojďme se podívat, kam nás ta tvrdá práce zavede. Od začátku roku jsme dělali dobrý pokrok a bylo to od týmu silné zotavení. Musíme udržet tempo, neustále se učit a z každé příležitosti vytěžit maximum, co můžeme. Je skvělé být zpátky v Singapuru poprvé od roku 2019. Celý víkend je tak jedinečný; setrvání na evropském harmonogramu, klimatu a uspořádání trati. Některé aspekty okruhu by našemu vozu měly vyhovovat lépe než některé z posledních okruhů – ale jiné aspekty, jako je hrbolatý povrch, mohou být náročné. Určitě to budeme vědět, až v pátek vyrazíme na trať. Před cestou do Singapuru jsme navštívili našeho hlavního partnera PETRONAS, abychom oznámili prodloužení našeho partnerství od roku 2026. Náš závazek k udržitelným projektům na trati i mimo ni v nadcházejících letech je pro nás mezníkem a posiluje naši již tak úzkou spolupráci.

SINGAPUR GRAND PRIX

 

  • Noční závod v Singapuru umožňuje 1600 světelných projektorů osvětlujících trať.
  • Protože se jedná o městský okruh, vývoj tratě je v Singapuru neuvěřitelně vysoký. Mezi prvním tréninkem v pátek odpoledne a kvalifikací v sobotu večer může povrch rozběhnout až o tři sekundy.
  • Všech 12 předchozích Grand Prix Singapuru mělo alespoň jeden výjezd Safety Car.
  • Beton použitý na Esplanade Bridge je podepřen ocelovými nosníky, které jsou zmagnetizovány. Vzniklá magnetická pole jsou dostatečně silná, aby rušila určité senzory na autech, což vyžaduje, aby týmy nahradily řadu senzorů speciálními verzemi, méně náchylnými k rušení. Montáž magnetických štítů na ventily řazení se stala běžnou součástí přípravy v Singapuru, ale dříve způsobilo zastavení vozů na trati, zejména v prvních letech provozu v Singapuru.
  • Velká cena Singapuru je jedním z fyzicky a psychicky nejnáročnějších závodů sezóny, s vysokou vlhkostí a vysokými teplotami a zároveň s tratí stop/start. Piloti tak mohou během závodu zhubnout pouze pocením kolem 3 kg.
  • Ztráta tekutin je také faktorem pro členy týmu, takže udržení hydratace je životně důležité pro zajištění maximálního výkonu během víkendu. V horkém dni se doporučený denní příjem tekutin pohybuje od tří do pěti litrů.
  • Trať je velmi hrbolatá, což také zvyšuje nárazy vyvíjené na piloty a auta – letos ještě více, s novou generací vozů a typicky nižšími světlými výškami.
  • Marina Bay má pouze několik velkých brzdných zón, ale s 23 zatáčkami jsou brzdy stále dostatečně silné. Absence dlouhých rovinek a přestávek mezi zatáčkami také propouští méně vzduchu pro chlazení brzd, takže musíme chlazení nechat co nejvíce otevřené.
  • Povaha trati stop/start má také dopad na pneumatiky, protože povrchové teploty se nikdy nemohou pořádně ochladit. Asfalt je také agresivní vůči pneumatikám, zvyšuje opotřebení a degradaci.
  • F1 funguje v Singapuru podle evropského času, takže rozvrh je velmi neobvyklý, se snídaní obvykle v poledne, obědem kolem 18:00 a večeře v různou dobu od 1:00 v závislosti na dni a pracovním vytížení. Kvůli neobvyklému rozvrhu týmy zajišťují ubytování včetně zatemňovacích závěsů nebo žaluzií.
  • Singapur má třetí nejdelší čas na kolo v roce a je to nejdelší závod sezóny, pokud jde o celkový čas závodu. Má také druhou nejnižší průměrnou rychlost, po Monaku, kvůli vysokému počtu pomalých zatáček a nedostatku dlouhých rovinek.
  • Má největší vliv na spotřebu paliva v roce, což znamená, kolik času ztratíte každé kolo na každý kilogram paliva navíc v autě. Je to kvůli povaze trati stop-start, protože musíte neustále znovu zrychlovat tuto hmotu a zpomalovat ji.
  • Trať má také nejvyšší spotřebu paliva v roce a je zároveň jednou z nejnáročnějších na odvod tepla (riziko přehřátí vozu, motoru, brzd a pilotů).
  • Kolo na trati Marina Bay vyžaduje 91 přeřazení, nejvíce ze všech tratí v F1.

Zdroj: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

 

Formule 1 – Airlines SINGAPORE Grand Prix 30.9.-2.10. 2022