
Toto Wolff hovoří o Velké ceně Saúdské Arábie
„Náš výkon v Bahrajnu nebyl takový, jaký bychom chtěli mít. Ale to je pozice, ve které se nacházíme a na autě už jede vše plnou parou, rozumíme mu a pracujeme na tom, abychom ho dostali na lepší místo. To je vzrušující výzva pro nás všechny. Od Bahrajnu jsme vedli otevřené a upřímné diskuse. Z krátkodobého hlediska nezůstane kámen na kameni při hledání výkonu. Z dlouhodobého hlediska zaměříme svůj vývoj na to, jak se dostaneme dopředu. Už jsem cítil energii a odhodlání v továrně a vím, že to půjde dál. V motoristických závodech se může stát cokoli, takže v Jeddahu budeme pracovat na maximalizaci každé části našeho výkonu, pronásledování každé pozice a každé milisekundy. To je jedna z obrovských předností naší sestavy pilotů s Lewisem a Georgem. Jsme závodníci a dáváme vše, co máme, pokaždé, když jdeme na trať. Tento víkend v Saúdské Arábii se dozvíme více o W14, jeho vlastnostech a omezeních. Poskytuje úplně jiný test než v Bahrajnu a bude zajímavé sledovat, jak auto zareaguje. Přinášíme několik malých vylepšení do auta: nebudou měnit hru, ale mohou nás začít posouvat správným směrem. A budeme se snažit, jak jen můžeme, abychom si vytvořili příležitosti, a doufejme, že nám poskytneme lepší účet než v Bahrajnu.
VELKÁ CENA SAUDSKÉ ARÁBIE
- Velká cena Saúdské Arábie se jede na okruhu Jeddah Corniche Circuit, který se nachází na nábřeží hned u Rudého moře.
- Místo představuje podobné výzvy jako Abu Dhabi s pískem navátým na trať a změnami směru větru ze dne na noc.
- Okruh Jeddah Corniche Circuit má nejvíce zatáček ze všech tratí v kalendáři F1 s 27: 16 vlevo a 11 vpravo.
- Je to také druhá nejdelší trať, s délkou 6,174 km. Řízení spotřeby energie na kolo je proto složité a více se zaměřuje na výkon MGU-H a hybridního systému.
- Na mnoha dlouhých rovinkách stráví jezdci více než 80 % kola na plný plyn a okruh je podle této metriky na prvním místě z hlediska stráveného času a ujeté vzdálenosti.
- V okruhu je šest brzdění, přičemž dvě z nich jsou označeny jako „těžké“.
- Zatáčka 13 má 12% sklon, s nakloněnými zatáčkami, které otevírají více linií a pomáhají získat dynamiku na další rozsáhlou, vysokorychlostní sekci.
- Zatáčka 2 je nejpomalejší zatáčkou na okruhu, jede se kolem 80 km/h, zatímco nejrychlejší jsou zatáčky 20, 21 a 26, které se jedou rychlostí 300 km/h.
- Citlivost, která popisuje, kde najdete čas na kolo, je velmi silně ovlivněna výkonem ve vysokorychlostních zatáčkách.
- Vzhledem ke své povaze městského okruhu má Jeddah vysoké riziko nehod vedoucích k výjezdu Safety Caru. Napříč dvěma předchozími závody v Saúdské Arábii byly dvě plné období Safety Car, dvě červené vlajky a pět období virtuálního Safety Caru.
- Po loňském závodě bylo provedeno několik změn na trati, „aby bylo zajištěno hladší, bezpečnější a ještě více vzrušující závodění“. Tyto změny zahrnují:
- V zatáčkách 3, 14, 19, 20 a 21 byly přidány ‚Rumble Lines’ – které způsobují ztrátu trakce a zpomalení vozů.
- Ocelové obrubníky byly v zatáčkách 4, 8, 10, 11, 17 a 23 nahrazeny zkosenými obrubníky.
- Pohledy pilota, které se týkaly posledních dvou edic, byly vylepšeny díky posunutí ohradní zdi v zatáčkách 14 a 20 o 7,5 ma 5 m.
- Ohradní zeď v zatáčkách 8 a 10 byla také upravena, aby se zlepšila viditelnost.
- Zatáčky 22 a 23 byly také upraveny, v zatáčce 23 bylo upraveno oplocení a přidána zkosená krajnice – očekává se, že se tam sníží rychlost přibližně o 50 km/h.
Zdroj: Mercedes-AMG PETRONAS Formula One