Vyhlídky týmu Mercedes-AMG Petronas Formula One na Velkou cenu Sao Paula

Toto Wolff hovoří o Sao Paulu

Neoptimalizovali jsme každou příležitost v Mexiku, ale i tak jsme dokázali získat dobré body díky Lewisově skvělé jízdě na stupně vítězů a Georgeově umístění na P4.Bylo povzbuzující být v boji o vítězství a ukázat, jak daleko jsme se od začátku roku dostali. I když vždy usilujeme o první místo, měli bychom být na tento pokrok hrdí a naším cílem je udržet si to do konce roku a do roku 2023. V Brazílii bude poslední dvojzávod sezóny. Interlagos je ikonická trať a dějiště mnoha speciálních momentů F1, včetně Lewisova velkolepého loňského výkonu ve sprint závodu. Jsme hrdí na to, že se vracíme do Brazílie, přičemž Lewis byl tento týden jmenován čestným občanem a má tam z minulosti dobré vzpomínky. Na papíře by to pro nás neměl být tak silný okruh jako Mexiko, ale bez ohledu na to si chceme udržet tempo z posledních závodů. Takže budeme dál tvrdě pracovat, abychom byli znovu v mixu.

 Velká cena Sao Paula

  • Autódromo José Carlos Pace je čtvrtou nejkratší tratí v kalendáři F1 pro rok 2022 s délkou pouhých 4,309 km, pouze za Monakem, Zandvoortem a Mexikem.
  • Se 72 % času na kolo na plný plyn je to však druhé nejrychlejší kolo roku za Red Bull Ringem. Aktuální rekord závodního kola je Valtteriho 1 m 10 540 z roku 2018.
  • Dějiště Grand Prix São Paulo se nachází 800 metrů nad mořem, což je druhá nejvyšší nadmořská výška v kalendáři F1 po Mexico City (které je o 1 500 metrů výše).
  • Interlagos je dráha dvou extrémů. První a třetí sektor vyžadují auto s nízkým odporem na dlouhých rovinkách, ale střední sektor je plný zatáček a vyžaduje vysoký přítlak. Druhá zóna DRS znamená, že větší důraz je kladen na vyšší přítlak pro ultimátně nejrychlejší kolo, ale stále je potřeba najít rovnováhu mezi konkurenceschopností na rovinkách během závodu.
  • Mezi výjezdem ze zatáčky 12 a brzdnou zónou pro zatáčku 1 je 1,2 kilometru jízdy na plný plyn se změnou převýšení 33 metrů. Záběry v televizi opravdu neodpovídají gradientu.
  • Největší rozdíl v převýšení je od startu/cíle přímo do zatáčky 4, kde je převýšení 40 metrů.
  • Dlouhá rovinka před začátkem kola také vyžaduje chytré využití energie z ERS, aby se maximalizoval výkon ke konci outlapu, když piloti začínají své letmé kolo.
  • Zatáčka 1 je silně nakloněna směrem dovnitř, odlehčuje přední levé kolo a způsobuje časté zablokování. Protože je však pneumatika nezatížená, jsou plochá místa méně pravděpodobná a časové ztráty nejsou tak vysoké, jak byste očekávali, kvůli strmému naklonění a různým zatáčkám, které mohou piloti projet. Díky rozmanitosti linií je tato zatáčka vhodná pro předjíždění.
  • Rošt do kopce vyžaduje, aby piloti nalezli rovnováhu mezi držením vozu mírně na brzdách jak je to jen možné, aniž by začal couvat.
  • Od zatáčky 10 do zatáčky 6 (vzdálenost asi 3,5 km) levá přední pneumatika není tak zatížena proto se rychle ochlazuje, což představuje složitý technický problém udržet pneumatiku v teplotním okně.
  • Díky dlouhým rovinkám a druhé zóně DRS je Interlagos jednou z nejlepších tratí sezóny pro předjíždění. Pro bránící se vůz však může být obtížný management baterii, protože zde není mnoho velkých brzdných zón pro rekuperaci energie.
  • Velká cena São Paula je třetím a posledním sprintem F1 sezóny 2022 po Imole a Rakousku.
  • Interlagos je velmi plynulý okruh se spoustou kombinovaných nájezdů do zatáček (kde jedete zatáčkou a zároveň brzdíte), což znamená, že dobrá stabilita je důležitá. Pro nízkorychlostní střední sektor však potřebujete také dobrou přední část.
  • Teploty na trati mohou v Brazílii dosáhnout jedněch z nejvyšších v sezóně, až 60 °C. A v tomto ročním období jsou běžné bouřky, které mohou víkend zpestřit.

Zdroj: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

 

Formule 1 – HEINEKEN GRANDE PRÊMIO DE SÃO PAULO 11.-13.11. 2022