Vyhlídky týmu Mercedes-AMG Petronas Formula One na Velkou cenu Japonska

Toto Wolff hovoří o Velké ceně Japonska

Máme za sebou velmi těžkou neděli v Singapuru.. Stále bylo potřeba vzít nějaká pozitiva, protože jsme viděli záblesky tempa a potenciálu vozu. Ale v samotném závodě jsme to nedokázali převést na body, ačkoli vůz ukázal, že je konkurenceschopný.

Za posledních několik dní jsme toho měli hodně k  prostudování a analýze a mnoho poznatků, které je třeba zpracovat. Naštěstí se můžeme rychle přesunout do dalšího závodu a nové výzvy, kterou musíme řešit. Naším cílem je obnovit dynamiku, kterou jsme měli před Singapurem, a využít pozitivního základního výkonu vozu. Stále máme pět příležitostí získat dobré body a zakončit rok silně.

Suzuka dá našemu balíčku nějaké výzvy a bude těžké zopakovat kvalifikační výkon, který jsme viděli v Singapuru – ale doufám, že to bude vyváženo silnějším nedělním odpolednem. F1 nebyla v Japonsku od roku 2019 a tým se opravdu těší na návrat. Je to taková zvláštní trať; jeden z nejnáročnějších pro člověka i stroj. A také nám chybí všichni skvělí japonští fanoušci.

Velká cena Japonska

  • Suzuka je jedinečná tím, že je jedinou konfigurací trati v kalendáři s osmičkovými čísly – úsek po Degnerově zatáčce prochází pod rovinkou vedoucí k 130R. Z tohoto důvodu je to také jediná trať F1, kdy se jezdí i proti směru hodinových ručiček.
  • Toto uspořádání s číslem osm je výhodné pro opotřebení pneumatik, s rovnoměrnějším vyvážením mezi levotočivými a pravotočivými zatáčkami (10 pravotočivých a osm levotočivých) rovnoměrnější rozložení zatížení mezi pneumatiky.
  • První zatáčka nevyžaduje žádné brzdění při nájezdu a v kvalifikaci piloti nešlápnou na brzdy, dokud vůz neprojede zatáčkou při rychlosti téměř 5G – proto generuje jedny z nejvyšších točivých momentů volantu v sezóně.
  • Volant se pohybuje nepřetržitě téměř po celý první sektor kola. Od zatáčky 1 do výjezdu ze zatáčky 7 piloti neustále zatáčí přibližně 2 km kola.
  • Většinu z 5,807 km kola v Suzuce strávíte s určitou příčnou g-silou procházející vozem a ve skutečnosti jen 1,2 km z kola strávíte jízdou v přímém směru. Nedostatek rovinek také znamená, že je to jediná trať kromě Monaka, která má pouze jednu zónu DRS.
  • 130R je jedna z nejrychlejších zatáček F1, projíždí se rychlostí 285 km/h, zatímco zatáčka 11 je jedna z nejpomalejších, s rychlostí pouhých 70 km/h.
  • Brzdná zóna pro zatáčku 11 je náročná, protože piloti jsou v polovině rychlé zatáčky 10, když šlápnou na brzdy. Když v momentě sešlápnutí brzdy, projíždějí zatáčkou kolem 3,5G, zatáčejí doprava a pak doleva na vlásenku. To je důvod, proč jsou uzamknutí na tomto úseku trati tak časté.
  • Suzuka je velmi technická trať, která vyžaduje dobrou plynulost, protože většina zatáček je propojena. Jedna chyba ovlivní několik dalších zatáček.
  • Má jednu z nejvyšších hmotnostních citlivostí v sezóně, což znamená, že přeprava většího množství paliva bude více penalizující z hlediska času na kolo a výkonu.
  • Zatímco v Singapuru dokáží brzdy vytrestat, v Suzuce je to úplný opak a na trati jsou jen dva skutečné brzdné body. Proto je jedna z nejnižších v sezóně z hlediska výkonu a opotřebení brzd.

Zdroj: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

 

Formule 1 – Honda Japanese GRAND PRIX 7. – 9.10. 2022