Vyhlídky na úvodní závod sezony Formule 1 v Bahrajnu – tým  Mercedes-AMG PETRONAS Formula One

Toto hovoří o Bahrainu

„V Bahrajnu jsme neměli nejhladší zimní test. Měli jsme nějaké problémy se spolehlivostí a druhý den  problémy s nastavením auta. Ale hlavním cílem bylo dozvědět se co nejvíce o autě a hodně jsme se toho naučili. V poslední den jsme udělali dobrý pokrok, což nám dalo zaměření, na kterých musíme pracovat v krátkém období mezi testem a víkendovým závodem. Vždy je těžké mít jasnou představu o konkurenceschopnosti při předsezónním testování – a ještě více, když jsou k dispozici údaje pouze za tři dny. Očekávali jsme, že podle toho, jak skončil loňský rok, pravděpodobně se budeme snažit dostat do čela. Zdá se, že tomu tak zatím je, ale jistotu budeme mít až po tomto víkendu. Přesto jsme si jisti, že máme vůz, se kterým můžeme pracovat, a jsme v silnější pozici než před 12 měsíci. Ještě důležitější je, že si tuto výzvu užíváme. O toto mistrovství se bude bojovat 23 závodních víkendů a každý z nich nám dá příležitost ke zlepšení. Začátek nové sezóny je vždy vzrušující, ať už se tomuto sportu věnujete několik desetiletí, let nebo týdnů. Přes zimu bylo do W14 vynaloženo tolik tvrdé práce a očekávání. Tento víkend pojedeme naplno – a jsme odhodláni to udržet až do posledního kola v Abu Dhabi.“

Bahrain International Circuit

 BAHRAIN GRAND PRIX

  • Bahrain International Circuit se nachází uprostřed pouště, na místě, které bylo dříve velbloudí farmou, s 1 120 palmami.
  • Vzhledem k tomu, že se nacházíte v poušti, můžete očekávat, že písek bude problém. Okolní poušť je však postříkána lepkavou adhezivní látkou, aby se minimalizovalo množství písku navátého na trať.
  • Od prvního hrábnutí do země k vybudování mezinárodního okruhu v Bahrainu do dokončení trvalo pouhých 496 dní.
  • Délka bariér z pneumatik je 4100 metrů a je k tomu použito celkem 82 000 pneumatik.
  • Celková úniková plocha je 140 000 m2.
  • Bahrain International Circuit má pět rozložení tratí certifikovaných FIA.
  • Nastavení vozu je zaměřeno na optimalizaci výkonu v zatáčkách při nízké a střední rychlosti. Mechanická přilnavost je klíčová v pomalejších zatáčkách, zatímco vysokorychlostní úseky lze snadno projet hladce.
  • Povrch dráhy je vyroben ze speciálního kameniva, které bylo dodáno z lomu v Anglii. Je to jeden z nejdrsnějších povrchů sezóny.
  • Vzhledem k abrazivitě trati, která je jednou z nejdrsnějších v sezóně, bývá degradace pneumatik jednou z nejvyšších zaznamenaných ze všech závodů v kalendáři.
  • Pracovní doba paddocku byla pro rok 2023 zkrácena o jednu hodinu, přičemž třetí ze tří omezených období (účinné od pátku) začíná začátkem tohoto roku. Provozní pracovníci tak mají každý víkend méně času na práci na vozech.
  • Jedna z nejnáročnějších zatáček na trati je zatáčka 10. Je to dlouhý kombinovaný nájezd do zatáčky, který utáhne, než  přejde do apexu. Piloti musí použít brzdy při dokončení širokého oblouku zatáčky 9; to způsobí, že se levá přední pneumatika odlehčí a zvýší se riziko zablokování.
  • Uspořádání 5,412 km zahrnuje sedm brzdných míst, včetně jednoho klasifikovaného jako „těžké“.

Zdroj: Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team

 

Formule 1 – kalendář závodů 2023